PDA

View Full Version : Uitdaging / nieuwe dingen nodig



Dude
27 september 2003, 16:43
ik heb meer uitdaging in mn spel nodig. speel nu 5 jaar gitaar waarvan ongeveer 2 serieus in een band en daarvoor een jaartje wat minder serieus.

Mijn vraag is dus, ik loop wat vast in de band qua techniek, mis snelheid en improvisatie vermogen om vernieuwende solos neer te zetten, verval vaak in de ouwe patroontjes en laddertjes, (veel pentatonisch)

Wie heeft er een idee om het aantrekkelijk te maken om leuke nieuwe laddertjes en solos te leren. Ik ben geen gitarist die uren dezelfde toonladder gaat zitten pielen, wat ik zoek zijn laddertjes en solos die lekker standaard zijn en je in veel rock nummers kan gebruiken, wie heeft er wat ?

Bart

SiNiSTRaL
27 september 2003, 17:52
sja, 2 jaar actief spelen en dan al niet meer verder komen, misschien heb je gewoon geen talent?
vraag anders 1 van bosch zijn befaamde backingtjes, die gebruikt wel andere ladders als pentatonisch (niet pentatonische ladders zuigen tooooon)

Dude
28 september 2003, 13:54
sja, 2 jaar actief spelen en dan al niet meer verder komen, misschien heb je gewoon geen talent?


laat ik daar dus maar niet op in gaan,

zoals ik zei speel ik nu 5 of 6 jaar gitaar, maar pas 2 jaar aktief in een band, en daarvoor een jaartje lekker aanpiemelen in een beginners bandje..... en zoals ik al in de topic stelde kom ik niet verder in mn solos omdat ik te vaak verval in oude bekende patroontjes en wat nieuwe leuke dingen wil leren... ik heb alleen geen zin om uren lang saaie laddertjes te spelen, ik heb liever leuke kant en klare solotjes om deze zelf te ontdekken en uit te brijen en zo het oefenen wat intresanter te maken

moretel
28 september 2003, 15:37
Je moet eens een kijkje nemen in het blad guitar technique,
staan leuke dingen. Voorbeeld solo, enige theoretische uitleg maar niet te uitgebreid, backing track.
Geeft veel resultaat met relatief weinig saaie oefeningen.

Dude
30 september 2003, 16:35
kijk, dat is nuttig

kan je dat gewoon bij de grotere boekhandels halen of is het ergens online te bestellen

Hempo
30 september 2003, 17:14
Dude daar heb ik ook een beetje last van.
Maar volgens mij helpt het ook wel als je gewoon een vette solo van vette nummers gaat uitzoeken en onthoudt. Dan kun je die coole stukjes, trucjes of andere toestanden voor een goede solo onthouden voor een ander nr./eigen nummer.

moretel
30 september 2003, 22:26
kijk, dat is nuttig

kan je dat gewoon bij de grotere boekhandels halen of is het ergens online te bestellen

Een goede boekhandel moet hem wel hebben.