PDA

View Full Version : Keeley TS-9 -> TS-808 Mod



benhus
25 september 2003, 09:36
Hey gasten,

Ik zoek een lekkere overdrive om mn BluesBreaker die op het randje staat....dat duuwtje te geven. Ik zoek geen vette distortion maar een natuurlijke overdrive voor bluesrock geluid ala SRV en wat moderner oversturingsgeluid ala LIVE.

Ik vroeg me af of de Keeley TS-9 mod goed is. Mijn grote tone-buddy Sash was er niet zo weg van...maar ik wil jullie mening ook ff horen.

Verder lijkt me de Menatone Redsnapper erg goed.

Zijn er onder jullie mensen bij die een combinatie van bijvoorbeeld een fuzz en een tubescreamer gebruiken? Zo ja...wat voor merken en hoe bevalt dat allemaal?

Robbert
25 september 2003, 14:50
Heb een ts9, fulldrive 2, everman fuzz en een keeley bd-2. denk dat die fuzz iedereen wel goed doet :)

staat trouwens een rode snapper op marktplaats.

jack to the bone
25 september 2003, 15:29
ik gebruik een compressor om mijn amp dat zetje te geven
ik zou geen overdrive gebruiken
omdat je dan overdrive op overdrive krijgt...
zo verlies je veel van het geluid. Met een compressor blijft je originele geluid meer intact en krijgt ie alsnog dat duwtje. of gebruik een cleanboost

jpb
25 september 2003, 15:55
Zijn er onder jullie mensen bij die een combinatie van bijvoorbeeld een fuzz en een tubescreamer gebruiken? Zo ja...wat voor merken en hoe bevalt dat allemaal?


Fuzz in TS is wat mij betreft een beetje teveel v/h goede, maar dat is denk ik heel persoonlijk. Wat wel vreselijk goed klinkt is een Soul-bender met 'dirt' teruggedraaid in een TS (Sparkle Drive/keeley in mijn geval) met redelijk wat drive. En dat met een slide = Allman-city!
succes met je zoektocht

V!N
27 september 2003, 11:13
Ha Ben,

Ik heb hier wel het een en ander aan tips, feiten, meningen en de hele reutemeteut voor je waar niet gauw iemand anders mee op de proppen zal komen ;)


DOD Yngwie Malmsteen pre-amp overdrive: Puik pedaal, écht voor een eenkanaals versterker. Maar .. wel als je alleen hoog soleren wil met hoge gain. Hij snoept namelijk aardig wat van je laag af waardoor je als slaggitarist minder gespeird klinkt.

BOSS Hyper Fuzz FZ-2: Mijn allereerste pedaaltje :) Ook erg puik met drie verschillende standen. Fuzz 1 is klassiek, maar niet glad te krijgen. Dit is meer voor punk/grunge ipv een versterker op z'n sodemieter te geven. Fuzz 2 is iets gladder, maar zit zo hoog in de gain dat hier echt weinig mee te doen valt. Gain boost is briljant ! Van deze stand is hij dan ook nauwelijks afgeweest in al die jaren. Je kan dan nog bass en trebble erbij indraaien ook.

Electric Australian Tremolo: Mijn allereerste zelfbouwproject :) Als tremolo gaat hij me te langzaam, maar met de depth op 0 zit er onder met de volumeknop zit er toch een leuke, bruikbare boost verscholen, niet voor ruige high gain, maar van randje tot groter randje zit er best in.

Dallas Arbiter Rangemaster: Eigenlijk voor de handliggend, ik weet niet of je er naar op zoek bent. Beano setup he ? Les Paul, Rangemaster, Bluesbreaker en gaan met die banaan. Ik zou hem als ik jou was in ieder geval eens erbij uitproberen. SRV en Live zit hier niet in, maar dan zit je met Marshall eigenlijk toch al te ver naast om dat soort geluid te krijgen.

Visual Sound Jekyll & Hyde ultimate Overdrive (zie je mail van mij hier nog over) Een verbeterd 808 circuit, je laag blijft intact ! Met alle respect voor de 808 en haar fantastische karakter, ik mis het laag toch echt een beetje, gelijk bij de DOD YM. Daarnaast zit er ook nog een distortion in dit pedaal, maar die hoef je niet te gebruiken bij een lekker scheurende buizenbak.

Én een overdrive én een fuzz ? beetje overkill, je bent toch geen punkgitarist ? ;)

groets,

V!N

sash
27 september 2003, 12:39
ik gebruik een compressor om mijn amp dat zetje te geven
ik zou geen overdrive gebruiken
omdat je dan overdrive op overdrive krijgt...
zo verlies je veel van het geluid. Met een compressor blijft je originele geluid meer intact en krijgt ie alsnog dat duwtje. of gebruik een cleanboost

Overdrive op overdrive? Weet je eigenlijk wel wat een Marshall Bluesbreaker is?

En met een compressor wordt je geluid juist vertiefter en minder intact.

