PDA

View Full Version : Weeeeeeee, weer nieuwe Strat!



sash
25 september 2003, 23:13
Eergisteren de rooie Mex verkocht en vandaag naar de Feedback geweest en een Classic '60s Strat in Olympic White gekocht. Speelt echt geweldig.
Lekker dikke C-hals en mooie rosewood toets.

Morgenavond foto's!

gjlp
25 september 2003, 23:16
Heej, heb ik ook. Gefeliciteerd.

bert k
25 september 2003, 23:28
Zeker weten, speelt lekker! :-D Tof gitaartje.

bert k
25 september 2003, 23:40
alleen jammer dattie al wat butsen heeft :wink: :D

bert k
25 september 2003, 23:43
Wow, dat schreef ik niet... Maar die butsen heb ik je wel zelf zien maken :-D

Polytheme Pam
25 september 2003, 23:45
dat was ik! :D (toch niet uitgelogd)

bert k
25 september 2003, 23:49
dacht ik al :-D Maar die Strat nam een mooie duikvlucht toch?

Negative K3 fan
26 september 2003, 09:22
Fatality (die ander uit haaksbergen) heeft er ook zoeen, tweedehands gekocht, dead mint, de dag ervoor nog afgesteld|nieuwe snaren+straplocks|+gevoerde leren band+warwick rockbag ofzo voor 375, geweldige deal en die gitaartjes zijn wel leuk (voor strats dan). Die hals heeft idd wel wat als je dat lekker vindt.

Dude
26 september 2003, 09:51
why in de naam van god koop ne een kwalitatief veel slechtere mexicaanse strat als je een echte amerikaanse reissue hebt....


SASH DOE TOCH EENS NORMAAL ! ! ! !

Dude
26 september 2003, 09:55
en sash, btw deze gitaar heeft toch de 3 punts bevestiging waarvan je op een zo ontzettend goed gebaseerde mening vertelde dat dat POOP en slecht was ?

Mithrandir
26 september 2003, 10:39
Is het een mex dan? Ik zie dat in de berichtgeving niet terug.

Feli hoor Sas, ik ben benieuwd naar de foto's van dat puike gitaartje.*


* yuck, wat een geslijm.....uuuuuuuuuuh.


edit: Mithrandir zag net ergens anders dat Classics Mexicaans zijn, dus dat zal dan wel zo zijn. Mithrandir is nooit erg geinteresseerd geweest in Fender, hij heeft wel wat beters te doen.

marc_o
26 september 2003, 10:57
60's hebben geen driepuntsbevestiging, dat zijn de 70's strats met de grooooote kop erop.
Te gekke bak Sash, laat je de stock elementen erop, of klinkt deze ook zo goed als die 50's reissue?
Een buts meer of minder is niet erg hoor, ik heb gezien hoe je die andere al hebt mishandeld, hahaha
Veel plezier ermee..
Wat kostte het kleinood?

Gisteren nog een Highway 1 getest, en toch vind ik ze wel erg leuk, overigens geen gitaar die je makkelijk jaaaaaren mooi houdt, gezien de lak, maar dan moet je 'm niet kopen.

jorrit
26 september 2003, 12:05
sjah gefeliciteerd.....(een strat is al teveeel...... :D )

Bates15
26 september 2003, 12:44
GAS?

Van harte hoor, ik kom niet verder dan een paar schoenen deze maand.....

Ic3gl0vE
26 september 2003, 13:16
why in de naam van god koop ne een kwalitatief veel slechtere mexicaanse strat als je een echte amerikaanse reissue hebt....


SASH DOE TOCH EENS NORMAAL ! ! ! !

Hooray for dude!

Anders Destium
26 september 2003, 13:37
Felici Sash, deze keer wél een mooi kleurtje :)

Was het niet zo trouwens dat je op zoek was naar een tele :-?

wietse
26 september 2003, 13:50
why in de naam van god koop ne een kwalitatief veel slechtere mexicaanse strat als je een echte amerikaanse reissue hebt....


SASH DOE TOCH EENS NORMAAL ! ! ! !
effe goed lezen de gitaar die hij verkocht heeft is ook een mex.(zegt ie tenminste)
niet dat ik hem snap maar goed het is zijn geld.

sash
26 september 2003, 14:01
Ik had een goed backupgitaartje nodig en aangezien ik van de vintage modellen hou was dit een voor de hand liggende keus. Om nou nog een strat van 1500 te gaan kopen als backupgitaar lijkt me een beetje overdreven.

@dude: 3 puntsbevestiging vind ik indeed p00p. Deze heeft dus ook een 4 puntsbevestiging.

@bert en polypam: hij maakt een mooie duiker ja haha, toch nog niet beschadigd. Je parket ook niet gelukkig ;)

Zit nu nog op school, dus kan nog geen foto's maken.

sash
26 september 2003, 14:02
Felici Sash, deze keer wél een mooi kleurtje :)

Was het niet zo trouwens dat je op zoek was naar een tele :-?

Nee hoor wilde nu ech alleen een backupstratje. Zat er trouwens wel aan te denken dat als ik nu echt een strat wou gaan halen terug zou komen met een tele :D maar goed, tis toch een strat geworden.

stewartfan
26 september 2003, 15:48
heeeeeeeee sash
veel speel plezier man kom dr maar eens mey naar vlissingen !

The_Cure
26 september 2003, 15:48
Felici Sash, deze keer wél een mooi kleurtje :)

Was het niet zo trouwens dat je op zoek was naar een tele :-?

Nee hoor wilde nu ech alleen een backupstratje. Zat er trouwens wel aan te denken dat als ik nu echt een strat wou gaan halen terug zou komen met een tele :D maar goed, tis toch een strat geworden.

Gisteren ook naar het Fender-custom-shop event geweest? Mooi spullen he :) , het was wel errug duur allemaal :D en toen ik ging (+-1700u) was het rustig! Denk hooguit een man of 15/20.

btw; gefelici met je aankoop! 8)

sash
26 september 2003, 15:54
Ja was echt bizar rustig. Heb er steeds niet meer dan een man of 20 gezien. Maar goed, je had wel alles te bekijken.

The_Cure
26 september 2003, 16:20
Ja was echt bizar rustig. Heb er steeds niet meer dan een man of 20 gezien. Maar goed, je had wel alles te bekijken.

ja, precies! Vond het wel tof om op nog geen meter afstand een Fender Custom shop gemaakt te zien worden 8) En die man voor wie hij was, heb nog nooit zo'n grote smile op iemand zijn gezicht gezien :D

Ic3gl0vE
26 september 2003, 16:33
Ja was echt bizar rustig. Heb er steeds niet meer dan een man of 20 gezien. Maar goed, je had wel alles te bekijken.

Vind je het gek... iedereen heeft wel eens een strat gezien :razz:

Ibanez
26 september 2003, 17:00
Gefeliciteerd! Toch maar geen talman :) Maar deze is ook erg mooi :)

SiNiSTRaL
26 september 2003, 17:41
Nee hoor wilde nu ech alleen een backupstratje. Zat er trouwens wel aan te denken dat als ik nu echt een strat wou gaan halen terug zou komen met een tele :D maar goed, tis toch een strat geworden.

nooit aan een goede gitaar gedacht? :P
p.s: zag ik jou niet lopen bij feedback? :roll:

Pee
26 september 2003, 18:06
en hoe bevalt ie je?

BLOK182
26 september 2003, 18:32
Gefeliciteerd ermee Sash!

Mitch
26 september 2003, 20:02
Heb je trouwens die Fralins waar je zo'n moeite voor had gedaan in je Mex gelaten of heb je die lekker zelf gehouden ?

