PDA

View Full Version : Mesa/Boogie Studio 22+



Nocki
27 september 2003, 08:01
hoi

wie heeft er een Mesa/Boogie Studio 22+ er zijn als het goed is 2 versies van. met el84 en met 6l6 eindbuisjes. klopt dit. op de mesa site staat el84 maar ben ook al een verhaaltje op het net tegen gekomen met 6l6. zijn er 2 versies? of meerdere? ik weet dat er vershillende zijn met eq en zonder maar das niet zo belangrijk.

Nocki

JV
27 september 2003, 12:01
de gitarist van me band heeft er 1. die van hem is 15 jaar oud en bromt een beetje, maar na een kijkje van een technicus is dat waarschijnlijk zo opgelost.

het geluid is vooral bluesie, maar niet meer dan dat. ENORM goed als dat is wat je zoekt. het moet je echt aanspreken, want zoveel verschillende geluiden kun je er niet mee creeeren. high gain lukt al helemaal niet. maar geloof me maar als ik zeg dat het geluid dat er uit komt echt super is, maar nogmaals, dat geluid moet je aanspreken.

oja, hij heb een el84 versie.

fred_internet
27 september 2003, 21:50
De Studio 22 is er alleen met EL84 buizen. Er zijn wel twee verschillende uitvoeringen van de Studio 22. Het verschil zit hem in een extra volumeregelaar voor het lead kanaal. De gewone Studio 22 heeft deze niet, de 22+ wel. Een 5-bands eq was voor beide modellen als optie verkrijgbaar.

Nicci
27 september 2003, 22:12
de gitarist van me band heeft er 1. die van hem is 15 jaar oud en bromt een beetje, maar na een kijkje van een technicus is dat waarschijnlijk zo opgelost.



hoe lang heeft hij hem?

JV
27 september 2003, 22:15
maand of 2

Nicci
27 september 2003, 22:20
bij feedback gekocht?

JV
27 september 2003, 22:32
nee, in leiden

Nicci
27 september 2003, 22:33
ik heb er pas 1 bij feedback teruggebracht. zelfde klacht. was min of meer onoplosbaar. ben benieuwd of deze opgelost wordt. wel toevallig dat dat ongeveer 2 a 3 maanden geleden is.

JV
27 september 2003, 22:35
zit hier in de stad sinds kort een vintagehandelaartje, die ook versterkers bouwt ed.

die zegt dat het waarschijnlijk een elco of een buizenprobleem is.

Nicci
27 september 2003, 22:37
ik hoop het. als het dat niet is, moeten ze gaan zoeken. en dat is duur. als ze al iets vinden . . . .

Nocki
27 september 2003, 22:45
das mooi.

ik wist niet dat die + daarvoor stond. ik dacht dat de + voor de 5 bands eq stond. en dan ben ik mis met de casliber series dat die er zijn in el84 en 6l6.
wat is de prijs van zo'n studio 22+ combo?

Nocki

Nicci
27 september 2003, 22:52
de studio een € of 600,-. de plus zal iets duurder zijn. laatst vroeg iemand op marktplaats er €1000 voor. dat vind ik nogal duur.

fred_internet
28 september 2003, 00:06
Als je een beetje rond kijkt koop je voor 600,- Euro de + versie met EQ. De Studio 22 die pas op marktplaats stond was een speciale uitvoering met real wood behuizing. Vandaar de hoge vraagprijs van 1000,- Euro.

Nocki
28 september 2003, 09:26
hoi. iedereen bedankt voor de reactie's.