@ ben: Red Snapper... That's all I have to say.

V!N
27 september 2003, 14:48
Jack heeft het waarschijnlijk hierover:

http://www.marshallamps.com/images/products/pedals/images/bb-2unit.jpg

broekkie .. ;)

Negative K3 fan
27 september 2003, 14:53
Ha Ben,
Visual Sound Jekyll & Hyde ultimate Overdrive (zie je mail van mij hier nog over) Een verbeterd 808 circuit, je laag blijft intact ! Met alle respect voor de 808 en haar fantastische karakter, ik mis het laag toch echt een beetje, gelijk bij de DOD YM. Daarnaast zit er ook nog een distortion in dit pedaal, maar die hoef je niet te gebruiken bij een lekker scheurende buizenbak.

V!N

Ik heb er nog een te koop! stuur me een private message als je interesse hebt.

sash
27 september 2003, 17:45
Jack heeft het waarschijnlijk hierover:

http://www.marshallamps.com/images/products/pedals/images/bb-2unit.jpg

broekkie .. ;)

Dan heeft Jack dus geen verstand van zaken...

De J&H heb ik eens geprobeerd, maar de overdrive vond ik zwaar teleurstellend. Dat ding is duidelijk gebouwd op multifunctionaliteit en niet op tone.

benhus
27 september 2003, 19:15
Ja ik denk toch ook dat het iets in de richting van de Red Snapper zal worden.

@VIN : Hey Vinnie, opzich kan je best de Throwing Copper sound van LIVE verkrijgen met de BB hoor. Op Throwing Copper wordt ook fuzz gebruikt. Ik heb al wel gemerkt als ik na fuzz het signaal ga boosten...dan krijg je zeker een acceptabel Throwing Copper sound.
Maar idd, The Dolphin's Cry en Run To The Water zit er niet in, maar das ook niet de bedoeling.

@Negative K3 fan : Hey dude, ik begrijp uit je bericht dat je me een mailtje hebt gestuurd? Die heb ik niet gezien. Misschien kan je hem nog eens sturen.


@Sas, hoe reageert de Red Snapper op humbuckers?
Zelfde vraag trouwens voor de FuzzDrive.


En gasten, bedankt voor jullie bijdrage aan deze discussie.

sash
27 september 2003, 19:17
Bij een Red Snapper maakt het totaal niet wat voor gitaar je er voor hangt, hij blijft er goed bij klinken, omdat ie zo transparant is en samenwerkt met je versterker.
Zelfde antwoord voor de Fuzz Drive ;)

benhus
27 september 2003, 19:19
Hmm......die 2 blijven mn aandacht trekken!
Fucking GAS ook he! :-D

Negative K3 fan
27 september 2003, 20:08
@Negative K3 fan : Hey dude, ik begrijp uit je bericht dat je me een mailtje hebt gestuurd? Die heb ik niet gezien. Misschien kan je hem nog eens sturen.

Dan meot je hem nog eens lezen want ik zei dat je me een private message moest sturen als je geinteresseerd was.

benhus
28 september 2003, 02:04
@NK3FAN, my mistake. Ik bedoelde V!N....die had me, naar ik begreep, een mailtje gestuurd, maar ik heb die niet gezien.

V!N
28 september 2003, 12:52
done ! zit voor de zekerheid ook in je privé box hier.

peveo
30 september 2003, 20:56
Overdrive op overdrive? Weet je eigenlijk wel wat een Marshall Bluesbreaker is?


een BB is een heeeeeele mooie amp met al een geweldig geluid van zichzelf als ie wat op zijnen lazer krijgt. tevens is het een pedaaltje waar je hele leuke dingen mee kunt doen als ie aan de BB amp hangt. vooral het BB2 pedaal met een Transparante boost mode, dat gaat heel goed op de BB amp. ;-)



En met een compressor wordt je geluid juist vertiefter en minder intact. @ ben: Red Snapper... That's all I have to say.[/quote]

Ben ik niet met je eens , ik heb een Marshall ED1 compressor en die heeft aan een BB amp gehangen. Het mooie van die ED1 is dat je de compressie met een voorkeur voor het laag of voor het hoog in kunt stellen. Dit stelt je dus in staat om de hele zwik wat gelijk te trekken en een gebalanceerder geluid te verkrijgen en toch een open geluid te behouden. uiteraard kan je hem ook wat laten boosten. hebb hem nu aan mijn net aangeschafte 1959 plezier plexi hangen en dat belooft nog veul goeds ;-)


Ojaa , T-Rex pedals zij ook wel leuk en ik hoorde bij Jukebox in Boekel ook iets aardigs voor heul veul geld. Een Klon Centaur, een boutique overdrive, met een heel vet open geluid. Al moet ik zeggen dat de Fulldrive II hem goed benaderde in compcut mode.(is eigenlijk boost)

check this out, is nog een gave site ook. http://www.klon-siberia.com/