PDA

View Full Version : Peavey Bandit II & Behringer V-amp



anoniem
5 februari 2002, 19:08
He ik ben sjoerd ik heb wat vraagjes.
He ik ben nieuw hier en ik speel nu anderhalf jaar actief gitaar.
Ik heb een budget van fl 1200,- en ik wil een stevige versterker en effecten. Ik dacht zelf aan een Peavey Bandit II(nieuwe serie) voor fl 775,- en een Behringer V-amp voor fl 399,-. Wat vinden jullie van deze spullen en de prijs en hebben jullie alternatieven in ongeveer dezelfde prijsklasse?

mzzl

Sjoerd

F00L
7 februari 2002, 10:32
Die Peavey is zeker waar voor je geld (heb m zelf ook) maar over die V-amp zou ik nog ff nadenken, ik vind em namelijk niet fijn werken, en over het aantal effecten en de kwaliteit daarvan valt ook nog wel wat te zeggen. Ik heb nog wel een Boss Me-30 liggen, nauwelijks gebruikt, misschien ben je geïnteresseerd?
Verder heb je misschien al genoeg aan die Peavey, hij heeft tenminste al twee kanalen...

succes

Outshine
7 februari 2002, 10:54
Behringer maakt kut spullen, dus koop idd gewoon een redelijk multieffect Me-30/33 ofzo.

Chiel
7 februari 2002, 11:12
De Peavey is zondermeer een goede instapper. Heb zelf ook altijd op Peavey gespeelt en de kwaliteit/prijsverhouding is ronduit goed.
Waarom nieuw? wellicht is het ook een optie om de tweedehandse markt te verkennen. De prijs is dan praktisch gehalveerd en je kunt dan iets van 2 maal zo duur nemen. Wanneer je het bij een muziekwinkel aanschaft heb je ook nog eens 3 maanden garantie. Meer dan genoeg om je nieuwe aanwinst goed uit te proberen.

Van Behringer heb ik nog nooit iets goeds in handen gehad. Het valt dan ook zondermeer onder de noemer Wibra-Wegsprint-Meuk. Koop liever iets goeds, daar krijg je tenminste geen spijt van.

Greets, Chiel

poeyerke
7 februari 2002, 11:35
Op 2002-02-07 09:54, schreef Outshine:
Behringer maakt kut spullen, dus koop idd gewoon een redelijk multieffect Me-30/33 ofzo.


Over de amp kan ik niks zeggen, maar de Behringer V-Amp klinkt goed maar is alleen handig om thuis wat op te nemen of om met hoofdtelefoon te gebruiken.

Voor in een band kun je beter een multieffect kopen, de ME-30 heeft alleen erg lelijke distortions vind ik, dus daar zou ik hem niet voor kopen. Er zijn genoeg multieffecten voor een mooie prijs, zeker 2e hands.... maar begin met een goede versterker!!! Een goede basissound is belangrijk.

Remco0207
8 februari 2002, 11:57
In de oefenruimte van mijn bandje staat een peavy bandit 112 (zijn van die transtube series) ik denk hetzelfde idee als valvestate voor Marshall. Ik Vind het een leuke versterker, en als die inderdaad slechts 800 gulden kost, heb je daar een hele goeie koop aan. Volgens mij was die V-amp gewoon een POD kloon, en die Pod is al niet echt geweldig, dus zal die v-amp wel niet veel beter zijn.
Die Bandit gaat trouwens ook heeel erg hard.
2 kanalen, en steeds keuzes tussen Vintage, high gain en Modern style.

Ik zoun die Peavy kopen