PDA

View Full Version : Epiphone > dit millennium vs. 90's



Mr.Jay
24 september 2003, 10:14
Ik wil gewoon even wat kwijt. Misschien heeft iemand er wat aan bij zijn beslissing een EPI te willen aanschaffen.

Ik heb er nu diverse, allemaal vanaf 2000. Ik heb echter ook een SHERATON gehad van '94. Nu heb ik er paar weken geleden eenzelfde gekocht van 2003 dus. Nog steeds spotgoedkoop ( voor zo'n ES335 type ), maar wel sterk verbeterd is me opgevallen.

De '94 had : slechte , fluithumbuckers, slechte mechanieken, slechte eige type brug, krakende kleine cheapo potmeters, en een dito schakelaar.
Een gespoten "E " op de slagplaat. En slechts keuze uit Naturel ( die had ik, heel mooi verder ) en ( persoonlijke smaak ) dat vieze donkere sunburst. Ook het fretwerk boven de 12e fret was slecht en moest em meteen laten vlakken.

De 2003 versie :
prachtig ( Gibsonstyle ) sunburst, superb fretwerk, geen dooie plekken, en overal TONE op de hals. Een opgelegde "E" op de slagplaat.
Perfecte afwerking lakwerk. Gibson USA ( weet niet of dat waar is ) alnico humbuckers die i.i.g. NIET fluiten !! Ook klinkt deze gitaar daardoor véél warmer dan de '94 versie, die was ieler.
De brug is van het NASHVILLE type net als op een ES335. De potmeters zijn van véél beter kwaliteit ( was me al opgevallen bji de andere EPI's na 2000 ), de switch is van GobsonTYPE. En er zitten > echte GROVER mechanieken op.

Blijkbaar leest EPI toch reviews van gebruikers :lol:

Kortom, de huidige SHERATON is beduidend ge-upgraded. Heb ook een 56GOldtop en een ZEPHYR met dezelfde lovende waardering.

Effe ter info:
Ik krijg ze NIET gesponsoord 8-) en ik kan gelukkig vergelijken met échte Gibsons, ik heb ook de ES335 DOT r.i. gehad, die ik weg heb gedaan voor het slechte, botte fretwerk, waar Gibsons zo om bekend staan, verder heb ik de ES135 en een LP, het verschil in prijzen met de epi's staat eigenlijk niet in verhouding.

JaY

jules
24 september 2003, 10:17
ja ik heb zelf een les paul gotic waar ik ook zeer tevreden over ben geen feedback als ik dat niet wil goeie mechanieken. gewoon een echte geen gezeik gitaar. Volgens mij is epiphone goed bezig aan het zijn

remcoz
24 september 2003, 14:27
ik heb een epi lp standaard en ben er dik tevreden over!!!

-robbert-
24 september 2003, 15:10
Jeah

:cool: epi roelt de pan uit :cool:

Ic3gl0vE
24 september 2003, 15:26
Misschien gaan ze dan toch eens echte gitaren maken. Zou leuk zijn, want ik heb er nog geen een bespeeld die ik z'n geld waard vond.

jules
24 september 2003, 15:29
ik zeg ook absoluut niet dat het het beste is dat ik bespeeld heb. Maar hij doet wat tie moet doen dus: lekker geluid, niet onstemmen lage actie(maar dat moet je zelf doen) en solide degelijke bespeelbaarheid

Mr.Jay
24 september 2003, 16:02
ik zeg ook absoluut niet dat het het beste is dat ik bespeeld heb. Maar hij doet wat tie moet doen dus: lekker geluid, niet onstemmen lage actie(maar dat moet je zelf doen) en solide degelijke bespeelbaarheid

Dat "fijn-afstellen" na aankoop zul je bij elke gitaar moeten ( laten..) doen. Zelfs ( en zeker ) bij een dure Gibson. Heb er nog nooit een zo van de muur kunnen pakken die goed was ( en heb in een winkel gewerkt ). Bij véél Koreaanse gitaren is dit wél het geval.

Maar oké : als je écht één TOPgitaar wilt hebben , en je weet drommels goed welk type je helemaal voor gaat EN je hebt zoveel geld, dan is een echte Gibson natuurlijk te prefereren, ook vanwege de waardevastheid e.d.

Zolang je nog geregeld wisselt, en je keuze niet vast staat, of je wilt gewoon als ik enekel types "erbij " hebben, zijn de nw. EPI's een goeie zet voor de prijs wat ze kosten.
Die Sheraton in die prachtige sunburst kleur kost iets van 660 euro. Een ES335 R.I. Gibson.........?

JaY

BLOK182
24 september 2003, 16:02
Ik had en Epi LP Studio, en ik was er erg tevreden mee, voor het geld speelde het goed, mooi afgewerkt, redelijke elementen (ook die USA-Gibson dingen, zijn trouwens Gibson-designed, zoiets stond erop) en wat ik helemaal fijn vond was dat dat ding goed stemvast was voor gewone tuners. Het waren wel geen grovers btw.

Mr.Jay
24 september 2003, 16:18
[quote=jules]ik zeg ook absoluut niet dat het het beste is dat ik bespeeld heb. Maar hij doet wat tie moet doen dus: lekker geluid, niet onstemmen lage actie(maar dat moet je zelf doen) en solide degelijke bespeelbaarheid


Wil nog één ding kwijt erover :
Natuurlijk wil mijn verhaal NIET zeggen dat alle EPI's prima zijn. Ik heb mijn pas aangeschafte Sheraton een tijdje bespeelt in de winkel, en het viel mijh meteen op dat deze één van zón gitaren was die HET hebben.
Alles klopte, actie, toon, souplesse, afwerking.
Maar dit geldt voor ALLE gitaren. Ik heb destijds ( in 2000 ) mijn ES335 bij de importeur uit kunnen zoeken uit 4 stuks DOT R.I.'s > slechts één was redelijk goed, de andere 3 hadden allemaal iets tegen > lakfouten, brug niet recht, dus snaren niet goed over de pooltjes, hals niet 100%perfect ingezet, of van slecht tot nog slechter afgewerkte frets, noem maar op.
Ik denk dat iedereen die wat ervarener is met gitaren, ook dat gevoel kent > tig STrats in handen nemen en dan die ENE diealles naar jouw zin heeft !.....zoektocht.

JaY

jorrit
26 september 2003, 12:34
jaaaaaaaaaah laten we een epiphone club oprichten!!! ik heb er ook een een expl. met emg's...... :lol: