PDA

View Full Version : Welke EMG set voor een Sambora Strat?



Chiel
25 september 2003, 13:28
Ik heb al enige tijd een Schecter Strat met een Steve Lukather EMG set erin. Ik ben daar zeer tevreden over. Nu heb ik ook nog een Richie Sambora Strat, waarvan de elementen door de vorige eigenaar flink toegetakeld zijn. Omdat het mijn backup gitaar is, wil ik deze goed in orde maken. Inmiddels is hij helemaal toppie in orde, op de elementen na. Deze wil ik eigenlijk vervangen door een EMG set, maar ik weet niet zo goed welke. Ik dacht zelf aan de KH20 set, zodat ik twee gitaren heb met beide een ander karakter. Ik speel eigenlijk alle stijlen, soul/disco/pop/rock, dus de gitaar moet wel een beetje veelzijdig zijn. Wat denken jullie? Is die KH20 set (Kirk Hammet) veelzijdig te gebruiken, of kun je er alleen maar mee scheuren? :(

BLOK182
25 september 2003, 17:26
De 20-set, is dat die S-S-H set? Die lijkt me wel redelijk veelzijdig, die single coils zijn vrij normaal terwijl die brughimmie scheurt als de ziekte, lijkt me leuk!

Chiel
25 september 2003, 18:51
Jep. Da's idd de H-S-S set. Scheurt die 81 Humbucker echt zoveel anders als de 85?

BLOK182
25 september 2003, 19:13
Ja hijs een stuk agressiever! Je zou natuurlijk ook een mooie combi met een s-s-en een 85/89 kunnen maken, je hebt dan wel geen KH slagplaat enzo erbij.

Ibanez RuleZ
25 september 2003, 19:34
als het je reservegitaar is, zou ik m redelijk hetzelfde maken. reserve is in mijn opinie een backup: dus als de ene er mee kapt, kan je de ander pakken. als die gitaar zo anders is, dan is je hele geluid naar de "kloten". zet gewoon weer een lukather setje er in.

Harrald

srv-man
25 september 2003, 21:33
Zit er in die KH20 niet de S als singlecoil? Ik heb een gitaar met S-en gehad, klinken wel goed, maar ze zijn niet zo ruisvrij als de SA of SLV.

Een leuke combi is ook 81-SA-85, de 81 op de neckpositie. Zit zo ook op de Vigier Excalibur en dat klinkt echt erg goed.

LordRiffenstein
26 september 2003, 10:18
Ik vind persoonlijk de EMG-humbuckers niet lekker klinken, toch niet voor allround stuff, wel goed voor zware metalen natuurlijk. Je hebt al the Lukather-set dus stel ik voor om de Gilmour-set te proberen, perfect vor funky dingen en met de midboost krijg je een vette bijna-humbucker klank.

Chiel
26 september 2003, 13:03
Hmmm. Had idd nog niet over die Gilmour set nagedacht :dontgeti: . Hij is overigens wel eruuug kostbaar. Is dat puur om het naampje dat het beestje heeft gekregen, of zijn ze werkelijk zo geweldig als de prijs doet vermoeden? Ik had het overigens niet voor mogelijk gehouden dat die Gilmour set ook garant zou staan voor een lekker potje oversturing.

LordRiffenstein
26 september 2003, 13:28
Hmmm. Had idd nog niet over die Gilmour set nagedacht :dontgeti: . Hij is overigens wel eruuug kostbaar. Is dat puur om het naampje dat het beestje heeft gekregen, of zijn ze werkelijk zo geweldig als de prijs doet vermoeden? Ik had het overigens niet voor mogelijk gehouden dat die Gilmour set ook garant zou staan voor een lekker potje oversturing.

Als je een degelijke strat heb (lees goede acoustische klank) dan kan je met die Gilmour-set alle kanten uit. De ene boost is PERFECT voor funk of voor bluesy spul. Met de mid-boost tover je de single coils om in super vet klinkte pickups, redelijk veel output en klinkt stroperig vet met veel sustain. Ik heb zelf een tijd gespeeld met zo'n set en heb eigenlijk altijd spijt gehad dat ik ze verkocht heb maar ik had toen net wat te veel GAS voor wat anders :roll: Helaas is die set niet goedkoop en kan je ze meestal nergens testen. Ik ga even zoeken waar ik de mijn gekocht heb, was ergens een winkel in de US en daar is de boel een pak goedkoper.

LordRiffenstein
26 september 2003, 13:36
Dit was de winkel:

http://shop.store.yahoo.com/timsguitarworkshop/emgdgdavgilp.html

Chiel
26 september 2003, 13:46
THANX :satisfie:

telecastermaster
26 september 2003, 15:07
Ik had het overigens niet voor mogelijk gehouden dat die Gilmour set ook garant zou staan voor een lekker potje oversturing.

Ik denk ook niet dat ie EMG's gebruikt vanwege de oversturing maar omdat EMG's erg geschikt zijn om met veel effecten te gebruiken. Dat is ook de enige reden dat ik een gitaar met een setje EMG's - 89/SV/SV - gebruik: ze geven namelijk een heel helder clean geluid, ook bij veel effecten. Erg geschikt voor racks en bij homerecording.