The Mule
26 september 2003, 20:02
Wit is DE kleur voor een Strat, goed gedaan en gefeliciteerd! Alleen een full maple hals ontbreekt voor het perfecte plaatje... :wink:

benhus
26 september 2003, 20:03
Hey Sas, constratulations man! :lol:

Ic3gl0vE
26 september 2003, 20:54
Heb je trouwens die Fralins waar je zo'n moeite voor had gedaan in je Mex gelaten of heb je die lekker zelf gehouden ?


die staan te koop want Sash vindt ze niet zo leuk meer

hahahahahahah

Mitch
26 september 2003, 21:31
:o

jaywalker
26 september 2003, 21:58
wietse hoeveel gitaren...gitaar achtige creatisch heb je en hoeveel aan de muur

wil later ook een gitaar muur hebben

sash
26 september 2003, 22:26
Zo hier dan de beloofde foto's:

http://members.rott.chello.nl/lcdeknoop/DSCF0042.JPG
http://members.rott.chello.nl/lcdeknoop/DSCF0044.JPG
http://members.rott.chello.nl/lcdeknoop/DSCF0045.JPG

@SP: De Fralins gaan binnenkort waarschijnlijk in de verkoop. Ze zijn me net niet 'Strat' genoeg. Moet nog ff kijken wat ik er mee doe, maar waarschijnlijk verpats ik ze.
Momenteel ben ik tevreden met het geluid uit m'n 2 Strats zoals ze stock zijn.

Negative K3 fan
26 september 2003, 22:31
ik vind de kleur alleen niet erg uhh lekker, dat vieze wit met zon nog viezere slagplaat erop...

Ohzoso
26 september 2003, 22:56
hmmmm......Sash, das dezelfde als de mijnuh d8 ik, 59 reissue (zie website) Goed spul man 8-)

sash
26 september 2003, 22:59
@nk3: Vies wit? Man, Olympic White, dat is gewoon DE kleur :) Dat hamerslag blauw op jouw strat is pas vies :P

@ ohzoso. Zelfde kleur, pickguard en toets, alleen heb jij 22 frets, 2punts usa standard brug en moderne mechanieken.

Robbert
26 september 2003, 23:48
Olympic white is inderdaad cOoL! Moet alleen nog een rood moto slagplaat op :D

Nice purchase m@te!

hadv
27 september 2003, 00:10
sash, ik vinnut leuk dat jij er happy mee bent, maar personalemente vind ik de kleurcombinatie een aanslag op de oogjes (witte body, grijzige slagplaat, en een houten hals) op de 1 of andere manier past het niet :nervous:

maar ja, alssie lekker speelt en goed klinkt ben jij gelukkig (en daar gaat het om :D )

Dude
27 september 2003, 10:34
moet zeggen dat ik het wel een mooi gitaartje vind hoor, sexy dingetje ! jammer dat er geen grote 70s headstock op zit !

maar goed, hoe klinkt die vergeleken met je usa strat sash ? dat is ook een 50's reissue toch ? zit er veel verschil in het geluid, ik vind bij mijn eigen stratjes, standaard 97 mexje en standaard 79 usa dat er echt ZON mega wereld van verschil in zit, zowel qua geluid als sustain, gevoel, manier waarop die aanvoelt... zoiezo die sustain is bizar, net zo lang als mn gibson terwijl de mex bij wijze van spreke net op de helft komt qua tijd.... ook vind ik de potmetertjes en schakelaartjes op die mex zo fragiel, het kraakt allemaal als een tiet na 5 jaar spelen enzo...

Dude
27 september 2003, 10:35
sash, een mooie rooie slagplaat, je weet wel die met die mooie tekeningen erin, dat zou wel UBER vet staan trouwens !

musicmaniac
27 september 2003, 11:09
Mooi, want ow is mooooi... hou zelf alleen niet zo van rosewood, maar da's persoonlijk.

Ic3gl0vE
27 september 2003, 11:13
ik ben het hadv eens

Fatality
27 september 2003, 11:57
Ja, leuke gitaar sash, heb hem zelf ook :)

Alleen de kleur is niet echt mijn favoriet, maar mijn shell pink daarentegen... :P

Ff ter mijner informatie, wat zijn Fralins?

ilovemyguitar
27 september 2003, 12:32
mooi ding gek!

koen_V
27 september 2003, 12:34
Ja, leuke gitaar sash, heb hem zelf ook :)

Alleen de kleur is niet echt mijn favoriet, maar mijn shell pink daarentegen... :P

Ff ter mijner informatie, wat zijn Fralins?