Ik hoop binnenkort een Studiotje te kunnen kopen voor 500 euro.het is de 22+ versie met eq. ik hoorde dar het echte oude metal werk er niet uitgehaald wordt. sta ik van te kijken want de studio preamp had dat zeker wel. schint dus toch dat het 2 verschillende amps zijn...
t lijkt mij wel leuk om dat ding te hebben. voor kleine dingetjes. zoals open podia, oefensessies waar ik geen uitgebreid geluid voor nodig heb en als 2e amp voor bv fx te mixen naast mn mark iv zodat deze zn geluid behoud en de studio de fx doorgeeft...allemaal opties...
ook leuk is dat ik dan mn mesa 1x12 boxjes nog heb en die er onder kan zetten bij beide... hen ik een leuke 4x12 :razz: :razz:

maar goed iedereen bedankt. nu nog een laatste vraagje.

de studio is er dus in .22 en 22+ met eq en zonder eq maar ik zie verder de studio ook opduiken met 3 zwarte hoge drukschakelaars voor eq standby en power of de blank chrome flip schakelaars. wat is daar nu het verhsil tussen. gewoon de tijd waarin ze gemaakt werden? of het voorhanden zijn van ander materiaal...

Nocki

fred_internet
28 september 2003, 09:51
Oudere modellen hebben metalen schakelaars, nieuwere modellen hebben kunststof schakelaars. Er zijn verder geen technische verschillen.

guhlenn
29 september 2003, 12:02
inderdaad een kwestie van bouwjaar. Oudere modellen klinken beter imho (ik heb een van de eerste modellen, zonder aparte master , met de EQ). Monster ding. Ook metal hoor. De grote grap is dat mensen met een fender een heavy sound uit die amp proberen te halen, maar dat kan natuurlijk niet :razz:

Zonder graphic EQ waardeloos, met EQ alles van blues tot metal... Wel een fatsoenlijke gitaar op aansluiten want daar is tie erg gevoelig voor ( Een gibson SG I met 500T Scheurt als een gek!!! een Godin is weer prachtig voor clean...)

Kopen zou ik zeggen (de mijne kostte 375... eat your heart out!) :-D

Thijssie
29 september 2003, 13:01
wie heeft er een Mesa/Boogie Studio 22+ er zijn als het goed is 2 versies van. met el84 en met 6l6 eindbuisjes. klopt dit. op de mesa site staat el84 maar ben ook al een verhaaltje op het net tegen gekomen met 6l6. zijn er 2 versies? of meerdere? ik weet dat er vershillende zijn met eq en zonder maar das niet zo belangrijk.Nocki

Ik heb er 1 met el84 buizen. Van types met 6l6 buizen heb ik nog nooit gehoord.

Er doen enorm veel verhalen de ronde over waar die plus voor staat, bij mijn weten is dat de plus betere bedrading heeft en een (compensated) line out. Maar nogmaals ik weet het niet zeker omdat er veel tegenstrijdige verhalen over op het net staan.

Het is een fantastisch klein ampje, met een prachtige clean (vooral met een randje) en een lekkere bluessie (mesa) scheur. Met een Les Paul (achtige) zit Carlos Santana er in.

Ik vond alleen de originele speaker klinisch en vlak klinken en heb die vervangen voor een Greenback. Die is eigenlijk iets te licht maar als ik hem vol open zet gebruik ik een extra (gesloten) cabinetje er bij.

Ik heb trouwens die die zonder eq.

Ik las trouwens ergens dat jij een MK4 hebt, het is wel een totaal andere amp. Hij heeft lang niet zo veel mogelijkheden kwa geluid. Er zitten een paar sounds in, als je die mooi vind is het een superampie maar als je daar niet van houdt, kun je hem beter laten staan.....

Thijssie
29 september 2003, 13:27
Ik hoop binnenkort een Studiotje te kunnen kopen voor 500 euro.het is de 22+ versie met eq. ik hoorde dar het echte oude metal werk er niet uitgehaald wordt. sta ik van te kijken want de studio preamp had dat zeker wel. schint dus toch dat het 2 verschillende amps zijn...


Dat er geen metal uitkomt heeft voor mijn gevoel meer te maken met de eindtrap en speaker dan met de pre-amp. Het is bijna alleen maar 'mid' wat er uit komt. Met me 4x12 cabinet wordt het geluid al een stuk 'massaler'.

