PDA

View Full Version : BOGNER versterkers



the sure thing
26 september 2003, 23:12
Zoekende op het forum kom ik hier en daar wat "deelmeningen" over Bogner versterkers tegen (en mooie chicks!). Wat betreft clean geloof ik het allemaal wel. Kan iemand mij vertellen over de vervorming die uit een Bogner komt? Lijkt dat het meest op een Fender, Marshall, Vox, Mesa, en zo ja, welk type? Jawel, ik ga een keer naar Juke-Box in Boekel (?) maar ik ben benieuwd naar eenieders beschrijving van het scheurgeluid van Bogner.

LordRiffenstein
27 september 2003, 10:46
Persoonlijk ben ik niet zo gek op de XTC tops van Bogner. Clean is middelmatig, de crunch gaat richting een oude Marshall, behoorlijk stroperige sound. Ik ben wel helemaal weg van de Shiva en de Metropolis combo. De Shiva heeft een Fender-achtig clean en een super vette overdrive, denk aan vette Amerikaanse top-producties zoals Aerosmith. Shiva heeft dan ook nog eens een boost voor het overdrive kanaal. De Metropolis klinkt Vox-achtig naar mijn oren maar is behoorlijk veelzijdig vanwege die ene draaiknop (ben de naam vergeten). Door met de knop en de toon-regeling te werken kan je een heleboel klanken maken.

HTH,

Negative K3 fan
27 september 2003, 14:49
Ik heb bij jukebox de shiva combo (weet neit m eer welke buizen, ze zijn er in 6l6 en el34 variant) en de uberschall top geprobeerd. De shiva had een leuke clean en een vintage overdrive/distortion, helemaal niet mijn ding, vond er dus ook niet zoveel aan, maar het klonk wel goed en hij ging erg hard. De uberschall leefde niet helemaal op naar de verwachtingen, mede doordat hij helemaal in het niet viel bij de diezel herbert die ik erna heb bespeeld. Maar op clips vind ik dat de uberschall altijd mega vet en brullerig klinkt.

bert k
27 september 2003, 16:05
...leefde niet helemaal op naar de verwachtingen... .

Shame on you :-( Nou in echt Nederlands.

Negative K3 fan
27 september 2003, 16:16
het psijt me vanwege ded vergaande anglicisatei oid in mijn taalgebruik maar zo kon me het best verwoorden.

Ic3gl0vE
27 september 2003, 16:55
luister eens naar muziek van Finger Eleven... die schijnen op bogner te spelen, en dan met een tele met iets van hotrails erin.

the sure thing
27 september 2003, 23:37
... is Juke Box de enige importeur in NL van Bogner? Google helpt in dit geval ook al niet.... Is MP in Duitsland nog een optie voor Bogner? Of hebben ze die daar niet?

Al
27 september 2003, 23:58
... is Juke Box de enige importeur in NL van Bogner? Google helpt in dit geval ook al niet.... Is MP in Duitsland nog een optie voor Bogner? Of hebben ze die daar niet?

Erik vd Haar is importeur. Volgens mij zijn het ook zijn versterkers die bij Jukebox staan.

http://www.haarguitars.nl/

Ik weet van enkele duitse bedrijven dat ze adverteren met Bogner maar niets hebben staan. Ze gaan pas een keer bestellen als ze een order binnen hebben. Dat wordt wel meer gedaan.

Al

ieme
30 maart 2004, 23:14
Ik ben bang dat ik ook aan t gassen ga voor een shiva!

ReinoutV
30 maart 2004, 23:40
Weet je wat dat kost ?! ;)

BLOK182
31 maart 2004, 09:07
Als het goed is heeft Beyers in Duitsland ook Bogner, zie www.beyersmusic.de

marc_o
31 maart 2004, 10:11
Ik ben bang dat ik ook aan t gassen ga voor een shiva!

Framus beu, jongen?