Pick-ups zeker.
deze zullen in zijn oude strat ofzo gezeten hebben.
en btw proficiat met de nieuwe gitaar.altijd leuk zo een nieuwe aanwinst

sash
27 september 2003, 12:36
Fralins zijn pickups ;)

Ik hou trouwens juist wel van de kleurencombinatie. Lekker fout ja ;)

@ Dude: Ik merk zeker een zeer groot verschil tussen deze 60 classic en m'n '57 American Vintage Strat. Vind ze allebei wel even lekker spelen (als het maar een dikke hals heeft ;) ), maar het verschil in sound is erg groot. Merk ook dat de parts die gebruikt zijn, van wat mindere kwaliteit en afwerking zijn.

Deze is ook duidelijk wat doffer (nitro lak), maar dat zoch juist wel, als tegenhanger voor m'n '57er.
Kheb em vandaag voor het eerst op hoog volume uitgeprobeerd en met een zware fuzz ervoor hielden de elementen het nog prima uit. Zeker voor de prijs en geweldige gitaar en hij steekt echt met kop een schouders boven de standaard mex gitaren uit, niet alleen in afwerking, maar ook in kwaliteit en sound.

Speeddemon
27 september 2003, 12:45
Ha, als ik al die reacties zo lees, heb IK WEL DE MOOISTE Strat!
De mijne heeft namelijk
-large headstock
-ook/toch een 4-punts nekbevestitiging
-Olympic White body met een WITTE slagplaat (ipv van die snot-kleur :wink: )
-MAPLE neck (echt flamed maple, en geen FotoFlame)
-en nog eens US Texas Special Elementen.

8-) Tja Sash, als je het wil doen, doe het dan GOED! (Heeft me weliswaar 800 euries totaal gekost, maar goed, ik word elke dag nog meer verliefd op m'n Strat...en dat voor iemand die altijd heeft gezweerd bij humbuckers)

http://community.webshots.com/photo/92174115/92174164SKoqMt

http://community.webshots.com/s/image3/7/41/64/92174164SKoqMt_ph.jpg

sash
27 september 2003, 12:47
Mooi zo :D Er stond een '68er op Marktplaats voor 750 Euro, maar zonder flame neck :(
Vandaar toch maar deze genomen. ;)

Speeddemon
27 september 2003, 12:51
Ja, ik had die kerel ook al gemaild voor een foto. Nek was veel minder mooi dan de mijne, EN, er zaten geen US Texas Specials in... dus dan is mijn deal van 800 euries nog nie eens zo slecht.

Ik heb Ebay trouwens bijgehouden, en 'mijn' gitaar is nog 2x verkocht, 1 keer voor $765 en 1x voor $800 (ik had hem voor $710!)... :)

Dude
27 september 2003, 14:18
Mooi zo :D Er stond een '68er op Marktplaats voor 750 Euro, maar zonder flame neck :(
Vandaar toch maar deze genomen. ;)

ik neem aan dat we het hier ook over reissues hebben ? :P

Negative K3 fan
27 september 2003, 14:36
Fralins zijn pickups ;)
@ Dude: Ik merk zeker een zeer groot verschil tussen deze 60 classic en m'n '57 American Vintage Strat. Vind ze allebei wel even lekker spelen (als het maar een dikke hals heeft ;) ), maar het verschil in sound is erg groot. Merk ook dat de parts die gebruikt zijn, van wat mindere kwaliteit en afwerking zijn.

Ik vind de dikte van de hals eigelijk nog wel meevallen op de classic 60s...

