PDA

View Full Version : power amp met GT-3



idno
24 september 2003, 12:03
Ik vroeg me af of mn geluid dan niet drastisch zou veranderen in vergelijking met het normaal aansluiten, met een combo of (half)stack via de input jack.

dml
25 september 2003, 16:36
Dan doe je het eigenlijk nu al fout:
je gebruikt de preamp uit de GT3 en die sluit je dan aan op de preamp van een top of combo. Beter kun je de GT3 aansluiten op de FX-return of Main amp IN (indien aanwezig)

skabouter
26 september 2003, 17:41
GT-3 als pre amp op een poweramp aansluiten kan prima, is ook (meestal) de bedoeling. je krijgt dan ook weinig "kleuring" door die poweramp, dus echt puur GT-3 sound. als je daar niet tevreden mee bent, zou ik het niet doen. anders wel.

tis een beetje hetzelfde als in de return pluggen. dan omzeil je de preamp van een amp, en gebruik je di-rect de poweramp

lcvanderhelm
26 september 2003, 20:12
Je kan de gt3 verschillend programmeren [pag.11van owners manual] boss beweerd hier dat je het beste geluid krijgt,als je de voorversterker van je gitaar overslaat.Gelul verkoperspraatjes niet doen.Een buizenvoorversterker ga je toch niet omzeilen?

skabouter
26 september 2003, 20:18
ach, in sommige gevallen :D

maar ik zou leiver een goede scheur (uit amp hebben) en dan de GT-3 met 4 cable methode gebruiken.

Ic3gl0vE
26 september 2003, 20:50
als je al een lekkere pre-amp hebt, moet je de pre-amp sectie van je GT3 niet gebruiken, dat is wat ze bedoelen. High Gain models als de 5150 zijn echt niet te gebruiken als je ze op de gitaarinput van je versterker aansluit, klinkt nergens naar.

skabouter
27 september 2003, 00:51
ja, pre over pre is nooit goed. als je een preamp gebruikt, neem dan de return.

Ic3gl0vE
27 september 2003, 11:22
2x pre-amp kan opzich wel hoor.. als je een van de cleane models (JC120, Twin oid) neemt kun je zo wel een leuk geluid krijgen.

idno
29 september 2003, 12:46
ja, op mn versterkertja zit alleen maar een input, dus daar moet ik het mee doen.
ik vind mn geluid altijd wel oké, als pre-amp gebruik ik meestal de twin, en dan meestal een eq erbij en een metal distortion, dit klinkt altijd wel goed.
Ik vind dus dat twee pre-amps niet zoveel uitmaakt, maarja, ik heb dus ook nog nooit anders geprobeerd :)