PDA

View Full Version : Charvel / Jackson



Nocki
5 februari 2002, 14:26
Hoi

ik kwam bij feedback een charvel tegen voor weinig geld (2e hands) hij is rood en heeft wel wat te lijden gehad maar ook weer niet te veel.
was er niet helemaal kapot van maar denk wel dat ik ooit jnog eens een jackson of charvel gitaar wil. of kan ik beter een prs nemen zoals je begrijpt is het wel heavy muzis die ik maak en ik speel op mesa zooi.

iemand???

Nocki

Charvel
5 februari 2002, 23:18
Moet je even iets meer uitleggen over die gitaar.

Nocki
6 februari 2002, 12:08
tja deze gitaar had jackson elementen net zoiets als emg en het leek op 2 single coils en 1 humbucker maar er zaten wel kapjes op dus weet ik het niet zeker.
elk element was aan/uit te schakelen met een switch. er was een volume en een tone knop.
maar het gaat er uiteindelij om wat iedereen van die dingen vind en of ik beter kan doorsparen voor een prs of gewoon een jackson of charvel kan nemen.

nocki

Charvel
7 februari 2002, 00:32
Tja,is nog moeilijk te zeggen zo.Ik heb ook ooit een tweedehands charvel gekocht in doetinchem.Deze voelde veel beter aan als mijn Yamahargx421DM.Ik weet pas sinds kort dat het een 475special is(lol).Nieuw wasie in 1990 ongeveer 2500piek.Deze is inderdaad erg geschikt voor metal.
Ik heb ook wel eens Jacksons van ongeveer 1100piek nieuw uitgeprobeerd,maar deze klonken iets minder vond ik.
Wel een keer een soort Rick Collen model van Jackson in Arnhem getest,deze klonk wel erg goed ,maar was afgeprijsd toen 1800 piek.
Dus????????????

Neophyte
13 februari 2002, 16:29
xou n jackson nemen en dan doorsparen voor n custom-painted Jackson.

Kijk maar ns op http://www.jacksonguitars.com en dan naar customshop :smile:
owja, vergeet geen slabbertje voor het kwijlen

anoniem
21 februari 2002, 16:14
Klinkt als een model IV. Heb zelf een oude model III, zelfde elementen, strat body zonder slagplaat en floyd rose. Is een absolute supergitaar. Oude Charvell modellen met groot logo zijn over het algemeen erg goed. Eddie van Halen is er groot mee geworden. De nieuwere modellen met aangepast logo zijn meer budgetgitaren. Vroeger heeft Charvell Jackson een budgetserie gehad als Charvette.

Lacrymosa
21 februari 2002, 16:38
Jackson zijn echt vette gitaren
alleen als ik jou was zou ik wel andere elementen in zetten want die jackson dingen zijn nie zo super

En wat ik persoonlijk heel erg belangrijk vind is dat ze stuk voor stuk lekker spelen, zelfs de goedkopere.

Cheers

charlie
28 april 2002, 14:36
heb al jaren een Charvel[geel/oranje tijgerstreep],te gek, te-vreden, maar ik weet niet welk model/bouwjaar.Hoe kom ik daar achter? + De afstelling is beperkt ivm. rammelen, zoek dus een beter exemplaar.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: charlie op 2002-04-28 14:37 ]</font>

Neophyte
28 april 2002, 20:01
je zou op serienr. kunnen kijken, misschien gewoon op details letten en met veel foto's vergelijken. Is er één hetzelfde, dan heb je die :grin:

succes ermee...
btw, ik heb met mijn epi ook zoiets meegemaakt en gewoon op goed geluk n mailtje gestuurd naar info@epiphone.com, binnen een week een reply dat ze graag foto's wilden zien. twas een persoonlijke reply, dat is altijd leuk.

Charvel
29 april 2002, 00:42
Ik heb dezelfde als de mijne op ebay.com gevonden.Dus??De mijne heeft echter geen afstellingsproblemen en is toch zo'n 11/12 jaar oud.Met het serienummer vragen bij o.a.Jackson heeft geen nut.Ik heb tenminste nooit antwoord gehad.

moretel
29 april 2002, 11:16
Ik heb jarenlang een model 4 gehad, een prima gitaar. Ook de tremelo functioneerde zonder problemen, een vriend heeft een latere versie (ander model) maar die had meer problemen met loslatende boutjes enzo op tremelo blok.
Ik heb de mijne verkocht aan mede bandlid, nog steeds een beetje spijt van.
Als het een model 4 in goede staat is dan kan je er een prima gitaar mee krijgen.
Een jackson is fors duurder.