PDA

View Full Version : Geluid veranderen....



MxPx_Jos
24 september 2003, 10:24
Ik heb een OLP 5 snaar en die heb ik aangesloten op mijn H&H V-S Bassamp van 100 watt. Nu doet hij het best, maar ik kan er niet het vette lage geluid uit krijgen wat ik wil. Het klinkt een beetje dof. Soms hoor je liedjes en dan klinkt die bas zo lekker laag.

Nu weet ik wel dat dat ook aan de apparatuur ligt die je gebruikt en dat van mij is natuurlijk niet Top-class, maar is er wat aan het geluid te doen? Zou het aan de bas liggen of aan de versterker. En Kan je zoiets nog beinvloeden door zo'n effect-box erop aan te sluiten?

Zijn er nog andere optie's om er een beter geluid uit te krijgen, naast een nieuwe versterker/bas? Zo'n pre-amp, is dat nog wat? Ik heb een passieve bas en met zo'n ding krijg je toch een hogere output?

Thnx,

Jos

koen_V
24 september 2003, 12:49
Ik weet van die H-H versterkers dat ze een heel iel geluid hebben, zo heel steriel. Dus ik denk dat je er nooit zo een vettige lage bastoon uit kan gaan halen.

MikeDirnt
24 september 2003, 12:50
je kunt je geluid wel veranderen met amp/speaker simulatie maar toch is dat ook weer niet je van het. Het is moeilijk te veranderen. Je bas maakt dat geluid, en dat is denk ik niet meer om te toveren :roll:

Anavrin
24 september 2003, 13:15
ik ken die amp niet, en ik denk eigenlijk dat je alle equalizer settings al hebt geprobeerd, maar veel bassisten en gitaristen denken dat het iele geluid vd amp door de trebleknop te beïnvloeden is. Je kunt beter de treble en de bas redelijk open zetten en de mid helemaal uitzetten om er nog een redelijk bassig geluid uit te krijgen. Als dit niet werkt, dan werkt er waarschijnlijk niks, zonder drastische maatregelen te gebruiken (zoals nieuwe pups of een nieuwe amp)

Bates15
24 september 2003, 15:03
HH..... hahaha. Dat is evcht geen bass amp zoals een basamp is bedoeld. Doe jezelf een lol en koop een echte bas amp van een echte bas merk. HH maakt geluidsystemen voor audio, vroeger veel succesvoller dan tegenwoordig. Volgens mij bestaan ze zelfs niet eens meer, maardat moet ik even checken. Ze zijn op een dag gewoon gestopt met research doen en de concurentie deed dat wel, en laatst genoemde begonnen ook betere onderdelen te gebruiken ipv HH.

bassopotmus
24 september 2003, 17:14
de bass is het iig niet, die heeft een goede sound

Gerben van Nazareth
24 september 2003, 17:23
Dat laatste is niet waar. HH heeft wel degelijk basversterkers gebouwd, ik heb erover gespeeld in een jamsessiekroegje, lang geleden. Dat ging vooral erg hard en niet zo heel diep. Jos, aan je OLP zal het niet liggen denk ik. Probeer die tips uit wat betreft de toonregeling, of kijk of er een manier is om de preamp van de basversterker te omzeilen. Vaak klinkt juist de preamp van zulke versterkers erg beroerd, en valt de eindversterker best mee. Een effects return, een Power Amp In of iets dergelijks zou er op moeten zitten. Zo niet dan kun je misschien proberen zoiets eraan te (laten) knutselen. Dan heb je wel weer een aparte goeie preamp nodig, of een actieve bas met een hoge output. Voorversterkertje inbouwen, of een losse gebruiken. Als die vettig genoeg klinkt, dikke kans dat de eindbak in de HH en de speakers ook een stuk meer vettigheid voortbrengen

succes

MxPx_Jos
25 september 2003, 15:36
Er zit een mixer out aansluiting op de achterkant waar ik hem op kan aansluiten. Er is dan alleen nog de eindversterker. Hij klinkt wel iets beter, maar nog niet helemaal toppie. Maar je hebt dan alleen de 2 knoppen op de bas om het geluid te regelen naast het volume.

Zou zo'n bass V-amp of bass POD of een ander effect processor nog helpen of is het gewoon beter dat ik een andere amp koop.

Zal zowieso niet zo lang duren denk ik, want deze amp is echt veel te groot. Doet het best opzich, maar het vervoeren is lastig. Hij komt een eind boven mijn buro uit. En ik wil een amp op mijn kamer hebben, maar telkens dit ding de trap op en af sleuren is ook geen pretje, en mijn andere amp is een kleine 25 watter van Samick die de lage B niet zo best aan kan.... En over een jaartje ga ik naar zolder dus dan is het echt voorbij...

Ik denk ik maar langzaam op zoek naar een leuke 2e hands versterkertje dat een stuk kleiner is dan de huidige...

Clunk
25 september 2003, 15:38
v-amp of bass pod is niet zo ultra.. dan moet je em als rack gebruiken.. dus als voorversterker, maar als je dat ding gewoon op je amp zet vond ikzelf die zooi niet zo geslaagd..

maar ok.. je ken het ook zelf even uittesten... :)

AntY
25 september 2003, 23:06
dr stond laatst een SWR workingman's op marktplaats, dat zijn kleine doosjeswaar heeeeeeeel veel geluid uit komt ;)

Laus
26 september 2003, 00:00
die SWR combo's gaan idd ongezond hard voor hun formaat.

De Teng
26 september 2003, 12:06
Een Ampeg combo (oude Rocketbass bvb) is ook heel vet. Niet al te groot met een super geluid. Als je mooi laag wilt, moet je dát ook eens gehoord hebben.

dikkie dik
26 september 2003, 19:19
die nieuwe bij ons op school gaat ook echt lekker laag. net zooon relaxed geluid komt eruit, tsja dnek dak ook maar ga sparen voor een ampeg topje.

basswasp
26 september 2003, 21:07
Je had toch al een Ampeg top?

MxPx_Jos
26 september 2003, 22:21
Tja, maar volgens mij noemen jullie niet de goedkoopste amps.... Zo'n breed budget heb ik nou ook weer niet en ik weet niet hoeveel ik voor deze terug kan vangen... Ik blijf nog wel kijken. In iedergeval bedankt voor de reactie's

dikkie dik
28 september 2003, 11:35
Je had toch al een Ampeg top?

net hoe je het zegt. HAD :cry: 1 of andere lul heeft em de eindtrappen eruit gefikt. mja het is dus niet bij de eindtrappen gebleven. wat geod was eruit gehaald, en de rest weggeflikkerd. ding was geen kwartje meer waard.

basswasp
28 september 2003, 11:54
Ai... da's ook balen... :(

dikkie dik
28 september 2003, 12:22
kga eerst me thunderbird halen. en dan gaak denk ik doorsparen voor een svt-4pro :)

bassopotmus
28 september 2003, 15:01
koop je meteen een bunker? :lol: