PDA

View Full Version : een bas gekocht in een opwelling.



wietse
27 september 2003, 17:30
weet niet of ik nu in therapie moet of niet ,heb al 17 gitaren en nu ook een bas (2 eigenlijk)
kocht eerst een jazzbas model op een rommelmarkt ,waarvan de zadels helemaal op waren.
dacht haal ik effe bij een gitaar boer ,dus niet.
maar goed hij had wel een komplete bas staan nieuw met een paar foutjes in de lak en hals(die kan ik niet vinden maar goed) van 250 voor 120 vond hem zo mooi gelijk maar meegenomen.
http://www.tradmusic.co.uk/acatalog/030418%20Warlock%20New%20Shape%20Bass.jpg
en nu nog bassen leren en een basversterker kopen.
kan je trouwens zonder problemen en beschadigen van het spul bassen over een pa amp +pa speaker? (heb ik nog namelijk)

sniekie
27 september 2003, 20:26
ik vind die dingen echt zaad sorry maar komop op die dingen kan je echt niet normaal spelen. een vriend van me heeft presies dezelfde. echt ruk maarja das mijn persoonlijk mening. i kzou er niet mee over een p.a. rechtstreeks gaan is een beetje zonde tenminste als je hem niet te hard zet kan het niet zo vele kwaad maar als je echt in ene band gaat spelen met da ding zou ik niet over een p.a. gaan en een gitARVERSTERKER SLOOP JE ER OKO BESTWEL MEEJ.dus ik zou zeggen haal ergens een basversterker vandaan.

basswasp
28 september 2003, 01:05
Ik zou dan zeggen: gebruik eens hoofdletters en leestekens ;)

Wanneer je op een P.A. wilt spelen kan dit best, zet wel even een DI-box tussen de bas en de P.A.

bert k
28 september 2003, 01:12
Welnee, DI hoeft niet, hij gebruikt alleen maar een anp+speaker. Dus meer dan 6 meter snoer hangt er niet aan.Gewoon direkt de amp in. Als die amp line level wil hebben red je het ook niet met een DI, dan moet er echt een voorversterker voor.

wietse
28 september 2003, 06:27
die amp heeft hi en lo input en fx loop ,gitaar spelen gaat er prima over dus vroeg ik me af of bas ook zonder problemen kan.
het is dus verstandiger om zo'n P.A. amp te gebruiken dan m'n gitaar versterker er voor te gebruiken begrijp ik.
en wat is een DI box?

basswasp
28 september 2003, 11:23
Een DI-box is een verloopstukje om een bas direct in een mengpaneel in te kunnen pluggen. Het signaal wordt door de DI-box voorversterkt en meestal wordt er ook nog een versterker gesimuleerd.

Op zich zal er best geluid uit komen wanneer je zonder DI inplugd, maar met DI zal het wat beter gaan klinken. In geval van een laag signaal uit je bas kan je niet zonder.

wietse
28 september 2003, 12:04
ben effe aan het googlen geweest ,kan beter een bas oefenamp kopen 2ehands dan zo'n DI box volgens mij , krengen zijn duur.
maar effe speuren dus naar een goedkope.

lcvanderhelm
28 september 2003, 15:40
Een D.I.box is bedoeld om,een gitaar synth etc. zodanig te VERZWAKKEN dat deze op een microfooningang[mengpaneel] kan.Speel je alleen over deze P.A.,dan is een eenvoudig basmultieffect al voldoende,mits je direct over de ingang van de P.A. speelt.Het is wel te hopen dat de speakers 15 inch zijn,of anders 10 of 12 inch basluidsprekers.als je aan deze voorwaarden voldoet,kan je hier een wereldgeluid uit halen.

bassopotmus
28 september 2003, 18:09
waar heb je die info van, volgens mij brengt het em juist op mic niveau..

AntY
28 september 2003, 18:52
PA systemen hebben full range speakers,m die zijn dus iig geschikt voor bas

lcvanderhelm
28 september 2003, 19:43
Dat zeg ik toch basoptomus een microfooningang is gevoeliger als een lijningang dus het signaal wordt met een trafo verzwakt en symetrisch gemaakt

bassopotmus
29 september 2003, 19:13
Kan wel zijn ja, zoek het eens na. Ben niet de held op opname gebied