Speeddemon
27 september 2003, 20:03
Mooi zo :D Er stond een '68er op Marktplaats voor 750 Euro, maar zonder flame neck :(
Vandaar toch maar deze genomen. ;)

ik neem aan dat we het hier ook over reissues hebben ? :P
Kerel, als jij een ECHTE '68er voor 750 of 800 euro kan scoren... :o :lol:

sash
27 september 2003, 20:17
Yeah count me in :D

Dude
27 september 2003, 21:11
heb er toevallig een zootje staan hier, wist helemaal niet dat ze zo veel geld waar zijn joh.. effe kijken hoor, staat 1963 op ? serie nummer met een L daar heb ik er dus 7 van, ook nog paar uit ehhhh... 67 en 68

ach, ze staan hier maar te staan en ik heb gellukig een splinternieuwe gorrila versterker en leuke glimmende gitaar bij CONRAD gekocht dus jullie mogen het hele zootje wel komen halen voor een kratje bier of een lekker flesje wijn....

SiNiSTRaL
27 september 2003, 21:55
hehe, goed gevonden die grap, zoals gewoonlijk....
dit meen ik dus juist niet

Anders Destium
27 september 2003, 22:01
Ik ben het voor de verandering eens met Sinis

Je moet geen grappen maken over mensen met dure gitaren en crappy amps :evil: :oops:

Speeddemon
27 september 2003, 23:52
Nee precies, voor je het weet speel je in Di-Rect!

(I mean, PRS into Randalls and Line6! COME ON :o !!!)

Eric Clapton is God
28 september 2003, 11:33
Gefeliciteerd Sash dit is echt een super geile Strat! veel plezier ermee

Dude
28 september 2003, 12:30
hehe, goed gevonden die grap, zoals gewoonlijk....
dit meen ik dus juist niet

ach ja, je moet wat he leuke vent !

sash
28 september 2003, 13:56
:D

Dude
28 september 2003, 14:02
hehe

roppie
28 september 2003, 15:50
congrats dude. hoeveel krassen/butsen/weet ik 't wat voor beschadigingen heeft ie al? :D

sash
28 september 2003, 15:55
Nog helemaal niets :)

Anders Destium
28 september 2003, 16:45
HUH?

Hoeveel dagen heb je hem nou al :lol:

roppie
28 september 2003, 16:53
nou ik had toch minstens verwacht dat ie al relic was......

Ic3gl0vE
28 september 2003, 16:55
Sash heeft mij verteld dat 'ie niet meer gaat relicen, die rode strat zag er immers ook niet uit.

Maar... Sash zei ook dat 'ie geen pedalen meer ging kopen :D

roppie
28 september 2003, 16:59
goed je gaat niet meer relicen----> voortaan alleen nog maar in je pyama spelen? :D lekker zacht voor je gitaar! :)

sash
28 september 2003, 17:00
Ik slaap niet in een pyjama :D

roppie
28 september 2003, 17:01
nou je nachtjapon dan :P

Dude
28 september 2003, 18:45
of lekker met je blote kneiter tegen die trem veren aan flobberen....




kan misschien wel heel lekker spelen, beetje rot als je velletje er tussen blijft steken dan...

SiNiSTRaL
28 september 2003, 19:53
haha sas: ik herinner me nog jouw relic dagen: eerst je zwarte sun mustang ( die nu een blanke fender is :P ) die had je met een mesje gaten in zitten hakken, toen maar afgeschuurd en blank gemaakt
toen die rode, toen was je helemaal: oe, ik heb het met chemische blablabla net echt, oftewel: 1 vierkant stuk van de bovenkant af en wat butsen.
die 50's usa reissue ging al wat beter, daar gooide je gewoon mee....dus was wel echt vintage....
en nu geen recliccen meer?, je begon er net goed in te worden :)
zou je je werk van moeten maken, betaald strats verrot gooien, ik zou het wel weten ;)

Javaca
28 september 2003, 21:29
zou je je werk van moeten maken, betaald strats verrot gooien, ik zou het wel weten ;)

Ik zou het ook wel weten... Waar moet ik solliciteren voor dit gave vakantiewerk?

Sash dit is echt een gave gitaar. Gefeliciteerd man :-D