PDA

View Full Version : Is dit een goeie deal geweest of nie?



Speeddemon
26 september 2003, 23:00
Sinds 16:30 in mijn bezit: een Boss GE-7 Equalizer (izgst) en een Ibanez DE-7 Delay/Echo (izgst). Samen voor 75 euries! Weliswaar zonder doosjes en boekjes...

GE-7 was precies wat ik nodig had; ik wilde een lichte boost na mijn Tubefactor voor solo's, alleen toen ik m'n Dod 280 en m'n Boss CS-2 gebruikte, snoepten die teveel van het hoog af. Nou denk ik dat dat met name een impedantie probleem is, want vóór de Tubefactor geplaatst, zijn ze behoorlijk lineair.
Maar goed, die GE-7 in m'n fx loop gezet, 100Hz, 800Hz, en 6,4kHz een tikje geboost en level ook een tikje, en ik heb een supervette solo-sound. Zo vet eigenlijk dat ik wil dat dat m'n standaard sound wordt.

Met m'n Engl Savage 60 en 2x12" cab mis ik toch iets laags, dus wie weet ga ik die GE-7 puur gebruiken als laag-boost.

DE-7 is erg leuk, maar schakelaar is inderdaad (zoals ze op HCFX al zeiden) erg zwak. Met een miniem tikje tegen het pedaal kun je hem al aan of uit zetten. VOor de rest wel lekker stevig (nog niet helemaal Boss-stevig), en 2,6seconden Analog VOiced delay is ook leuk. Self-oscilleren als een gek! Als je niet oppast, blaas je je versterker op.

(voor de mensen die "Invaders" van Judas Priest kennen, dat nummer begint met zo'n self-oscillerende analoge (tape) delay. Die sound kan ik er ook helemaal uit krijgen!

Alleen, door de komst van deze twee liggen de Dod fx96 Analog Delay (echt analoog!) en Dod 280 Compressor er een beetje voor spek en bonen bij...

Iemand die Dod 280 kopen? goed bod boven de 110 euro. (ik weet het, duur, maar hij is uit 1978 en zo goed als nieuw. GEEN krasjes op de bovenkant)

Robbert
26 september 2003, 23:43
Remco.. als je die GE-7 waardeert, moet je eens een PQ-4 proberen te vinden.
Beetje zeldzaam, maar parametrisch. Lijkt net of je geluid iets meer dimensie krijgt..


Hoezo blaas je je versterker op met zelf-oscileren? Valt toch wel mee hoop ik :D

Speeddemon
26 september 2003, 23:48
Nou, als je hem laat zelf-oscilleren, neemt het volume alleen maar toe. En echt bizar toe!

Ik had delaylevel op 40% staan, repeats op 100% en dan spelen met de delaytime... HAYWIRE I tell you! ;)

Waar vind je die PQ4 dan nog? Ebay ofzo?
Kun jij trouwens ook nog aan zo'n FA-1 Fet Boost komen? Lijkt me ook wel cool...

Robbert
26 september 2003, 23:54
Hehe, zo'n FA-1.. dat ding doet 400 dollar, zoveel is het me ook niet waard.
Zoals je misschien gezien hebt op HC, was Keeley erg geinteresseerd. Misschien betekend dat dat er een kloon in de maak is?

Overigens heb ik mijn vraagtekens bij de functie van dat effect. Geen aan/uit schakelaar, en volgens mij zijn er tientallen andere FET-boosts? Desalniettemin zou dat ding een ereplaatsje krijgen in de collectie :D


PQ-4 vinden, tja.. moeilijk. Heb er een van marktplaats gehaald een jaar geleden, daarna nog maar een gezien. Wil hem wel een keer opsturen ofzo, gebruik hem niet echt vaak.


Die DE-7, kun je die een beetje vergelijken met een DD-5?

Speeddemon
27 september 2003, 00:27
Ik heb de DD-5 in het verleden een paar keer geprobeerd, en wat me er van bij stond is dat ie heel 'recht' is in z'n delay. Beetje mechanisch bijna. De DE_7 heeft wat meer 'schwung', als je begrijpt wat ik bedoel.
Daarbij,
1) hij heeft 2,6 seconden maximaal (DD-5 2 seconden)
2) hij heeft die Echo/Delay switch, waarmee je hem behoorlijk analoog kan laten klinken in de Echo-stand.
3) hij kan zelf-oscilleren, iets wat bij mijn weten een DD-5 niet kan

DD-5 heeft dan weer wel tap-tempo... maar goed, ik kan als ik wil nou 4 delays tegelijk laten horen! Dod fx96, Ibanez DE-7, Korg 301 PRE-DELAY, en Korg 301 'normale' delay. The Edge, eat your heart out!

