PDA

View Full Version : Nieuwe aankoop Les Paul?



Ibanez2001
25 september 2003, 23:26
Hoewel ik alweer bijna twee jaar niet op het forum ben geweest (idioot),
heb ik een vraag voor mensen die ervaring hebben met het volgende:
Ik heb een Marshall TSL-60 top en 1960A 4*12 standaard cabinet. Daarin plug ik een Ibanez JS-100, helemaal zonder enige effecten. Klinkt prima naar mijn mening, maar ik ben nou eenmaal zo bezeten met het g.a.s. virus (gear aquiring syndrome :-D ) dat ik niet ophou met nieuwe dingen kopen. Nu het geval: ik heb 1700 euro te besteden, en zag een ontzettende mooie 2e hands gibson les paul classic te koop staan voor 1600 euro, goede staat. Ik hou wel van hard scheurwerk, en dit leek me een goede combinatie met een JS-100 die ik (evt met nieuwe elementen) zou kunnen gebruiken voor een iets beter clean. Dus een les paul voor het hardere scheurwerk over een Marshall tsl 60 half stack. Wat denken jullie? Iemand toevallig dezelfde setup? Ik weet dat ik het toch eerst zelf moet gaan luisteren, maar ben even benieuwd wat de mensen hier op het forum ervan denken.

Baco
25 september 2003, 23:47
Hallo, ben vandaag ook even op stap gegaan met de bedoeling om wat FX modules te gaan omruilen tegen een Les Paul (mits de nodige opleg). Zelf ben ik buiten gestapt met een Les Paul Standard Desertburst die ook hoge output pickups heeft (de classics reeks hebben ook dergelijke elementen). Klinkt echt goed en scheuren zal geen probleem zijn :-D

Een fotootje of 2:

http://users.pandora.be/baco/pics/LesPaul02.JPG
http://users.pandora.be/baco/pics/LesPaul04.JPG

bert k
25 september 2003, 23:50
Wat een Hele Mooie kleur is dat.Gefeliciteerd man.

Sicky61
25 september 2003, 23:50
:???: als dat niet scheurt weet ik het niet.Heb vergelijkbare set-up.Eigenkijk de ideale scheurset 8-)

Baco
26 september 2003, 00:00
Wat een Hele Mooie kleur is dat.Gefeliciteerd man.
Bedankt, ik denk dat ik de komende dagen mijn huis niet uit kom.
Had altijd gedacht om een Ebony (zwart dus) aan te schaffen, maar het is zonde om die top achter een zwarte laklaag te verbergen. Heb echter wel een van de donkerste tops mee, kwestie dat ze niet te veel afsteekt tussen mijn zwarte gitaren :wink:

skabouter
26 september 2003, 00:52
ibanez, wees maar niet bang. die gitaar ruled, en zeker met je marshall ben je zeker van goed en zwaar scheurwerk ! go for it ! (en post het resultaat, he :) )

hadv
26 september 2003, 02:28
ibanez: de classic heeft 498/500 elementen, ceramisch erg fel. kijk ook eens naar een gibbi met 490/496, ook hard, maar warmer (alnico)

baco: mooi man :-D

skabouter: die foto aria and me is super :razz:

Negative K3 fan
26 september 2003, 09:19
Ik heb laatst zon classic gespeeld en ik moet zeggendat ik erniet echt gecharmeerd van was. Die 60s slim taper nek beviel me helemaal niet, wat een rarevorm is dat. Ook de 'algemene feel' van de gitaar vond ik niet echt lekker en de afstelling was ook niet opperbest, de action was vrij hoog en toch buzzte hij te veel. Ik bedoel dat is vaak niet erg, maar voor een gitaar die nieuw 2200 kost...

Hangt natuurlijk ook van de gitaar alleen af, ze hebben trouwens wel lekkere scheur elementen.

Dude
26 september 2003, 09:54
IBANEZ...... een nieuwe classic kost bij feedback 1899 ?? en bij diverse andere zaken ook rond dat bedrag, spaar effe door en koop hem nieuw man...

Baco
26 september 2003, 11:25
IBANEZ...... een nieuwe classic kost bij feedback 1899 ?? en bij diverse andere zaken ook rond dat bedrag, spaar effe door en koop hem nieuw man...

Inderdaad, de zaak waar ik mijn Paulke gekocht heb (Key Music, Sint-Niklaas) verkocht die classics ook aan 1899 euro. Gek om dan 1600 aan een 2ehandse te geven, vind ik zelf...

