PDA

View Full Version : effects loop als line out?



Wilson
27 september 2003, 11:16
hallo, ik heb ff een vraagje. Ik heb dus een versterker (fender champ 25) met een effects loop, maar zonder line out. Maar kan ik dan niet gewoon de pre amp out van de effects loop gebruiken als line out en zo bijvoorbeeld mn amp op mn computer aansluiten? ik weet dat ik dan mn poweramp omzeil en dus een ander geluid krijg, maar ik vraag me gewoon af of het mogelijk is.

ReinoutV
27 september 2003, 11:56
Jep, dit kan gewoon. Klinkt nog best aardig, omdat de pre-amp toch het grootste gedeelte van je geluid maakt.

Mitch
27 september 2003, 12:34
Line out en Effects Send zijn wel inwisselbaar, maar dat de pre-amp het meest je geluid kleurt is echt iets voor de High gain-generatie. :-?

Maar om thuis op te nemen vast bruikbaar hoor !

Soulman
27 september 2003, 13:55
Line out en Effects Send zijn wel inwisselbaar, maar dat de pre-amp het meest je geluid kleurt is echt iets voor de High gain-generatie. :-?

Maar om thuis op te nemen vast bruikbaar hoor !

:razz: :razz: :razz:

ReinoutV
27 september 2003, 14:59
De eindversterker kleurt/overstuurt toch pas op hogere volumes? Daar kom ik toch niet aan...

Wilson
27 september 2003, 15:21
ja, maar ik wel, de mijne staat meestal op 5

AoDf
27 september 2003, 17:04
Is het dan eigenlijk ook mogelijk om de Effect Return loop te gebruiken als ingang van een andere voorversterker?

Bijvoorbeeld bij mijn 1-kanaals jcm 800 2203. Kan ik een andere voorversterker met zijn uitgang op de effect-return van de jcm 800 zetten, of krijg je dan een klote geluid? Iemand ervaring? Naar mijn idee zou je dan alleen de eindversterking van de jcm gebruiken.

bert k
27 september 2003, 17:49
Ja hoor, dat werkt. Ik heb van de week het voorversterkerdeel van mijn Flextone III aangesloten op de eindtrap van een Rvera., alles via effektsend/return, zoals jij beschrijft. Het klonk heel smakelijk...

sash
27 september 2003, 17:59
Hmm ja, maar toch vond ik het niet helemaal toppie. Misschien omdat de Rivera niet zo hard kon. Vond de Flextone III in z'n eentje toch beter.

Mitch
27 september 2003, 18:03
Zie ook het topic even verder op over Effects loop.
Heb ik ook een link geplakt waar extra info te halen valt.

Wilson
27 september 2003, 18:05
heb net ff geprobeerd om de pre amp out te gebruiken als line out, en het werkt idd, maar je krijgt wel een heel 'steriel' geluid