Maar Robbert, 75 euries voor een DE-7 en GE-7 lijkt me toch errrrug netjes, niewaar?

Robbert
27 september 2003, 10:53
http://acapella.harmony-central.com/ubb/icons/icon14.gif


Maar Robbert, 75 euries voor een DE-7 en GE-7 lijkt me toch errrrug netjes, niewaar?

ReinoutV
27 september 2003, 12:31
Leuke pedalen. De GE-7 gebruik ik ook voor een boost, in het midden, om mijn low-gain blues geluid een schop onder zijn reet te geven. De DE-7 heb ik ook gehad, maar ik vond dat deze uit zichzelf al te veel lawaai maakte, ruisen, piepen en doen. NIet hard, wel vervelend. Ik hoop dat ie zich bij jou meer inhoudt. Kheb nu een Line 6 DL-4. Beter :).

Mitch
27 september 2003, 12:42
Hier nog een DE7-fan. Beheerst aanzetten, niet schoppen, dan heb je geen problemen. En voor dat geld een GE-WEL-DIG geluid :)

Speeddemon
27 september 2003, 13:07
Precies, echt het lichtste tikje schakelt hem al.


Is er trouwens iemand in Nederland die dit soort pedalen modificeert?
Kijk, ik vind de DE-7 geweldig, maar die switch is echt een klein fragiel pieleke. Ik zou dat pedaal graag ge-true bypassed hebben en met een betere (metalen) switch erin ofzo. Ik weet dat op HCFX Nirvana's Silence die mod doet voor $80! maar dan zouden er ook nog eens 2x verzendkosten (heen en terug) naar de USA bijkomen, en voor dat geld kan ik net zo goed een nieuwe kopen...

7th heaven
27 september 2003, 20:14
Remco.. als je die GE-7 waardeert, moet je eens een PQ-4 proberen te vinden.
Beetje zeldzaam, maar parametrisch. Lijkt net of je geluid iets meer dimensie krijgt..


Hoezo blaas je je versterker op met zelf-oscileren? Valt toch wel mee hoop ik :D

of een Aphex exiter

sash
28 september 2003, 16:34
Beheerst aanzetten

Wat is dat? :D

Mitch
28 september 2003, 19:52
Als we mekaar eens zien en de DE7 zit nog ongeveer op de plaats waar -ie nu zit in mijn kist (kwartslag gedraaid) dan zal ik je een leuke demonstratie geven. "voetjevrijen met pedalen" :D

Speeddemon
28 september 2003, 22:55
Hee, kennen jullie die Ibanez koffertjes waar er zo'n voorgevormd schuim/kunstof stuk in zit voor 3 Tonelok pedalen, een tuner en een 3-Daisy chain?

Ik heb nou sinds gister zo'n koffertje, en heb daar m'n kleine Metal-pedalen setup bij.
Dat is dus nu Boss GE-7-->Boss CE-2 Chorus-->Ibanez DE-7 Delay Echo. Maar ik zit er zelfs aan te denken om mijn Dod fx96 delay aan de achterkant van m'n versterker (Engl Savage 60) te plakken of schroeven.

Dat pedaal gebruik ik als een soort 'mini-ambience', omdat die amp geen galm aanboord heeft, en ik dat pedaal dus toch altijd aan laat staan.

Voor mijn uitgebreide set-up laat ik een pedalcase maken (70x40x15cm) waar dan 8 pedalen in gaan. Maar voor m'n metalband heb ik geen wah, Tubefactor of Dod 250 nodig.

Maar echt, die GE-7 was helemaal wat ik nodig had. Ideale soloboost, zowel pre-amp als in de fx-loop. En die DE-7 is ook gewoon vet, ik zet die 2 naast mekaar zodat ik met een beetje tactisch geplaatste voet in één keer ze allebei kan aanzetten voor m'n solo-geluid.