PeArLjAm
31 maart 2004, 10:19
je moet eens naar de website van bogner gaan, want daar staan superveel soundfiles van alle versterkers. Best leuk om eens te luisteren, en er zitten coole clips tussen! :D

http://www.bogneramplification.com/ voila..

marc_o
31 maart 2004, 10:42
Ik vond die Shiva wel mooi klinken, maar echt niet beter dan m'n Rivera Fandango, de Metropolis is ook te gek, maar dan heb je slechts 1 sound, weliswaar een mooie sound, maar toch..

ieme
31 maart 2004, 14:00
Ja weet wat ie kost, 2100 euro
Nee ben mn framus niet beu...

ieme
31 maart 2004, 14:01
Ja weet wat ie kost, 2100 euro
Nee ben mn framus niet beu...

marc_o
31 maart 2004, 14:36
Oh

ReinoutV
31 maart 2004, 16:19
2100 voor een Shiva? Ik hoorde ergens anders dat je er minstens 3500 voor neer moet leggen. Waar haal je dat ding voor deze prijs?

skabouter
31 maart 2004, 16:24
ik heb een Hafler Triple Giant (by BOGNER). 3 channel buizen preamp.
de clean is erg helder, beetje glazig
de crunch is rauw en donker, beetje jcm800 achtig
de lead is higain en smooth. beetje Soldano/nieuwe marshall achtig

denk dat het algehele karakter een beetje marshallachtig is.

spam----------------------HIJ IS TE KOOP :D-----------------------------spam

ieme
31 maart 2004, 16:41
2100 voor een Shiva? Ik hoorde ergens anders dat je er minstens 3500 voor neer moet leggen. Waar haal je dat ding voor deze prijs?
dat is de prijs die je bij vd haar en muziekhandel jukebox er voor betaald, voor de head dan...

ReinoutV
31 maart 2004, 16:45
Aha, ok, ik dacht dat het om de 1x12" combo ging.

ieme
31 maart 2004, 16:48
combo 2x12 2400 euro
top 2100 euro
ONGEVEER!!

En volgens mij kost de Metropolis slechts 1600 euro...

maylingjv
2 april 2004, 18:55
nee, het is metropolis begint pas vanaf een 2100euro,en dan spreek je nog maar van de top :???:

nocaster
2 april 2004, 21:03
Oke, even terug naar af, we willen een amp die clean is als een Shiva, de Gain onder onze volumeknop, en een grunch ala Seatlle, verkoop alle pedalen, neem een AB box en koop 1 keer inje leven twee amps, nl. een Metropolis en een Shiva !
Klaar, nooit meer zoeken, geen gezeur met pedalen, voedingen kabels etc.
Pure sound
1 Shiva clean
2 Shiva grunch (schrijf je het zo ?)
3 Shiva boost grunch
4 Metropolis Lead, onder je volume knop
5 Plat zak maar gelukkig !

We leven maar 1 keer, dan maar leuk !!!!!!!!!!!!!!

niels5150
3 april 2004, 09:53
ik heb al sinds enige tijd de shiva in mijn bezit! Na van alles te hebben geprobeerd is dit toch echt wel mijn sound. Denk qua clean aan een fender, en scheur klinkt idd zoals in vette Aerosmith-achtige producties. Ik heb wel de EL34 versie, ik vind de 6L6 iets te fel in het hoog naar mijn smaak.
Als je een goede allround versterker wilt zou ik zeker eens de shiva proberen.

ReinoutV
3 april 2004, 10:20
Kan ie ook bluesen? Ik vond dat ie, toen ik hem ff uit had geprobeerd, redelijk vlot veel gain had. Is het texas-blues en nog minder gain mogelijk?

@Ieme: Shiva, 2x12 voor 2400 euro? Ff mn GAS bijstellen. ;)

BLOK182
3 april 2004, 12:20
Op de Bognersite staat nu de exstacy van Eric Johnson te koop 8-) Ben wel benieuwd naar de Shiva en de Uberschall, XCT zal wel buiten mun bidget vallen :-D

ReinoutV
3 april 2004, 17:19
Bij Van de Haar is de Shiva 1x12" met EL34's en reverb adviesverkoop 2770,- uuroos. ...iemand interesse in een Line 6 DuoVerb...?