PDA

View Full Version : vraag afstelling brug



jules
26 september 2003, 09:02
ik heb mijn brug nu zo afgesteld

http://www.psychology.unimaas.nl/images/Jules_spullen/brug.jpg
op zich speelt tie lekker zo. Alleen gaat de tremolo veel te zwaar en het hendeltje staat te veel omhoog, ik moet dus te ver rijken ernaar met mijn vingers. als ik nu de veren achterin losser draai komt de trem achter omhoog te staan toch ? en het hendeltje komt dichterbij maar moet zon tremolo niet helemaal recht staan? wat adviseren jullie mij ?

Raffel
26 september 2003, 09:06
volgens mij moet je de veren nog wat strakker zetten. Staat die hum nou zo scheef, of staat jouw nek zo krom?

jules
26 september 2003, 09:15
nee het is een stratocaster (laatste element staat scheef)

SchaapOpJeHoofd
26 september 2003, 14:01
Als je dat ding waar de veren aan hangen (de claw als ik me niet vergis) wat losser draait zodat de schroeven minder de body ingaan, wordt er aan de veren minder getrokken en gaat je brug dus inderdaad omhoog. Veren weghalen kan ook (ik zou er overigens wel 3 over houden).

Ik hou zelf niet zo van Strats met een zwevende brug (dus tremolo kan omhoog en omlaag), waarschijnlijk komt dat door de kwaliteit van mijn mexicaanse brug. Ik zie echter een soort draaibaar ding op de brug zitten? Is dit een locking geval?

jules
26 september 2003, 14:07
zo ziet hij er van boven uit
http://www.psychology.unimaas.nl/images/Jules_spullen/Brug_boven.jpg

EN boven zit er een toplock er zitten zowieso maar drie veren in en als tie achter omhoog komt maakt dat volgens mij niks uit voor de hoogte van de actie, want het schanierpunt ligt bij de zadeltje(wieltjes) waar de snaaren overheen lopen dus wat zal ik doen ?

bert k
26 september 2003, 14:36
Veer eruit halen. Dan heb je er nog twee over. Gaat ie lichter en de pook staat lager.

wietse
26 september 2003, 14:37
Veer eruit halen. Dan heb je er nog twee over. Gaat ie lichter en de pook staat lager.
zijn de dives die je kan maken aleen wat minder diep.
maar wat moet je eigenlijk met een tremelo??
ik gebruik ze nooit.

jules
26 september 2003, 14:39
ok maar dan gaat het wel wat gemakkelijker dus. ok bedankt

bert k
26 september 2003, 14:39
Nee hoor. De diepte van de dive wordt alleen bepaald door de ruimte die je tremoloblok heeft.

jules
26 september 2003, 14:41
ik bedoel dat tie dan minder zwaar gaat