PDA

View Full Version : Nieuwe Jackson PS-4 Performer !!!



belfrink
27 september 2003, 18:06
Vanmiddag effe naar de gitaarwinkel gegaan, en daar voor een prikkie een Jackson PS-4 Performer gekocht in donkerblauw.

Er zit een Floyd Rose brug op en Jackson hardware (pickups etc.)

De gitaar speelt erg lekker en klinkt goed zeker door de 2 humbuckers die erop zitten en nog een single coil in het midden.

Ik ben weer blij !!! :-D

lupoloco
27 september 2003, 18:25
proficiat met je nieuwste aanwinst!

SiNiSTRaL
27 september 2003, 18:47
foto's!!
felici btw

belfrink
27 september 2003, 20:21
Zal morgen effe kijken of ik wat foto`s kan maken.

BLOK182
27 september 2003, 21:01
Gefeliciteerd dude, ben benieuwd naar de foto's!

slayurrr
27 september 2003, 21:42
Veel plezier ermee

belfrink
28 september 2003, 13:52
Ik heb hier een link, dit is niet de mijne, maar wel dezelfde.

www.dematteomusic.com/item-detail.cfm?storeid=1&ID=PS4&CFID=1385188&CFTOKEN=28242498[/url][/code]

Izegrim
28 september 2003, 17:17
Reversed headstock dinkies RULE! Mooi ding...

Ic3gl0vE
28 september 2003, 17:34
Op die heb ik ook wel eens gespeeld, leuke gitaar ja. Offset dots zijn ook wel 16,8 keer leuker dan gewone dots.

veel plezier ermee

belfrink
28 september 2003, 18:00
Is iemand van jullie een beetje bekent met het Floyd Rose systeem, ik wil morgen m`n snaren gaan vevangen maar het ziet er een beetje ingewikkelt uit. De snaren gaan bij de Floyd Rose naar binnen maar hoe krijg je ze er weer uit???

Ic3gl0vE
28 september 2003, 18:02
moet je even op www.ultimateguitarpage.com kijken

edit: http://www.ultimateguitarpage.com/tips/change.html daar om precies te zijn

belfrink
28 september 2003, 21:08
Mmm, goede site. :-D

belfrink
28 september 2003, 21:12
Een ding vindt ik wel heel vreemd:


Now that we got everything polished up and ready to go lets put the strings on. Grab your pack of strings and pull the thickest one out. Usually numbered in the 40's. Depending on the type of strings you may or may not have a little ball at the end of the string. You can get strings that are made for floyd roses and have a little metal thing that you slide into the slot on the bridge but they are more expensive. This way is the same thing and won't affect anything. If you have the ball at the end of the string cut if off with a snips. Do this for all your strings as you put them on.



Moet je die balletjes eraf knippen??? :???:

SiNiSTRaL
28 september 2003, 21:15
ja
tenzij je zo'n nieuw ibanez space age ding hebt.... zo'n lo pro edge pro semi automatic detune fineliner ofzo

belfrink
28 september 2003, 21:17
Wat apart zeg, dat heb ik nooit geweten.

Dus je hoeft alleen maar de snaar (zonder bolt) in de brug te steken en dan de imbusschroef vastdraaien, en dan blijft alles zitten.

Ic3gl0vE
28 september 2003, 21:19
ja. Wel even goed kijken of de snaar goed in het busje zit! Ik heb er nog wel eens een in m'n gezicht gekregen en dan schrik je je echt de pleuris hoor.

belfrink
28 september 2003, 21:22
Ik heb trouwens ook nog van die ronde zwarte schroeven boven op de brug zitten (aan de onderkant van de brug). Waar dienen deze eigenlijk voor?

Ic3gl0vE
28 september 2003, 21:24
boven op de brug aan de onderkant van de brug.. nou volg ik je even niet. Bedoel je je fijnstemmers soms?

belfrink
28 september 2003, 21:29
Ja, OP de brug helemaal aan de onderkant ervan, zitten 6 van die zwarte schroeven.

SiNiSTRaL
28 september 2003, 21:30
zijn finetuners, je stemt de snaar grofweg, zet um vast met de inbus (of hoe je het schrijft) en stemt ze fijn evt later met de finetuners (zor dat die een beetje in het midden staan als je ze vastzet)

belfrink
28 september 2003, 21:37
Ok, ik begin het te snappen. Nog een vraagje. Normaal gesproken als ik speel rust ik mijn hand op de brug. Maar nu raak ik vaak de middelste pickup aan bij het spelen. Is het mogelijk de brug wat naar achteren te verplaatsen?

Ic3gl0vE
28 september 2003, 21:39
Nee, helaas, dat kan niet. Je kunt wel je middelste pickup omlaag schroeve.. no one needs those anyway

SiNiSTRaL
28 september 2003, 21:39
uhm, alles is mogelijk, maar das niet iets wat je zelf doet zonder je body behoorlijk te verneuken..., maar tis gewoon een kwestie van wennen

belfrink
28 september 2003, 21:44
Die middelste pickup steekt wel een centimeter boven die andere 2 pickups uit.

SiNiSTRaL
28 september 2003, 21:51
draai um dan omlaag :)

belfrink
28 september 2003, 21:51
Ik ben er mee bezig. :D

Izegrim
28 september 2003, 22:09
Voor speciefieke vragen http://www.jcfonline.com
Join the club...

En wees alsjeblieft voorzichtig met het vastzetten van de snaren. TIP Als je iets vastdraait, steek de lange kant van de imbus in de bout, dan kun je simpelweg niet snel teveel kracht erop zetten. Veel mensen draaien de boel naar de klote omdat ze denken dat anders de snaar niet blijft zitten.

Ook heel nuttig:
http://www.playmusicfree.com/special_promotions/jackson%20page/jackson_floyd_howto.htm

Anders Destium
28 september 2003, 22:50
Felici, hij ziet er erg mooi uit :)

Nog een tip bij een floyd: Zorg dat je bij de échte tuners heel veel overlap houdt voor de snaren (dus dat de snaren echt nog een aantal keer om de tuner heen gedraaid zitten). Als je een snaar breekt is dit in 95% van de gevallen bij de brug. Je hoeft nu alleen de snaar wat door te schuiven en je hebt niet gelijk een nieuwe snaar nodig. Dit scheelt geld en is ook nog lekker makkelijk bij het snaren vervangen :lol:

Ic3gl0vE
28 september 2003, 23:07
Ik heb nog maar 1 keer de E snaar gebroken met mijn floyd... en dat was omdat ik 'm all the way up naar A bendde... dan vraag je er ook om. ghehe

belfrink
29 september 2003, 10:42
Anders Destium Geplaatst: 28 Sep 2003 19:50 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Felici, hij ziet er erg mooi uit

Nog een tip bij een floyd: Zorg dat je bij de échte tuners heel veel overlap houdt voor de snaren (dus dat de snaren echt nog een aantal keer om de tuner heen gedraaid zitten). Als je een snaar breekt is dit in 95% van de gevallen bij de brug. Je hoeft nu alleen de snaar wat door te schuiven en je hebt niet gelijk een nieuwe snaar nodig. Dit scheelt geld en is ook nog lekker makkelijk bij het snaren vervangen


Dit is zeker een goede tip ja, dit zal met een normale brug dan nooit kunnen omdat je daarbij wel de bolts van de snaren moet gebruiken.

belfrink
29 september 2003, 10:48
Maar als je de snaren er dus bij de brug inschuift, gaan ze dan niet schuiven of worden ze ergens gelockt ofzo als je die imbusschroeven weer vastdraait.

belfrink
29 september 2003, 11:37
Nog een vraagje (*ja, alweer :D )


If the tremolo has started to pull up from the body, (photo) detune the strings about a step and replace the wedge. (photo) Turn the guitar over and remove the tremolo cavity cover. The two screws adjust the spring tension and that adjusts the string tension. (photo) Simple. Tighten the screws evenly depending on the degree the tremolo has pulled up. (If you're using .008 or .009 gauge strings, use 2 to 3 springs. If you're using heavier strings, use more springs. (Experiment until you get the right feel for how you play) Turn the guitar over and retune with the wedge in place, if the strings are in tune and the wedge is still snug, simply turn the guitar over and loosen the two screws a bit. Check the wedge, it should slip out easily. The tremolo should still remain flush with the body and the strings should be in relative tune. If not, repeat the process. Adjust the fine tuners so that you have equal distance of travel and replace the locknut clamps and screws. The locknut clamps have arches on them; these arches should run parallel with the strings.

http://www.playmusicfree.com/special_promotions/jackson%20page/setup12.jpg

Hier staat dat je de veren moet losdraaien, hoe werkt dat eigenlijk precies?[/img]

Anders Destium
29 september 2003, 13:23
Zie je die twee grote schroeven die in je body steken. Een schroevendraaier doet in dit geval wonderen... Als je heel veel problemen hebt met het "omhoog" krijgen van de brug kun je ook 1 van de schroeven eruit halen, je moet wel altijd zorgen dat ze symmetrisch blijven zitten.\

belfrink
29 september 2003, 16:43
Jesus zeg, dat wordt nog wat! Ik had niet gedacht dat het allemaal zo complex in elkaar zat. :???:

Ic3gl0vE
29 september 2003, 16:44
als je die floyd erg vervelend is kun je 'm natuurlijk ook vast zetten. moet je een blokje hout aan de body lijmen, daar aan de linkerkant van de floyd (op die foto). Zo kan je floyd nog wel omhoog maar niet meer omlaag.

