PDA

View Full Version : Speedmetal Symphony * The_concept_of_Cheese.mp3



Bosch
25 september 2003, 19:11
Dear contemporary Animals,

Combine Deen Castronovo with mutant Frogs and it will surely result in some concept of cheese!

Save As:

http://home.hetnet.nl/~centrifugal_frog/The_concept_of_Cheese.mp3

Greetz,

~Bosch~

Negative K3 fan
25 september 2003, 19:37
putnen van kritiek:

-belabberde productie (het wordt soms te chaotisch en de gitaartoon is verre van optimaal)
-dit moet een speedsymphony zijn maar je speelstijl is ongeveer hetzelfde als in je andere dingetjes, je had wel iets meer neoklassieke dingen erin kunnen verwerken, harmonische mineur enzo.
-ik mis een paar van die leuke shred dingetjes die in dit soort dingen toch wel echt thuis horen zoals van die lange speedgepickte toonladders die heel laag mitrailleur achtig beginnen en dan omhoog gaan of patserige tapstukken.
- de sweeps rond 36 seconden vind ik maar matig als oplossing, gewoon een stukje dezelfde sweeps en daarna niks... er zit ook geen d uidelijk voorstuk aanvast
- de blastbeats/drumsolo rond 2:03 had er echt niet ingehoeve,m het is geen death metal ofzo?

Ik vind dit zoals je hebt kunnen concluderen toch maar erg matig (in vergelijking met wat ik van je gewend ben natuurlijk want ik zou je dit vanzelfsprekend nooit nadoen) hebt gedaan.

Maiden Michiel
25 september 2003, 20:17
Goaf!!

Ik kan me echt de zang al voorstellen bij dit lied!!
Iets meer neoclassical had van mij ook gemogen maar ok. En die blastbeats hadden ook weggemogen van mij.
Dit is denk ik zonder meer een van de heftigste stukken die je gemaakt hebt he?
Die sweeps vind ik juist erg gaaf! En die whammy shit is ook gaaf!
Gooi er eens wat zang overheen een keer voor de gein ofzo??

Bosch
25 september 2003, 20:59
Hey guys 8-) ,

Thanx voor de feedback!

Grappig ik dat ik me ook nu weer kan vinden in de kritiek van NK3, althans alles behalve de productie, die vind ik zelf erg vet en af. Alles is gelimit etc. Ik geniet uiteraard het meest van positieve shit, maar het is te waarderen dat er ook altijd iemand is die ff spiegelt.

Maar goed, zo goed als ik mij kan vinden in je kritiek, kan ik mij ook vinden in de positieve reactie van MM. Thanx 8) . Ik ben zeker in staat om iets beters te doen dan die sweeps, maar in het geheel vind ik ze erg functioneel en lekker klinken. Noem het polemisch.

I.p.v. harmonisch mineur speel ik de catchy dim 5 en das ook klassiek toch :???: Maar goed, dit is wel weer een track die ik er minder dan 20 minuten op had staan, (mixen duurde uiteraard vele malen langer). Die melodie had ik eigenlijk de eerste proeftake om het volume van insturen te checken ...

Die deathmetalphase vond ik net als jullie ook VEELS te erg, maar ik heb hem komisch afgezwakt door een rendier uit Alaska langs te laten komen :D . Ik was eigenlijk op zoek naar een kikkergeluid, maar dit vond ik wel erg imponerend :wink: .

Afijn, ik waardeer het zeer dat jullie reageren! Keep 'm coming!

Overigens, ik hoop niet dat Shakeel pissed off is als ie ziet dat ik deze track al heb gepost want de Bm-parts waren voor hem, 8) .

Adios,

Wouter

Bosch
25 september 2003, 21:02
Oh ja nog drie dingetjes:

0"26
3"07
3"23

dat is toch lekker en zeker niet standaard! ? :\

jules
26 september 2003, 14:55
hee bosch mag ik eens vragen of je een paar van je licks van heel langzaam naar steeds sneller zou willen spelen, en mischien eens een keer akoustisch kan ik nog wat leren want ik kom geen stap verder.
ik weet niet hoe het precies zit met de vingerzetting is het nu een greep en dan sweepen met het plectrum of zet je iedere vinger per toon?

Predator
26 september 2003, 15:02
Goede productie man, ik hoor hier niks fouts aan NegK3? Ik vind de basislijn van de lead alleen niet zo leuk klinken, maar opzich zit er genoeg variatie in om daarover niet te twisten. Gewoon die eerste euh... 1, 2, ... 10 noten! vind ik dat je anders had moeten doen.

De rythm is ook vet in combo met die drums.. Drumkit from Hell? (Moet em zelf nog krijgen.. )

Maiden Michiel
26 september 2003, 15:35
hee bosch mag ik eens vragen of je een paar van je licks van heel langzaam naar steeds sneller zou willen spelen, en mischien eens een keer akoustisch kan ik nog wat leren want ik kom geen stap verder.
ik weet niet hoe het precies zit met de vingerzetting is het nu een greep en dan sweepen met het plectrum of zet je iedere vinger per toon?

Geen greep, elke toon: vinger erop, aanslaan, vinger eraf en dan de volgende toon etc. etc.
Kijk anders effe bij speeltechnieken en theorie, daar staat een waslijst aan info.

jules
26 september 2003, 15:37
laat maar zo snel kan ik dat toch nooit het lijkt gewoon nergens op bij mij
ik heb uren gezeten maar het klinkt gewoon nergens naar

slayurrr
26 september 2003, 15:38
jules hoelang speel je dan al?

jules
26 september 2003, 15:39
ik speel al 16 jaar zoiets tapping en zo en hammer ons pull ofs lukt allemaal perfect ik hang alleen echt bij dat sweepen

slayurrr
26 september 2003, 15:44
En je bent al heel lang met het sweepen bezig?
Onthoud wel dat sweepen niet echt de makkelijkste techniek is, veel oefenen dus.
Ik zie dat je in maastricht woont, moet je misschien even langs marcel coenen gaan die woont dacht ik ook daar in de buurt, die leert je het sweepen wel :wink: .

