PDA

View Full Version : vet probleem na inetten van extra element



sniekie
25 september 2003, 19:35
ok ik heb nu mijn extra element in me p-bass zitten alleen nu doet het oude element het alleen als ik de vollumeknop aanraak iemand enig idee wat ik nu weer fout gedaan heb?

MxPx_Jos
25 september 2003, 20:17
Nu heb ik niet zo heel veel verstand van dit soort zaken, maar het lijkt me dat je de massa niet of niet goed hebt aangesloten. Dan maak je massa met je hand en dan doet hij het wel... Tenzij het een plastic knopje is, dan weet ik het ook niet.

sniekie
25 september 2003, 20:26
het zijn wel chrome knopjes ik ben nu al opnieuw aan het solderen even kijken of het dan werkt dankje voor je reactie.

Anavrin
27 september 2003, 15:21
hey sniekie, ik heb een tijdje terug ook een extra pu in m'n P bas (kopie) gezet, en misschien heb je dus iets aan dit schema wat ik op m'n site heb staan;
http://members.home.nl/anavrin1/tcswiringdetail.jpg
succes ermee!!!
oh ja,
S=Switch (3 way pu selector)
V=Volumepotmeter
T=Tonepotmeter
J=Output (Jack)

bassopotmus
27 september 2003, 20:24
Ikzelf prefereer een pan-pot ipv een selector, kan je lekker blenden tussen meer/minder Splitcoil/single coil.

sniekie
27 september 2003, 21:18
ik weet ondertussen wat ik foutgedaan heb, op je slagplaat zit van dat folie. maar ik heb een potmeter erbijgezet hieronder zat geen folie. dus heb ik alle knopjes met ene aardedraad verbonden. ik heb trouwesn een iets ander schema dan je me gegven hebt, ik heb 2 vollume pots en 1 tone pot maargoe dhij doet het!! nu is mijn fretloze pj endelijk eens klaar haha in elk geval bedankt voor de hulp.

bassopotmus
28 september 2003, 11:22
pic!!

sniekie
28 september 2003, 15:47
als jij me kan vertellen hoe ik zo'n ding plaats wil ik er best eentje wegzetten

bassopotmus
28 september 2003, 15:51
uploaden en hier linken, of me mailen , kan allebei

sniekie
28 september 2003, 15:53
ik zal wel even fototjes gaan maken moek wel ff ergns een digtale camera regelen. ik mail hem je wle alst gelukt is want dat linken enzo snap ik geen hol van.

lcvanderhelm
28 september 2003, 16:14
In het schema van anavrin zit al een panpotmeter[rechtsboven],dan totaalvolume,toon en uitgangsjack.Dat had een echte bassoptomus toch moeten weten.

bassopotmus
28 september 2003, 19:11
uhm, kijk een naar de letter S die aangeeft dat het een selector switch is?
Jesus..dat had een echt basso toch wel geweten!!

jammer als je denkt iemand te kunnen naaien!

















sarcasm people!

lcvanderhelm
28 september 2003, 20:53
Sorry bas je hebt gelijk ik vroeg mij al af wat die letter S deed in die potmeter.Echt waar zo ziet een potmeter er nou eenmaal uit. Als je hier echter een potmeter plaatst[dubbel] dan heb ik toch gelijk?

Anavrin
29 september 2003, 12:02
ik weet ondertussen wat ik foutgedaan heb, op je slagplaat zit van dat folie. maar ik heb een potmeter erbijgezet hieronder zat geen folie. dus heb ik alle knopjes met ene aardedraad verbonden. ik heb trouwesn een iets ander schema dan je me gegven hebt, ik heb 2 vollume pots en 1 tone pot maargoe dhij doet het!! nu is mijn fretloze pj endelijk eens klaar haha in elk geval bedankt voor de hulp.
hey, zit daar ook een switch op? ik heb nl 2 vol, 1 tone, en 1 switch, maar als ik de switch in de tussenpositie heb staan, en 1 vd 2 volumes dichtdraai, dan is alles weg, ipv alleen het element dat ik dicht draai. Heb jij dat ook? Zo niet, hoe is jouw electronica gesoldeerd? Ik heb nl al op Seymourduncan.com gekeken, maar die setup werkt ook niet... :-(

lcvanderhelm
30 september 2003, 20:34
Een bekend probleem[Gibson Les Paul heeft dat ook],simpel op te lossen Anavrin.Als je naar de achterkant van de potmeter kijkt,met de aansluitingen naar je toe,zet je de + van het element op de middelste pen de _ op de rechterpen en op de behuizing.De linkerpennen op elkaar en samen naar de + van de uitgang.De_ van beide potmeters[aarde] samen naar de _ van de uitgang enklaar is anavrin. Het is een kwestie van de aansluiting midden en links omdraaien

Anavrin
30 september 2003, 20:43
ok dan, dat zal ik weleens proberen ( ik had al wat opties gehad, maar die werkten allemaal niet)