Ibanez2001
26 september 2003, 12:33
Okee, daar heb je gelijk in dat van de nieuwprijs. Ik heb alleen het idee dat de wat oudere les pauls toch kwalitatief ietsje beter waren (model dat ik zag was van '85) Dus vandaar, maar ik snap dat een nieuwe veel aantrekkelijker is voor 300 euro meer. Toch wil ik ook es naar een amerikaanse strat kijken, voor juist het betere clean. Ik denk dat dit wel een "foute" post van me gaat worden aangezien ik hier alleen maar reacties van gibson-liefhebbers ben tegengekomen? :roll:

bert k
26 september 2003, 12:53
Je moet gewoon allebei hebben, LP en Strat :-D
Maar wat ik hoor zijn de jaren 80 juist de wat mindere van Gibson. Mijn LP is van 85, en die was lelijk afgewerkt, en een gedraaide hals. Moest ik flink restaureren. Juist de nieuwe Gibsons zijn goeie kwaliteit.

cas121
26 september 2003, 13:07
precies, de '02 lp std is echt een verbetering tov de laatste jaren. je houdt toch altijd dat de ene gitaar net iets anders/beter is dan de andere, met een beetje geluk kan je gewoon net een hele goeie tegenkomen. Ik zou wel gaan voor een LP std, moet 2dehands ook wel lukken binnen je budget..

Ibanez2001
26 september 2003, 15:15
Ja ik baseer het ook maar op een les paul uit 2002 waar het element uitviel en de lak afbladerde, heel triest verhaal. Maar in ieder geval bedankt alsvast voor jullie reacties, ik ga nog ff flink nadenken over wat het nou wordt. Of een rijbewijs misschien. NAhh. nee.

bert k
26 september 2003, 16:31
. Of een rijbewijs misschien. NAhh. nee.
Woehaha, een rijbewijs... :razz: Jongen, je laat toch gewoon de drummer de bus besturen? Zijn ze best handig in :-D

lcvanderhelm
26 september 2003, 19:33
Gewoon kopen die les paul classic Hij gaat zo hard,dat je geen auto meer nodig hebt en is zo vet,dat je bijna geen eten meer nodig hebt.Gas[tronomisch]verantwoord.

Ibanez2001
27 september 2003, 15:23
Zolang ze niet zuipen achter het stuur heb je dr helemaal gelijk in. :-D
Denk maar aan de metallica tourbus in '86 in Zweden met hun dronken chauffeur... Niet dat het me favo band is, maarja.

Ibanez2001
27 september 2003, 15:26
Maar om nog eventjes terug te komen op de kwestie: wat zou volgens jullie een "karakteristiek" en "herkenbaar" geluid geven: moet je dan eerder bij een (usa) strat zijn of een les paul classic? Das natuurlijk appels met peren vergelijken, maar het jammere is dat ik gewoon niet de kans krijg om op mijn eigen versterker beide gitaren te testen.

The Mule
27 september 2003, 15:54
Maar om nog eventjes terug te komen op de kwestie: wat zou volgens jullie een "karakteristiek" en "herkenbaar" geluid geven: moet je dan eerder bij een (usa) strat zijn of een les paul classic? Das natuurlijk appels met peren vergelijken, maar het jammere is dat ik gewoon niet de kans krijg om op mijn eigen versterker beide gitaren te testen.

Een Classic heeft IMHO geen karakteristiek Les Paul geluid, veel te hoge output, inwisselbaar met een hoop andere 'rock-gitaren'. Een Amerikaanse Strat daarentegen heeft zonder meer een karakteristiek Strat-geluid. Ik weet niet of je dat bedoelde?

lcvanderhelm
27 september 2003, 18:03
The mule heeft gelijk,mits deze stratocaster voorzien is van het oude type tremolo[6 punts bevestiging] en oud type staggered elementen.Als je echter bij de L.P.classic het volume en de toon wat terugschroefd,komt vanzelf Thin Lizzy,Jimmy Page,De oude Clapton etc. voorbij.

Dude
27 september 2003, 19:30
maar dudes...... hij is zo geil........ wat maakt het uit dat hij een te hoge output heeft...... hij is zo geil....... zo sexy....... zo bizar geil

Dude
27 september 2003, 19:32
had ik trouwens al gezegd dat die zo geil is ???









zo geil.....

Sicky61
27 september 2003, 19:36
als ze geil is: ga d'r voor.Inpakken niet nodig........een rijbewijs :-? Rot toch op. 8-)