Raffel
29 september 2003, 16:49
vind je dat al complex? Dan moet je nog intoneren ook! :D

Ibanez RuleZ
29 september 2003, 16:56
Jesus zeg, dat wordt nog wat! Ik had niet gedacht dat het allemaal zo complex in elkaar zat. :???:

wel handig als je eerst eens kijkt wat een floyd is, voordat je een gitaar met een floyd kopie koopt. Die dingen worden echt niet door iedereen gewaardeerd en dit soort dingen maakt het allemaal niet leuker voor een beginner. floyds zijn cool, als je er mee weet om te gaan.

Harrald

belfrink
29 september 2003, 20:37
wel handig als je eerst eens kijkt wat een floyd is, voordat je een gitaar met een floyd kopie koopt. Die dingen worden echt niet door iedereen gewaardeerd en dit soort dingen maakt het allemaal niet leuker voor een beginner. floyds zijn cool, als je er mee weet om te gaan.

Harrald

Tsja, ik moest snel beslissen en ik kon de gitaar absoluut niet laten liggen.
En ik ben geen beginner ik speel al ruim 4 jaar gitaar. Als je al 20 jaar in een auto rijdt hoef je toch ook niet teweten hoe de motor in elkaar zit ofwel?

Ic3gl0vE
29 september 2003, 22:35
je kunt er trouwens ook een tremsetter in stoppen.. is een dingetje van ibanez dat er voor zorgt dat je floyd altijd mooi horizontaal komt te staan, ook als je je gitaar anders stemt! Kost wel 90 euro, en ik heb geen idee waar je ze kunt kopen

belfrink
30 september 2003, 11:33
Dat is inderdaad wel zeer handig ja, maar om daar nu € 90,- voor te gaan betalen vindt ik ook weer zowat eigenlijk. :???:

belfrink
2 oktober 2003, 10:53
Maar als ik de snaren een voor een ga vervangen dan blijft de brug toch gewoon recht staan en hoef ik die veren niet te verstellen. Of moet je alles gelijk in een keer vervangen?

Phoenix Rising
2 oktober 2003, 11:01
zon tremsetter is toch geen 90 euro? meer in de richting van 50 toch? Je zal ze wel kunnen bestellen bij musik produktiv of hoe het ook moge heten.

Maiden Michiel
2 oktober 2003, 13:53
Maar als ik de snaren een voor een ga vervangen dan blijft de brug toch gewoon recht staan en hoef ik die veren niet te verstellen. Of moet je alles gelijk in een keer vervangen?

Gewoon iets eronder leggen en alles in 1 keer doen

belfrink
2 oktober 2003, 15:47
Maar als ik de snaren een voor een ga vervangen dan blijft de brug toch gewoon recht staan en hoef ik die veren niet te verstellen. Of moet je alles gelijk in een keer vervangen?

Gewoon iets eronder leggen en alles in 1 keer doen

Dat is dus het beste?

Izegrim
3 oktober 2003, 00:27
Ja, gewoon een beetje ducttape om een pen, stift of potlood (ff kijken wat goed past) onder je finetuners (ff naar voren duwen met de hendel, pen or whatever eronder knallen, wel eerst op maat maken, zodat ie in de holte past) en alles in ene vervangen. Grote voordeel is dat je de kans hebt om je toets eens schoon te maken en evt. te olieën. Nooit een dag zonder snaren laten staan want dan gaat je hals naar de klote. Check ff deze link (had ik die niet eerder gepost?):

http://www.playmusicfree.com/special_promotions/jackson%20page/jackson_floyd_howto.htm

Ideale manier en werkt lekker door. Het grote intonatieprobleem bij FR's is hier ook gelijk opgelost (hoe simpel eigenlijk, volgens mij hadden ze bij ibanez een speciale tool hiervoor terwijl het eigenlijk onnodig is...)