En het is natuurlijk maar een 22w versterkertje, voor metal wil je toch meer laag en dan is 22w niet veel....

Nicci
29 september 2003, 15:47
Er doen enorm veel verhalen de ronde over waar die plus voor staat, bij mijn weten is dat de plus betere bedrading heeft en een (compensated) line out. Maar nogmaals ik weet het niet zeker omdat er veel tegenstrijdige verhalen over op het net staan.



het enige verschil tussen de handleiding van een studio en een studio + is de lead master. daar zit dan ook het verschil . . . . .

guhlenn
30 september 2003, 12:37
idd. enige verschil is de master. Het lead kanaal is duidelijk stiller (minder volume ) dan het clean kanaal, is ook logisch natuurlijk. Maar wel heel vervelend mocht je hem live willen gebruiken . Maar er staat dan ook STUDIO op.
Kunt die extra pot echter gewone laten makn bij een gitaar dealer, kost 50 euro ofzo... Staat alleen zo lelijk aangezien er eigenlijk geen plaats voor is op het frontje...
En ik sluit het ding idd. op twee greenbacks aan. En een 15" voor extra bass... Maar een Masrhall van 100 watt op tien heeft net zo weinig bass als deze hoor! een buizenamp moet blazen niet zoveel headroom hebben dat de bass knisper helder is IMHO...

Nocki
9 oktober 2003, 09:31
ok. ik heb m gekocht.

het is er een met plastic schakelaars. helemaal compleet en in super staat. alleen was een eindbuisje microfonisch... maar ik had er nog liggen dus geen probleem.
uit eindelijk erachter gekomen dat ie het niet haalt bij mn mark iv (wist ik natuurlij al) en na een dag of 2 uit geprobeeerd te hebben kreeg ik een mailtje of ik m wou ruilen tegen een fender usa straty uit 1979.
toen heb ik heel goed nagedacht want ik wist dat jullie het daar niet mee eens zouden zijn. en dat ik beter nog even met de amp kon blijven spelen. maar helaas ik heb m geruild en nu zullen jullie wel allemaal boos op me zijn...

http://gitaarforumdump.s5.com/gear/

hier staan de foto's van mn nieuwe uas strat uit 79

Nocki

Nicci
9 oktober 2003, 09:36
nee, jij weet wat je wilt . . . . . 8-)

Thijssie
9 oktober 2003, 10:40
uit eindelijk erachter gekomen dat ie het niet haalt bij mn mark iv (wist ik natuurlij al) en na een dag of 2 uit geprobeeerd te hebben kreeg ik een mailtje of ik m wou ruilen tegen een fender usa straty uit 1979.
toen heb ik heel goed nagedacht want ik wist dat jullie het daar niet mee eens zouden zijn. en dat ik beter nog even met de amp kon blijven spelen. maar helaas ik heb m geruild en nu zullen jullie wel allemaal boos op me zijn...


Nee hoor, ik vind het helemaal niet raar; als een MK4 je ding is kan ik me er bij voorstellen dat de Studio .22 dat juist niet is. Want behalve dat er allebei Mesa op staat en je er Carslos Santana mee kunt "spelen" :D, zijn het totaal verschillende amps. Persoonlijk zou ik "katsdol" worden van 80 knoppen aan een versterker 8-)

Ik vind 2 dagen wel weinig, het duurde bij mij toch een aantal repetities voordat ik er helemaal "mijn sound" uit haalde....

guhlenn
9 oktober 2003, 15:13
VEel te weinig tijd aan besteed idd. Ik had een maand nodig...
Maar goed als je een mark IV hebt is het geen eeuwige doodzonde hoor ;) wel jammer want de EL84 heeft echt een lekker soundje... je had echt langer moeten spelen man. Een Fender... tsja... da's iel getwang he? ;)

Guhlenn