PDA

View Full Version : Standard Fat Strat vragen



Toaster
26 september 2003, 21:46
Wie heeft er eentje en hoe klinken ze?/kwaliteit?

Zijn het pure Amerikanen?

Ik heb er eentje redelijk goedkoop zien staan en ik was er nieuwsgierig naar. Ik hoor meestal wel goede verhalen over deze gitaren maar ik wil het nu wel eens zeker weten...

Alvast bedankt

Wilson
26 september 2003, 21:47
pure amerikanen???

Toaster
26 september 2003, 21:51
Ja ik hou niet mexicanen :lol:

Sommige strats worden ook in Amerika in elkaar gezet en dan in Mexico gespoten of andersom. Ik weet het ook niet precies, maar met pure amerikanen bedoel 100% made in U.S.A.

Snappie?

Wilson
26 september 2003, 21:54
alle amerikanen zijn 'puur' behalve de highway serie, die is halfbloed

Toaster
26 september 2003, 21:56
Alle Fender Standard Fat Strats dus ook?

Wilson
26 september 2003, 22:04
nee, alleen de american fat strats dus. De mexicaanse, japanse, highway's dus niet. Gewoon alle fatstrats waar made in the usa op de headstock staat maar geen highway's zijn. Maar wat is er tegen alsie niet uit de usa komt eigenlijk? het gaat toch om hoe ze klinken?? ik zou ze gewoon uitproberen

Toaster
26 september 2003, 22:36
You're Right,

Ik heb zon', vet strat voor 499 nieuw te zien staan en toen vroeg ik me af: Eejs zijn dat wel Amerikaanse vette strats.

Vandaar deze vraag. Want if so: dan koop ik er lekker eentje!

jaywalker
26 september 2003, 22:39
mag je wel mazzel hebben als ie echt 499 is voor een usa

Toaster
26 september 2003, 22:57
Ik heb het ding alleen maar op een vage foto gezien, dus ik kan niet op de headstock zien of het een made in usa gitaar is...

Maar iemand nog ervaringen met deze plank? Of een foto van de headstock?

Experience
26 september 2003, 23:17
Staar je niet blind of er nou wel of niet een stickertje met 'made in USA' op je stratje staat. Ga gewoon is lekker een aantal fat-strats proberen. Een gitaar moet toch in eerste instatie goed klinken, waar ie vandaan komt maakt toch niet uit? En er zijn zat kwalitatief goede mexicaanse Fenders.

Toaster
26 september 2003, 23:58
Ik moet dat ding van internet bestellen. Bij een amerikaan heb je met fender meestal een redelijk constante kwaliteit en ik weet ook wel dat er goeie mexicanen zijn maar dat is maar 1 op 10. Kom je er inderdaad alleen maar met testen achter.

Beetje kut om dus op die manier dan een gitaar te bestellen.

Maar als jullie me nu gewoon vertellen off de standard serie wel of niet amrikaans is dan weet ik genoeg.

Sorry ik kom best bot over :-? maar ja. Ik zou wil het graag weten...

Punkrockerke
27 september 2003, 11:14
www.fender.com ... :roll:
De Standaard is niet 'Made in USA", maar wordt gemaakt in Baja California In MEXICO...Bij elke USA-Strat komt 'American' voor in de naam.

Hoe de Standard speelt weet ik niet, maar ik heb een USA-Fat-Strat en die is echt super. Prachtige clean en vette scheur...

Punkrockerke
27 september 2003, 11:16
www.fender.com ... :roll:
De Standaard is niet 'Made in USA", maar wordt gemaakt in Baja California In MEXICO...Bij elke USA-Strat komt 'American' voor in de naam.

Hoe de Standard speelt weet ik niet, maar ik heb een USA-Fat-Strat en die is echt super. Prachtige clean en vette scheur...

green_day
27 september 2003, 12:44
voor 499 kan ik je verzekeren dat je geen USA krijgt, maar wel qualiteit. Ik heb namelijk ook een standard fatstrat en die is super strak. Ik zeg altijd maar als je voor de beste prijs/qualiteit verhouding gaat moet je een mex strat kopen. ga je voor de status.. ja koop dan een USA. Je betaald gewoon veels te veel voor een gitaar die het geld niet waard is, ze waren 2 jaar geleden voor 1000 GULDEN te krijgen.
denk toch nog eens na.. en denk nou niet dat omdat hij uit mexico slecht is ofzo. Het is net zo goed een fender en die maken echt geen rotzooi

Wilson
27 september 2003, 12:50
Ik moet dat ding van internet bestellen. Bij een amerikaan heb je met fender meestal een redelijk constante kwaliteit en ik weet ook wel dat er goeie mexicanen zijn maar dat is maar 1 op 10. Kom je er inderdaad alleen maar met testen achter.

Beetje kut om dus op die manier dan een gitaar te bestellen.

Maar als jullie me nu gewoon vertellen off de standard serie wel of niet amrikaans is dan weet ik genoeg.