Maiden Michiel
26 september 2003, 15:45
laat maar zo snel kan ik dat toch nooit het lijkt gewoon nergens op bij mij
ik heb uren gezeten maar het klinkt gewoon nergens naar

Uren?

Ik probeer het al een jaar en het lukt nu "aardig". Sweepen onder de knie krijgen duurt gewoon onmundig lang. Elke dag doen!

jules
26 september 2003, 15:52
ja marcel koenen komt tie hier nog wel eens ? zijn er lesboekjes van ?

slayurrr
26 september 2003, 15:53
Naja, je woont volgens mij wel bij hem in de buurt dus mail hem, maak een afspraak en ga even bij hem langs zou ik zeggen :wink:

Maiden Michiel
26 september 2003, 16:00
Yep, geen slecht plan!

slayurrr
26 september 2003, 16:04
helaas woon ik in noord-holland anders zou ik het wel weten :wink:

SiNiSTRaL
26 september 2003, 17:36
klinkt wel lekker, alleen in het begin heel chaotisch, de productie is brak imo...en je gitaarsound is ook niet al te best....een sm57 en een goede amp en nog geen supergoed geluid eruit krijgen?, heb je je mic drirect of je pc geplugt ofzo?
koop een mixer of stel je gitaartoon wat bij, het is nl te zoemerig enzo, en de hele productie is niet al te best, maar het nr zelf ( waar het hier toch uiteindelijk om gaat :wink: ) klinkt lekker (behalve het begin dan, das chaotisch)..

p.s: die fout op 3:03 is wel slordig hoor :P

Negative K3 fan
26 september 2003, 18:51
volgens mij steekt bosch zn pre amp altijd in de geluidskaart, in h et verleden met geweldige resultaten, maar dit i s toch echt minder.

schaap
26 september 2003, 22:44
hmm, knalt er lekker in, de bas klinkt een beetje gaar, die gitaren horen naar mijn mening echt zo 8-) lekker man ! Ik moet zeggen bosch dit moet je vaker doen, je bent er goed in blijkbaar (so what else is new :-? )
alleen er moet echt een zang bij ja, dat maakt het helemaal af....
alleen die double kicks rond 2:00 vind ik wel gaar. Maar als ik die drum geisoleerd hoor vind ik em weer wel cool :lol:

Anders Destium
28 september 2003, 16:02
> Bosch

Ik ken de bekende Speed Metal Symphony maar al te goed, dus de verwachtingen waren redelijk hooggespannen (je moet het maar durven om iets zo te noemen :wink: ).

Mijn bevindingen:
- Het begint aardig out of key (ritme versus lead), ik had wat meer "easy listening" harmonieen verwacht om mee te beginnen en door het stuk heen. Ik begrijp dat je je eigen ding wil doen maar de bekende SMS grossiert hier in
- Het geluid is een beetje te schel, wat meer smooth operating had geen kwaad gekund
- Veel te weinig rust qua compositie, alles wordt door elkaar en over elkaar heen geragd (met als hoogtepunt het verdwaalde blaststuk). Hier en daar eens een akkoordenschema'tje zou wonderen doen. Als je op sommige punten flink gas terug neemt komen je hyperstukken zowel veel sneller over als beter uit de verf. Alle achtergronden bestaan uit riffs, het zijn dan wel geen extreem snele riffs maar tóch
- Technisch is er net als altijd helemaal niets op aan te merken :)
- Ik heb het idee dat als je wat meer de tijd neemt om nummers compleet op te bouwen je alle shred-sceptici omkrijgt: Je hebt de capaciteiten om flink te heerschen!

Groetjes, Erik

PS Ik moet toch echt eens een de spullen regelen waarmee ik ook kan opnemen, al die stukken hier motiveren enorm :lol:

Bosch
29 september 2003, 13:33
@Predator: Thanx! Idd drumkit from hell van Shakeel 8-) .

@SiNiSTRaL: Dit is idd rechtstreeks en benaderd mijn oude 5150 geluid. Tja smaken verschillen maar ik moet toegeven dat ik mijn geluid op Beyond ook lekkerder vond dan deze.

@schaap: De bass is qua frequentie idd wat mollig. Ik heb er nog wel iets aan gedaan, maar fris kreeg ik het niet. Zoals gezegd die double kicks zijn te extreem, maar met die animal wel leuk. Na dat geluid, als de muziek weer invalt, dat vind ik wel strak. Zang doe ik niet. Ik heb wel van vroeger gruntopnames van moi :D , wellicht dat ik die een kanariebui een keer post, is erg lachen namelijk.

@Anders Destium: Ik speel een verminderde 5 en dat is eigenlijk de kracht van de melodie, maar idd not eay listening. De slagrifs zijn simpel gelaten omdat Shakeel daar nog over heen gaat spelen. Tja de drums zijn explosief, het is best moeilijk om dan echte dynamiek erin te krijgen.
Ooit neem ik echt de tijd voor een nummer, ... ECHT! :-D

Howdie,

~Bosch~

daron_kurt
12 oktober 2003, 15:17
ey bosch, hoelang speel je al gitaar?

Bosch
12 oktober 2003, 15:20
15 jaar met enkele onderbrekingen. :D

Tot 8 maanden terug raakte ik de gitaar nauwelijks meer aan maar ... I AM BACK :P !