PDA

View Full Version : Marshall AVT serie



lord bean
24 september 2003, 13:31
Ik ben me al een tijdje aan het orienteren op een goede versterker. Ik heb nu nog zo'n 15 watt oefengevalletje en het wordt eens tijd dat ik iets degelijks koop. Ik ben op zoek naar een versterker (combo) voor thuis en ik zoek iets waarmee ik op normaal televisie volume ga spelen. Volgens mij valt een buizenverzterker daarbij af. klopt dat?

Nu denk ik dat de marshall avt serie wel bij me past. ik zit te denken aan de 100 of 150. Kan iemand wat meer vertellen over deze versterkers? Ik speel alleen metal. Iron maiden, Metallica (oude), slayer, megadeth, ac/dc enzo.

Herdjie
25 september 2003, 11:24
Hey hallo,

Ik zelf heb een Marshall AVT150 (combo) met een ENGL kabinet 4*12 inch. Persoonlijk vind ik het een heel goede versterker, met veel verschillende mogelijkheden en effecten. De distortion die erop zitten klinken goed, als je van metal houdt moet je op de " scoop" knop drukken zodat je een " metal" effect krijgt (denk aan oude metallica). De clean kun je heel uitgebreid afstellen van funky clean naar blues clean met een beetje gain.

Ik doe waarschijnlijk mn versterker binnekort weg omdat ik ga overstappen naar een buizen versterker. Dus als je geinteresseerd bent hoor ik het wel.

Danny0166
25 september 2003, 11:41
Dag,

Mijn AVT 150 staat te koop voor 500 euro.
Doe hem weg wegens aanschaf Twin versterker.
Regio Gent (België)

Groeten
Danny

lord bean
25 september 2003, 11:54
@herdjie ,Ja ik ben daar wel in geinteresseerd. Wat moet ie kosten? Maar op normaal televisievolume niveau valt er prima op te spelen neem ik aan. Hoe zit dat met buizenversterkers?

Mitch
25 september 2003, 13:03
Ik heb een heerlijke buizenversterker in de oefenruimte staan, maar ik ben toch erg blij dat ik thuis een AVT50 heb staan.
Klinkt zacht even goed als hard en kan als het moet ook voor optredens gebruikt worden.

Danny0166
25 september 2003, 13:17
Ik heb er 2 jaar mee gespeeld, zowel op optredens als op repetitie (en dus ook thuis)

De juiste specificaties zijn te vinden op http://www.marshallamps.com/images/avt2000/avt150.html

De versterker staat nu in een muziekwinkel in Gent en kan dus perfect uitgetest worden.
Als het slechts voor thuis te gebruiken is hoef je eigenlijk geen lampenversterker aan te schaffen, die dingen gaan echt luid en zijn maar op hun best op hogere volumes. Maar ze hebben wel hun specifieke klank.
't is maar wat je zelf verkiest.
In elk geval de avt 150 moet zeker voldoen aan je wensen.

Danny

ReinoutV
25 september 2003, 14:06
Buizenversterkers kúnnen wel zacht, maar klinken dan nergwns naar. Een avt zoals je die zelf noemt is een ideale oplossing. Veelzijdig, klinkt goed op laag volume, en volgens mij zit in de voor- of eindversterker nog een buisje ook. Je kunt ook kijken naar de verschillende modelingversterkers van bijv. Line6 (Spider bij Feedback (http://www.feedback.nl) in de aanbieding). Met deze versterker is ook prima op te treden, zeker als je doorversterkt wordt (PA dus).

O ja, ff vergeten dat je vooral metal speelt, misschien kun je dan toch maar beter voor de Marshall gaan. :)

lord bean
25 september 2003, 15:15
Wat kun je eigenlijk met die acoustic guitar simulator die op de avt 150 zit? De AVT 100 heeft dat namelijk niet. Het verschil tussen de 2 is namelijk 200 euro. en als dat alleen maar daarin zit en natuurlijk het verschil tussen 100 en 150 watt vind ik dat behoorlijk veel.

volgens mij heb ik aan 100 watt genoeg voor thuis en kan ik daar ook mee optreden mocht dat nodig zijn.

Beezzzt
25 september 2003, 16:01
Ik heb ook een AVT100 en die geeft genoeg kabaal om mee op te treden en als je niet toekomt hang je 'nem gewoon aan de P.A.
Thuis kan je er op vrij laag geluidsniveau mee spelen zonder al te veel aan geluidskwaliteit in te boeten.
(En om te voorkomen dat de meute weer gaat hakken op het feit dat een valvestate geen kwaliteitsniveau bezit : dat wisten we al, maar het is dat smaak verschilt.)

lord bean
25 september 2003, 21:17
Ik heb vandaag de avt 100 getest (bij feedback) en ik moet zeggen dat het een puike versterker is. Ik denk wel dat ie bij me past. alleen de prijs van 799 viel me tegen. Ik denk dat ik bij musik produktiv (daar stond ie) de avt 150 ga kopen. die koste daar 820

is die acoustic simulator nog wat?

Danny0166
25 september 2003, 21:25
acoustic simulator.
De naam zegt het zelf "simulator".
Ik vind dat je er een leuke (elektrische) klank bij hebt, maar voor akoestisch..., moet je akoestisch spelen, maar op dat vlak ben ik nogal kieskeurig...
En, je weet, de mijne staat te koop voor 500 euro.

Ic3gl0vE
25 september 2003, 21:27
Ik ken alleen de boss acoustic simulator en dat is nogal een nutteloos effect. 't Klinkt wel leuk hoor, maar het lijkt echt niet op een akoestische gitaar

lord bean
4 oktober 2003, 21:37
Ik ben blij !! vandaag de avt 100 gekocht. Wat een vooruitgang op zo'n 15 watt oefendingetje. allemaal bedankt voor de reacties!
Ik had nog wat andere amps getest maar ik vond deze toch het mooist klinken.
even wachten op de footswitch.. die wordt nog nageleverd.

Mitch
4 oktober 2003, 21:57
Altijd een mooi moment, wanneer je je gitaar op een mooiere manier hoort dan je gewend was :)