PDA

View Full Version : ff een dom onderwerp voor de gein: Indruk maken!



Raffel
25 september 2003, 15:55
Zo stond ik een aantal jaren geleden op Bospop in Weert voor het eerst tegen John Petrucci's racks aan te kijken, en ik stond eigenlijk wel versteld van alle lichtjes en zooi die daar in hing. :o Hij gebruikt het trouwens ook nog allemaal.

Maar goed:
Als jullie nou een een rack zouden maken puur voor het indruk maken met lichtjes en andere toeters en bellen, wat hingen jullie er dan in?

LordRiffenstein
25 september 2003, 16:17
Ik denk aan een combinatie van rack en tops en dan wet/dry/wet.

Denk bv aan een van mijn geliefde Engls samen met een leuke fender top en een Guytron of andere Vox-achtige top. Rack met een boel pedaaltjes en de top aan fx (TC 2290, PCM90, Eventide....) en dan een stel 4x12s, alles droog door 1 4x12 en de fx (reverb, delay etc) door 2 andere in stereo. Ik zou het misschien nog wel kunnen vervoeren maar niet tillen vrees ik :-D

Tubefreak
25 september 2003, 18:15
alles van http://www.funklogic.com/

BLOK182
25 september 2003, 21:47
Ik weet niezo veel van racks, maarre, zo'n rack is die rammstein gitarist is niet gek. Gewoon 1 toren met een stuk of 5 rackmount recto's erin, pff, dan nog een rack met effecten (g-forces ofzo) en een los tunerrack met 10 van die korgtuners ;-)

Nocki
26 september 2003, 09:51
ja precies 100 korg tuners en allemaal op strobe mode... :-)
dat zou het wel zijn. en een altal triaxissen erin,.,.

en poweramps achterste voren erin. zodat je tegen de buizen kijkt... gelijk geen podium licht meer nodig.

NOcki

skabouter
27 september 2003, 02:00
ik zou een top nemen, een mooie. dan een goede 19" tube preamp, en misschien een 19" FX. verder een tuner, een wireless, een racklight en (jawel) zo`n decibel meter. ok, inderdaad veel show dus :)
8-)

Negative K3 fan
27 september 2003, 16:49
ik zou er dan iig een helboel nutteloze 2HE analyzers inhangen voor ultieme lichtshows, dan nog een stuk of 4 van die tuners in allerlei kleurtjes. En dann nog een paar gewone lcd dingetjes waar allemaal anitmaties opkomen. Dan nog zon lichtkrant achtig iets en voor de rest zou ik er eenm heleboel heads inbouwen en die modificeren zodat er lampjes inkomen, liefst lampjes die op het volume reageren etc. Nog wat lasers erbij en dan heb je het wel :)

BLOK182
27 september 2003, 20:57
Een leuk plasmascherm vol met enorme equalizers a la winamp in je rack, dat moet ook wel impressive uitzien :-) Nog een beetje een offtopic vraagje, maarre, iemand enig idee welk merk buiten korg ook dergelijke racktuners maakt voor een betaalbare prijs?

emptyv
27 september 2003, 21:55
een koffie automaat

kokeleko
28 september 2003, 11:43
Mistlampen en een zwaailicht :D

Raffel
29 september 2003, 10:58
met een koffieautomaat of een tap ben je inderdaad toch zeker wel de man! Nu is de vraag waar ze rackmountable koffieautomaten hebben...

skabouter
29 september 2003, 12:36
zelf maken. super gaaf, toch :D

MegaDrive
7 oktober 2003, 14:18
Okee mijn 19" warmhoudplaatje is klaar.

GEZOCHT: 19" koffiekan, 2HE.

-robbert-
7 oktober 2003, 23:36
http://www.stud.ntnu.no/~shane/stasj/div_bilder/caffeine-img047.jpg

Nu nog in Rack-formaat

morris
8 oktober 2003, 01:55
Holy CRAP!!!!

Een casemodded hightower met brackets en decaf!!!!

Way to go Robbert......
:-D :-D :-D


Ik nomineer robbert voor de reply van het jaar-award!

Raffel
8 oktober 2003, 09:42
die kerel had beter in een goeie monitor kunnen investeren zo te zien :) Dat maar wat vaker naar de keuken lopen :)

Maar bij een gig kan dat natuurlijk niet! Die moet je kunnen drinken wanneer het nodig is! :)

e!
11 oktober 2003, 17:15
Ik steun morris in zijn voordracht! Beste post die ik in tijden heb gezien...
:lol:

ReinoutV
11 oktober 2003, 17:49
Rack-idee:
20 tuners onder elkaar die na elkaar van A = 420 Hz tot A = 460 Hz zijn ingesteld. Moet ook een leuk effect geven. Wel precies dezelfde tuners (met eventueel andere kleuren lichtjes erin) gebruiken!

Raffel
12 oktober 2003, 16:40
moet je wel weten welke tuner nou de goeie is :)