PDA

View Full Version : POD XT als effectpedaal



Polytheme Pam
25 september 2003, 19:06
collega's,

ik zit eraan te denken om de POD XT "19 in mijn Live set-up te gebruiken maar dan à la een effectpedaal (gewoon het hele apparaat voor de amp)

iemand hier ervaring mee?

Bouke
25 september 2003, 19:42
Hey Pam,

Ik heb geen Xt Pro maar een gewone Xt. Ik gebruik 'm ook wel over de amp (Fender Twin) en dan gooi ik 'm rechtstreeks in de poweramp. Dan gebruik ik dus wel amp sims en soms ook nog wel een cab/mic sim. Je kunt 'm inderdaad ook wel alleen als fx unit gebruiken, maar ik vind het juist zo leuk om er een eigen geluid mee te creeeeren door ook de amp sims te gebruiken... En ja, de Xt als pre-amp over een Twin poweramp is heerlijk. Digitale veelzijdigheid die 4 mooi blauw oplichtende 6L6'jes aanstuurt! Mooi toch! En dan blues spelen :D Mag niet volgens de vastgeroeste blues-kliek, maar ik doe het stiekum toch en ik schaam me niet eens :D

Bouke

Ic3gl0vE
25 september 2003, 20:21
bouke toch! zo breng je vernieuwing in de blues wereld, dat mag nooit!

Polytheme Pam
26 september 2003, 00:07
thanx bouke,

gebruik je die XT alleen voor thuiswerk of ook Live? Ik ben van plan beiden te doen maar ben nog niet overtuigd van de XT(pro) in een Live situatie.

Ik heb Bert K's Flextone III trouwens in een stereo set-up op m'n Rivera eindtrap (EL-34) gebruikt en dat klonk veelbelovend, dus uittesten maar en wat meningen peilen op dit forum...

Bouke
26 september 2003, 08:47
Pam,

Yep, ook live. Meestal als we in een kleine set-up spelen (restaurantje, receptie oid) waar je een soort behang speelt. Dan is de Pod een uitkomst want die kan op elk gewenst volume z'n kunstje vertonen. En vnanaf binnenkort ook icm de Twin, rechstreeks in de eindtrap en een optie twin en pod (via pa) tegelijk.

Bouke

Sj03rd
26 september 2003, 19:19
Digitale veelzijdigheid die 4 mooi blauw oplichtende 6L6'jes aanstuurt! Mooi toch!

Bouke

Volgens mij is er dan iets mis met je buizen, als ze blauw zijn dan moeten ze naar mijn mening vervangen worden/

Negative K3 fan
26 september 2003, 20:16
zoalng het blauwe de spuitgaten niet uitloopt is het niet erg hoor.

Bouke
26 september 2003, 20:34
Volgens mij is er dan iets mis met je buizen, als ze blauw zijn dan moeten ze naar mijn mening vervangen worden/

blauw gloed van buiten goed - oranje iezerwerk van binnen niet goed

Bouke