PDA

View Full Version : Tech21 iemand ???????????



alhambra
24 september 2003, 23:32
Ik kan er weinig over vinden kwa reviews enzo over tech21 spullen, wat ik vind is wel (erg) goed. Iemand hier ervaring met de tech21 versterkers ???

Ja ik weet het het is GEEN buizen maar hoe is het voor een transitor(modeling)versterker ?????

Heb wel wat soundsamples gevonden op hun website en die klinken erg goed maar ja je weet nooit hoe dat opgenomen is.
De reviews op HC zijn ook erg goed (gaat over de trademark 60) maar ook HC is niet echt objectief.

Phyrexian
25 september 2003, 10:00
Ik speel al een hele tijd met een SansAmp PSA-1 voorversterker van Tech 21. Prachtig gewoon die sounds. Perfecte modeller voor mij; alleen maar versterkersounds, geen effecten. Aanrader. Compleet programmeerbaar. Midi. De Trademark 10 is een maffe oefencombo, TM60 is two-channel, TM120 is nog leuker met een 2x12, en dan is er nog die head, de TM300. Het voordeel van die preamp van mij is dat je zoveel settings maakt als je wilt (50). Alles kan, van jazzy clean, over bluesy crunch, tot metal insanities...

Ik heb véél soundclips van Tech 21 materiaal (verzameld op allerhande websites). Mail me even op bart@exelmans.be dan mail ik ze door...

Ik heb een POD Pro gehad en uitvoerig getest, maar Tech 21 klinkt veel echter en directer. veel meer druk. meer reactie op je gitaarspel. klinkt voller, warmer en analoger dan digitale dingen van line 6 bijvoorbeeld.
bij zo'n preamp (ze hebben ook een preamp voor bass, de RBI) is de keuze van de juiste poweramp (en cab) van veel belang. er wordt beweerd dat de 'full-range' cabs van tech21 beter resultaat zouden geven dan een andere gewone cab. ik heb de PSA-1 veel bespeeld met een 8008 poweramp van marshall over een 4x12 van marshall en het klinkt werkelijk machtig.

Lucky
25 september 2003, 15:21
ik heb de TM60 gehad en de TM120

de TM60 vond ik erg goed! inderdaad transistor, maar ze klinken heel "tubey" een ideaal klein versterkertje voor alle doeleinden.
de TM120 vond ik stukken minder, wel drie kanalen en twee speakers... maar het klonk vlak en zonder diepte. Het is ook een ander design dan de tm60. de tm120 is gelijk aan de tm10 en dat pedaaltje van ze (met die drie knoppies) de TM60 is anders ontworpen en een schot in de roos.

marc_o
25 september 2003, 19:24
Heb de TM 60 wel getest en was onder de indruk, ging ook nog eens erg hard.
Heb echter geen idee wat die nog kosten 2e hands, maar ik wil er wel eentje hoor. De soloschakeling was ook een handige optie.

srv-man
25 september 2003, 20:56
Ik heb zowel de PSA1 als dat pedaal met 3 programmeerbare geluiden gehad en vond het allebei niet echt wat. In mijn oren klinken ze allebei vlak en gekunsteld.
De PSA1 is wel zeer uitgebreid instelbaar, maar het bleef me te kil. Misschien ben ik er wel ongeschikt voor..... :-?

Phyrexian
26 september 2003, 09:29
Het is wel zo (heb ik al vaak gezien en gehoord) dat je echt moet houden van TECH 21 spullen. Ik heb sinds gisteren m'n gitaar terug uit reparatie (laten stemmen in B, en nieuwe PU switch er in) en de PSA-1 via hoofdtelefoon klinkt werkelijk monsterlijk heavy...