PDA

View Full Version : Suggesties en advies gevraagd!!!!!!



Javaca
24 september 2003, 18:06
Ik wil zelf (weer) een gitaar gaan bouwen. :D

Nu heb ik hier een mooi stuk vurenhout staan. Hiervan wil ik eigenlijk de hals maken (met een toets van tropisch hardhout).

Is dit te doen????

Er moet in ieder geval een trekstang in. Bij de plaatselijke DHZzaak hebben ze lange, getapte asjes voor ongeveer 2 euro.

Hoe dik (mm) moet deze trekstang zijn?

Verder... MODELSUGGESTIES !!!!!
Het moet iets aparts worden, meerdere halzen, in een gekke vorm of vintage (afgeragt) model.
(Mijn stijl is Rock dus kom niet met Flying V, Explorer of van die andere jammerijzers aan.) :zz:

fred dons
24 september 2003, 18:29
vurenhout is niet stabiel en sterk genoeg voor een hals
maar als je het toch wilt proberen koop dan in ieder geval een echte neck
pen (liefst met dual action) zodat je nog enigszins kan bijstellen

vox humana verkoopt die pennen

overings lijkt mijn een V of explorer een behoorlijk rock model :noob:

Negative K3 fan
24 september 2003, 18:41
vurenhout is volgens mij niet geschikt als hals...

Mithrandir
24 september 2003, 18:51
lennart, kijk eens naar jou post en naar de post boven je :roll:

god, wat ben ik vervelend vandaag, sorry mensen

Dude
24 september 2003, 19:33
je weet toch dat het lennart om de postcount gaat en niet om enige nuttige informatie verschaffing.... napraten is ook post count scoren

Ic3gl0vE
24 september 2003, 19:38
god, wat ben ik vervelend vandaag, sorry mensen

Nee helemaal niet, Lennart moet z'n bek houden. En nou moet 'ie niet aankomen met 'oh.. Fred was me net voor' want er zitten 12 minuten tussen de post van fred dons en die van lennart'.

Maar goed, een modelsuggestie... Ik zou toch wel voor een flying V gaan denk ik. Rockplank bij uitstek toch? Of misschien een soort van mix tussen flying V en een SG... dat lijkt me ook gaaf.
Je kunt natuurlijk ook de ontwerpwedstrijd bekijken!

Javaca
24 september 2003, 21:32
god, wat ben ik vervelend vandaag, sorry mensen

Nee helemaal niet, Lennart moet z'n bek houden. En nou moet 'ie niet aankomen met 'oh.. Fred was me net voor' want er zitten 12 minuten tussen de post van fred dons en die van lennart'.

Maar goed, een modelsuggestie... Ik zou toch wel voor een flying V gaan denk ik. Rockplank bij uitstek toch? Of misschien een soort van mix tussen flying V en een SG... dat lijkt me ook gaaf.
Je kunt natuurlijk ook de ontwerpwedstrijd bekijken!

Daar heb ik net de stones-gitaren naar ingestuurd. Een :zz: vindt ik meer een RUK- dan een ROCK plank. Het geluid kan wel leuk zijn maar het uiterlijk is zo kut. Hoewel, in 7ender achtige 3 tone sunburst... toch maar eens overwegen.

hadv
24 september 2003, 21:42
Flying G :razz:

sorry, ff serieus: vurenhout is niks voor een gitaar, veel te slap

Javaca
24 september 2003, 21:58
Wat denken jullie van een hals van Tropisch hardhout? :???: :o :???:

Van die vuren plank maak ik wel een viool die heeft sowiso een KUT(=Kwalitatief Uitermate Teleurstellend) geluid. :-D

Ic3gl0vE
24 september 2003, 22:12
Daar geb ik net de stones-gitaren naar ingestuurd.

Oja, dat is ook zo. Nou ja... wel een hele gave gitaar om te zien natuurlijk! Maar alleen leuk om te bespelen als je in een stones tribute band zit, lijkt me

Javaca
24 september 2003, 22:20
Daar geb ik net de stones-gitaren naar ingestuurd.

Oja, dat is ook zo. Nou ja... wel een hele gave gitaar om te zien natuurlijk! Maar alleen leuk om te bespelen als je in een stones tribute band zit, lijkt me

Bedankt voor het compliment.
Die gitaar is ook gaaf in een Beatles band hoor. Ik wil alleen goede dranghekken en ga aan het eind van een concert echt geen biertje in de zaal drinken... :lol: :razz: :-D

Speeddemon
24 september 2003, 22:45
Lennart is ineens verdacht stil? :lol:

Javaca
24 september 2003, 22:49
Lennart is ineens verdacht stil? :lol:

Ja jammer dat Negatieve K3 fan er niet is ik hoop dat hij nog komt.

Negative K3 fan
25 september 2003, 10:45
Lennart is ineens verdacht stil? :lol:

iedereen zit nu we l te zeuren over mij, maar die verwijten natuurlijk ook de pot, want ze posten zelf niet eens iets wat met het onderwerp te m,aken heeft (en dan met name het verwijt van dude). Verder heeft er na mij en na de eerste lennart-bash posts weer iemand gereageerd dat vurenhout niet geschikt is.

Wat ik dan helemaal dom vind is verkeerd advies geven, ons ijsje begint al helemaal over modellen te praten terwijl al bekend is dat je met vurenhout helemaal niks wilt en het dus helemaal niet voor de hand ligt om al over modellen te gaan praten voordat het nek dilemma is opgelost.

Verder is het altijd handig om als topicstarter af te kunnen gaan op meerdere meningen/feiten ivm de representativiteit ervan.

Heb ik mezelf nu genoeg verdedigd?

Harry
25 september 2003, 10:47
off topic; ik dacht dat de sport was dat jij afgezeken werd en dat jij net deed alsof het zo hoorde?

bert k
25 september 2003, 11:41
On topic: een maat van me heeft ooit een hals gemaakt van een ouwe drempel uit een slooppand. Bleek mahonie te zijn, en daar kan je wél halzen van maken. Dus: nog slooppanden of drempels in de buurt?

www.vanafvandaag.tk
25 september 2003, 13:16
On topic: een maat van me heeft ooit een hals gemaakt van een ouwe drempel uit een slooppand. Bleek mahonie te zijn, en daar kan je wél halzen van maken. Dus: nog slooppanden of drempels in de buurt?

:???: Bij mij in huis zijn de drempels echt niet lang genoeg om een hals van te maken.. Of ga je voor een shortscale? :lol:

Misschien kun je beter in dat slooppand naar hardhouten (deur)kozijnen kijken.. Die hebben wel de lengte. Succes met je project!

Javaca
25 september 2003, 16:01
On topic: een maat van me heeft ooit een hals gemaakt van een ouwe drempel uit een slooppand. Bleek mahonie te zijn, en daar kan je wél halzen van maken. Dus: nog slooppanden of drempels in de buurt?

:???: Bij mij in huis zijn de drempels echt niet lang genoeg om een hals van te maken.. Of ga je voor een shortscale? :lol:

Misschien kun je beter in dat slooppand naar hardhouten (deur)kozijnen kijken.. Die hebben wel de lengte. Succes met je project!

Nee ik ben er uit. Het wordt hardhout.

We moeten Neg. K3 Fan niet zo afzeiken.
Het is op dit forum een beetje een sport geworden om te proberen hem uit z'n tent te lokken met nergensopslaande verwijten en daarna te proberen hem compleet de grond in te stampen. Dit is misschien 1 of dagen leuk maar het wordt nu toch echt knap irriterend (niet alleen voor hem maar ook voor anderen). Laten we het voor iedereen leuk houden.

bert k
25 september 2003, 16:55
[Nee ik ben er uit. Het wordt hardhout.

.
Wat voor hardhout?

Javaca
25 september 2003, 19:12
Tropisch Hardhout

Zoals in die tuinpalen zit

Suggesties zijn nog altijd welkom!