PDA

View Full Version : Kant en klare patch kabels



Mitch
24 september 2003, 14:03
Aangezien ik een drol met solderen ben wil ik kant-en-klare patch kabels kopen: iemand ideeën over goede merken (heb nu bagger) en waar die op het net te bestellen zijn , dan wel in de randstad verkrijgbaar ?

Robbert
24 september 2003, 21:36
Heb zelf Hotline's bij Staffhorst gehaald. Waren best duur, maar zien er erg goed uit. Gold-plated connectoren, stugge kabel.

Javaca
24 september 2003, 22:36
Ik had er in 't Veen 3 voor 2,50. Voor die prijs mag je helemaal niets verwachten dus het kon alleen maar meevallen. Ze doen het best alleen je moet ze niet bij een stralingsbron in de buurt houden want ze zijn niet afgeschermd.

Mitch
24 september 2003, 23:04
Die laatste reden begrijp ik maar al te goed :D
Vandaar dat ik betere zoek !

nocaster
25 september 2003, 20:45
Heb nog 6 spectraflex 30 cm. in de la liggen, iets voor je

Bates15
25 september 2003, 20:51
ongeveer 10,-- voor een 60 cm kabel. heb je daar wat aan?

Mitch
25 september 2003, 21:59
Thnx for the spam guys, maar ik bedoel meer kabeltjes van een centimer of tien; meeste staat dicht op elkaar :)

Zal mijn vraag nog maar iets specifieker maken: ik dacht uit mijn hoofd te weten dat Feedback bijvoorbeeld of simpele kabeltjes had of losse pluggen en kabel.
Kant-en-klaar, kort en goede kwaliteit, ANYONE ?!?!

Marshallover
25 september 2003, 22:09
Thnx for the spam guys, maar ik bedoel meer kabeltjes van een centimer of tien; meeste staat dicht op elkaar :)

Zal mijn vraag nog maar iets specifieker maken: ik dacht uit mijn hoofd te weten dat Feedback bijvoorbeeld of simpele kabeltjes had of losse pluggen en kabel.
Kant-en-klaar, kort en goede kwaliteit, ANYONE ?!?!

Ik heb zelf kabeltjes van hotline van ongeveer 30 cm met gouden pluggen en een stugge kabel.

Voor het nog kortere werk kun je misschien beter kleine stekkertjes gebruiken tussen de effecten....

De gemiddelde electronica zaak heeft ook wel kleine kabeltjes....

Bates15
25 september 2003, 22:15
Ga weer eens rondneuzen.........

Robbert
25 september 2003, 22:31
Thnx for the spam guys, maar ik bedoel meer kabeltjes van een centimer of tien; meeste staat dicht op elkaar :)

Zal mijn vraag nog maar iets specifieker maken: ik dacht uit mijn hoofd te weten dat Feedback bijvoorbeeld of simpele kabeltjes had of losse pluggen en kabel.
Kant-en-klaar, kort en goede kwaliteit, ANYONE ?!?!

George-L bedoel je. Stukje coax, met scherp mesje afsnijden en plug erop schroeven. Kan ook.

Als je overigens korte stukjes kabel zoekt, ik kan wel wat maken, heb goeie kabel over met Switchcraft pluggen.. oh, sorry.. da's alweer spam :D

Mitch
25 september 2003, 22:40
Kijk, da's alweer interessant ! Coax heb ik wel, wist niet dat dat ook kon ?!?
Ik weet niet of je die pedalenkist van me nog kan herinneren Robbert, maar het gaat voornamelijk om de verbindingen tussen de Carl Martins (erg kort; pedalen net niet op één lijn geplaatst om ruimte voor de pluggen over te laten). Die andere bak ga ik nog een beetje verbouwen zodra ik mijn Banzai Fireball binnen heb, dus ik moet nog even kijken wat ik daar nodig heb.
Ik heb een paar simpele zwarte kabeltjes die wel redelijk zijn, maar die gekleurde zorgen volgens mij echt voor de herrie zodra een modulatie effect aanstaat, want voor ik die had, had ik nooit bijgeluiden :(

Ic3gl0vE
25 september 2003, 23:21
je hebt ook van die dingen met 2 pluggen aan elkaar, zonder kabel ertussen. Moet je wel je pedalen tegen elkaar zetten.

Robbert
25 september 2003, 23:25
Is geen gamma coax ofzo hoor, maar het principe.

Dus een kern met shield daaromheen. Voor gitaarkabels (als George-L) natuurlijk hogere eisen dan aan de gamma coax. Dus niet proberen.. :D