PDA

View Full Version : versterker voor thuis?



fastwalker
24 september 2003, 16:52
Na lange tijd wil ik weer mijn gitaar uit de wilgen halen, heb toentertijd alles weggedaan. Heb nu weer een gitaar (fender strat '80), maar nog geen versterker voor thuis, die ook acceptabel kan zijn voor de buren :-D .

zit te denken aan zoiets als een sessionette, iemand anders suggesties?

BLOK182
24 september 2003, 17:07
Roland Cube 30, effectjes, verschillende ampmodels, rond de 250 euro, en het schijnt een goed ding te zijn.

ieme
24 september 2003, 17:47
Marshall 1959 Plexi full stack (dus met 2 4x12 cabs uiteraard)

wietse
24 september 2003, 17:56
Marshall 1959 Plexi full stack (dus met 2 4x12 cabs uiteraard)
moet je wel een groot huis hebben en geen buren.
maar inderdaad de roland cube 30 hoor ik veel goeds over , is erg veelzijdig.

Javaca
24 september 2003, 18:20
Klein, goed en goedkoop?

10/15 Wattertjes van Fender, Marshall, Behringer, Epiphone, Dean(heel goedkoop bij feedback).

Of een Roland Cube maakt niet uit welke van de 2. :amp: l

Janneman
24 september 2003, 19:14
V-Amp 2 zeg ik. Heel goedkoop 2e hands te krijgen, ontzettend veel opties en best een leuk geluid. Als het niet bevalt of je wilt een 'echte' versterker kopen kan je hem ook zo weer kwijt.

Speeddemon
24 september 2003, 22:25
Of een Roland Cube maakt niet uit welke van de 2. :amp: l
Sorry, maar dat is een behoorlijk loos statement!

Check de zoekfunktie maar eens op een thread van mij waarin ik beide (Cube 15 en 30) vergeleken heb. Die Cube15 komt nog nie eens in de buurt.

Maar +1 voor de Cube 30. 't is dat ik al een Roland GC405 thuis heb, anders had ik er zelf ook 1 gehaald (en de GC405 heeft WEL een fx-loop, de Cube nie, want ze verwachten dat de meeste mensen de effecten uit de Cube 30 zelf gebruiken.)

Javaca
24 september 2003, 22:32
Of een Roland Cube maakt niet uit welke van de 2. :amp: l
Sorry, maar dat is een behoorlijk loos statement!

Check de zoekfunktie maar eens op een thread van mij waarin ik beide (Cube 15 en 30) vergeleken heb. Die Cube15 komt nog nie eens in de buurt.

Maar +1 voor de Cube 30. 't is dat ik al een Roland GC405 thuis heb, anders had ik er zelf ook 1 gehaald (en de GC405 heeft WEL een fx-loop, de Cube nie, want ze verwachten dat de meeste mensen de effecten uit de Cube 30 zelf gebruiken.)

Lieve Speeddemon,
voor sommige mensen is die Cube-30 te groot. Die 15 kan al een behoorlijk grote bek opzetten! De 15 klinkt in verhouding met z'n grote broer inderdaad wat laf en snerpend, maar in verhouding met andere versterkers van rond de 125,- erg goed. Het is maar vanuit welke hoek je het bekijkt. Als jij moet kiezen tussen een 7ender frontman 15R en een Cube-15 zou jij toch ook die Cube nemen?

hadv
25 september 2003, 00:30
fastwalker,
sessionette is heel mooi, maar ook niet echt goedkoop
ik speel thuis (in de flat) gewoon op mijn engl screamer combo (50 w buizen), maar dan niet zo hard :-D. Ik heb nog ergens een oefenversterkertje liggen (nagebouwd van een Vox uit de jaren 80) en die gilt ook, maar dat heeft gewoon geen diep (en zodra je diep toevoegt door een betere speaker en behuizing heb je meteen weer klachten, want bassen dragen het versttstststsst).
Als je wat moet kopen & het mag niet te duur zijn dan vinnik een Cube een goed advies (slijm :-? ), goed geluid voor weinig geld

Speeddemon
25 september 2003, 01:00
De 15 klinkt in verhouding met z'n grote broer inderdaad wat laf en snerpend, maar in verhouding met andere versterkers van rond de 125,- erg goed. Het is maar vanuit welke hoek je het bekijkt. Als jij moet kiezen tussen een 7ender frontman 15R en een Cube-15 zou jij toch ook die Cube nemen?
Hier nuanceer je jezelf al!

Kijk, ik zal de laatste zijn om te zeggen dat een Cube 15 waardeloos is. Maar zoals jij het eerst stelde "Roland Cubes, maakt nie uit welke", da's wel heel iets anders.

Maar goed, als je van dun, neuzig en fx-loos houdt, moet je zeker de Cube 15 kopen. Voor 100-120 euro meer heb ik liever een voller klinkende amp, met effecten, footswitch-optie, en betere COSM-modellen, die ook in te zetten is bij kleine optredens.

peveo
29 september 2003, 21:57
Tsja, tis maar net wat je wilt.Ik heb zelf net een 1959 Ri top met 1936cab aangeschaft en die staat dus in mijn woonkamer. Gaat goed al MOET er wel een Power Attentuator tussen want anders krijg ik airco ;-).
Ergo, tis maar net wat voor tone je wilt ennhoe klein of groot je het maakt.

Peter

Ic3gl0vE
29 september 2003, 21:59
Maar zo'n 2x12 cab moet je alsnog wel een beetje openzetten om er een lekker geluidje uit te krijgen... speakers klinken niet fijn als ze niet genoeg beweging hebben.
Maar ja, zo denk ik erover :)
Ik zou ook voor een Cube gaan, leuke versterker voor niet heel veel geld