Sorry ik kom best bot over :-? maar ja. Ik zou wil het graag weten...

waarom moet je die via internet bestellen?? je kan em toch ook in winkel hier kopen?

Toaster
27 september 2003, 13:07
Ik heb dat ding op www.guitar24.de gezien.

Nergens kan ik ze zo goedkoop vinden, maar ja goedkoop kan soms inderdaad duurkoop zijn.

Ik heb gisteravond nog wat rond lopen surfen en inderdaad gezien dat ze alleen maar american zijn als er ook daadwerkelijk american voorstaat. :-?

een deluxe fatstrat is dus ook een mexicaan een standard dus ook. ok dan.

Neemt niet weg dat ze op bovengenoemde website erg goedkoop zijn en daardoor erg aantrekkelijk.

De standard krijgt overigens net zo als de deluxe goeie reviews hoor. Maar de amrikaan scoort overal constant een tien. Maar wat ik er over heb kunnen vinden blijkt dat ze die dingen niet meer in amerika maken.

Groeten Niels

green_day
27 september 2003, 22:14
Ik heb dat ding op www.guitar24.de gezien.

De standard krijgt overigens net zo als de deluxe goeie reviews hoor. Maar de amrikaan scoort overal constant een tien. Maar wat ik er over heb kunnen vinden blijkt dat ze die dingen niet meer in amerika maken.

Groeten Niels

Als je van die "mijn gitaar is de beste en de rest zuigt"- recensies bedoeld op harmony central.. dat kan je niet als goed vergelijkings materiaal gebruiken hoor. Als je voor jezelf een gitaar wil vergelijken met een andere gitaar dan moet je die beide gitaren zelf bespelen, en dan eerlijk oordelen (die klinkt goed voor zijn prijs etc)

Toaster
27 september 2003, 23:02
klopt

Maar soms ben ik graag kortzichtig :-D en laat ik mij leiden dor verkeerde motieven :sssh:

ik moet gewoon meer gitaren hebben zeg maar :razz:

hansies
27 september 2003, 23:52
Ja ik hou niet mexicanen :lol:

Sommige strats worden ook in Amerika in elkaar gezet en dan in Mexico gespoten of andersom. Ik weet het ook niet precies, maar met pure amerikanen bedoel 100% made in U.S.A.

Snappie?

pure amerikanen, bestaan die,
t'is allemaal gemaakt door italianen , portoricanen, mexicanen, spanjaarden, afrikanen, enz.............
dus puur amerikaans!!!
t'zijn allemaal mensen die hun job zo goed en zo kwaad mogelijk tot een goed einde willen brengen in dienst van de muziek toch!
:wink: :wink: :wink:

john.3001
29 september 2003, 16:51
Ik moet dat ding van internet bestellen. Bij een amerikaan heb je met fender meestal een redelijk constante kwaliteit en ik weet ook wel dat er goeie mexicanen zijn maar dat is maar 1 op 10. Kom je er inderdaad alleen maar met testen achter.

Beetje kut om dus op die manier dan een gitaar te bestellen.

Maar als jullie me nu gewoon vertellen off de standard serie wel of niet amrikaans is dan weet ik genoeg.

Sorry ik kom best bot over :-? maar ja. Ik zou wil het graag weten...

Dude, wie heeft je dat verteld? Als ze uit Mexico komen is er juist 1 op de 100 van mindere kwaliteit! (ja, ik heb ook mexicaanse strat)

Electrical Storm
29 september 2003, 21:33
Ik heb er één en ik vrees dat ie niet kan tippen aan een Amerikaan. Al is het alleen maar omdat hij ontstemd als een bos wortels

green_day
29 september 2003, 22:30
Ik heb er één en ik vrees dat ie niet kan tippen aan een Amerikaan. Al is het alleen maar omdat hij ontstemd als een bos wortels

nou dan kan jij gewoon niet normaal gitaarspelen.. of je hebt een van mindere kwaliteit??
die van mij kan een amerikaantje wel aan :D

Electrical Storm
29 september 2003, 23:29
Dan heb jij gewoon heel veel mazzel. Het is echt niet zo dat iedere Mexicaan even goed is als een Amerikaan, dat is gewoon theoretisch onmogelijk vanwege andere onderdelen etc. Het fluctueert een beetje en af en toe heb je dan een Mexicaan van superkwaliteit

hansies
30 september 2003, 20:27
Dan heb jij gewoon heel veel mazzel. Het is echt niet zo dat iedere Mexicaan even goed is als een Amerikaan, dat is gewoon theoretisch onmogelijk vanwege andere onderdelen etc. Het fluctueert een beetje en af en toe heb je dan een Mexicaan van superkwaliteit

er is ook geen enkele amerikaan even goed hoor.
ik heb ook twee super mexicaantjes, spelen zeker zogoed als usa'tjes, en zoals alles kan de kwaliteit verschillen naargelang het bouwjaar,de houtkwaliteit, (de up's en down's van de bouwer(s) enz.... kunnen ook usa strats minder goed klinken....zeker weten.
:wink: