PDA

View Full Version : Spier training



Fiets
27 september 2003, 12:40
Heej,

Wie van jullie doet er wel eens aan spier trianing aan je polsen vingers of
wie rekt ze wel eens. Zo ja vertel een hoe en helpt het ook echt voor jou
zou hier graag wat meer over willen wete

Groete Wiebren.

En wa in de oversturing bliem speln

Sicky61
27 september 2003, 13:38
Gewoon een beetje d'r aan trekken en ......spelen maar :lol:

Fiets
27 september 2003, 13:40
ehehe, dat kan ook maar je kunt bijv je polsen trainen om een beter picking technique te krijgen en dat soort stuff

Mitch
27 september 2003, 13:43
Polsen en vingers moeten vooral snelheid en goede sturing hebben, niet overdreven veel kracht. Die kun je dus het beste trainen door gewoon vaak te oefenen. Het is wel slim om vaak achter elkaar hetzelfde loopje of iets dergelijks te oefenen; daar leren je hersenen sneller van hoe ze je vingers moete sturen.

Wat wel nuttig kan zijn is om je schouders wat te trainen, want die moeten juist redelijk stabiel zijn, zodat je elleboog, pols en vingers een stevige 'basis' hebben om te kunnen bewegen.

alhambra
27 september 2003, 13:56
Ik heb sinds een tijdje de gyrotwister en dat zou moeten werken ook tegen RSI maar ik heb hem nog niet zoveel gebruikt dus ik kan je niet zeggen of het werkt. Ik moet wel zeggen dat je die training echt WEL voelt vooral de spieren in de ander arm/pols.

http://www.gyrotwister.de/images/de-0-2-0-0_a.jpg

Soulman
27 september 2003, 14:07
Sturing/coordinatie is belangrijk. Het oefenen van loopjes op de gitaar is dus een goede tip.
Ik adviseer om wel rustig te beginnen (warming up) en er altijd om te denken dat je bij moeilijke ladders/passages je een ontspannen houding blijft houden. Bij verhogen vand e snelheid zie vaak dat mensen hun schouders optrekken en wat verkrampen en dat kan op den duur vervelende klachten tot gevolg hebben.
Ik vind eigenlijk ook dat je voor een optreden een warming up zou moeten doen.

Ic3gl0vE
27 september 2003, 15:30
Waar heb je dat ding gekocht alhambra?

skabouter
27 september 2003, 16:44
rukken, goed voor rechterarm ontwikkeling.

veel vingeren met links, goed voor het fretwerk !

alhambra
27 september 2003, 18:48
Waar heb je dat ding gekocht alhambra?

Hier:

http://www.forcys.nl/www/

Anders Destium
27 september 2003, 21:35
Je kunt ook dat soort apparaten bij buitensportwinkels kopen. Ik heb er ooit 1 gekocht voor de broodnodige armspiertraining omdat ik fanatiek klom, ze werken erg goed. Het is een dynamische rotatie-weerstand: hoe harder je draait hoe meer weerstand je krijgt. Je voelt redelijk snel verzuring als je er een gebruikt (een erg goed teken). Ik gebruik hem tegenwoordig nog wel eens om RSI te voorkomen, als je hem gebruikt oefen je feitelijk alle armspieren. Je moet ze alleen niet laten vallen, dan is het einde oefening...

Rubenios
28 september 2003, 00:17
rukken, goed voor rechterarm ontwikkeling.

veel vingeren met links, goed voor het fretwerk !

+1 that's my man :D

Fiets
28 september 2003, 19:21
ach jah het maakt mij ook niet uit, maar wats the +1 meaning ?, is dat een of ander iets dat ik moet zien als een belediging of zo ? :)
:razz:

SiNiSTRaL
28 september 2003, 19:32
daar kan je ook weer rsi van krijgen denkik...

wietse
28 september 2003, 20:04
ach jah het maakt mij ook niet uit, maar wats the +1 meaning ?, is dat een of ander iets dat ik moet zien als een belediging of zo ? :)
:razz:
+1 betekent ik ook .

Fiets
28 september 2003, 20:25
ah op die manier,

okj dacht ookal ..

www.vanafvandaag.tk
29 september 2003, 10:08
Ik gebruik voor mijn training de powerball, een soortgelijk concept als de Gyrotwister, alleen iets zwaarder (de GT gaat tot 15 kilo, de Powerball tot 18.. hier moet dus het getal achttien staan... ) Er zit in Leeuwarden in ieder geval een winkel die ze verkoopt (Purperen Draeck http://www.purperendraeck.nl) . Ze zijn er in diverse uitvoeringen, met amber of blauwe lampjes, zonder lampjes, met snelheidsmeter etc. Ik merk dat ik naast krachtigere handen ook minder last heb van schouders, nek en polsen na een dag achter mijn pc. Dus doe je het niet voor je muziek, dan maar tegen je RSI.

Ik merk ook dat met name mijn pink sterker is geworden, bij een goede stretch op de hals houd ik het makkelijker vast dan voorheen.

SiNiSTRaL
29 september 2003, 19:46
ik ga ook maareens zo'n ding aanschaffen...