PDA

View Full Version : oude nieuwe gitaar gekregen. is het wat ???



jules
24 september 2003, 10:28
Gisteren kwam mijn vader aan met een squier ik vind hem wel mooi maar weet niet hoe de kwaliteit is van deze gitaar. hij moet ergen tussen de 1989 en 93 gemaakt zijn. Wat is dat voor een tremolo is dat iets fantsoendelijks? Mijn vader zei dat dat ding supergoed in stemming bleef maar het het is toch geen floyd rose. Wat ik bedoel is : is het de moete waard om hier een seymour duncan JBjr in te zetten ? om er dan ook een beetje mee te kunnen scheuren. wat denken jullie?
[/img]http://www.psychology.unimaas.nl/images/Jules_spullen/squier-strat.jpg

jules
24 september 2003, 10:30
[/img]http://www.psychology.unimaas.nl/images/Jules_spullen/squier-strat.jpg

jules
24 september 2003, 10:30
http://www.psychology.unimaas.nl/images/Jules_spullen/squier-strat.jpg

jules
24 september 2003, 10:31
http://www.psychology.unimaas.nl/images/Jules_spullen/squier-strat.jpg

SiNiSTRaL
24 september 2003, 10:32
tis geen floyd idd, maar tis wel locking geloof ik, dus blijft het gewoon gestemd (tis hetzerlfde principe als een floyd)
en volgens mij zijn zo te zien de elementen al vervangen...., maar verder ziet ie er wel ok uit, en aangezien het geen supernieuwe squier is zal ie ook niet zo superslecht zijn....probeer er op te spelen dan, je moet niet aan ons vragen of ie goed is, dat moet je zelf beoordelen, wij kunnen niet beoordelen of een gitaar goed genoeg voor jou is...

jules
24 september 2003, 10:34
nee de elementen zijn nog nooit vervangen alles is gewoon een beetje vergeeld. maar is het de moeite waard om hier nog geld aan uit te geven

SiNiSTRaL
24 september 2003, 10:40
dat moet je zelf bepalen, als je um lekker vind spelen enzo is ie dat waard, in mijn ogen is ie dat zeker waard...., maar vervang dan ook alle bedrading en pots gelijk...

Negative K3 fan
24 september 2003, 10:41
Het is een japanse oudere squier, die zijn wel beter dan de huidige zooi :)

ook die brug ziet er netjes uit, ik heb ze sporadisch vaker gezien op amerikaanse modellen, daar zul je waarschijnlijk geen buil aan vallen.

Akira
24 september 2003, 10:41
zitten geen snaren op...kan het niet zo zijn dat als je voor langere tijd geen snaren erop hebt, dat de hals slecht word? (wordt wordd wortt)
Door het ontbreken van de spanning?

Guinness
24 september 2003, 10:44
Anders wil ik um wel kopen.

jules
24 september 2003, 10:45
er zaten snaren op maar die waren super oud. ik heb ze er effe afgehaald om het boeltje effe schoon te maken ?

Harry
24 september 2003, 10:50
mooi gitaartje, zo te zien niks mis mee. Als je toch een nieuw element laat plaatsen, laat dan meteen de rest van de elektronica controleren, die kon nog wel eens rommelig zijn, waardoor je signaalverlies kan hebben.
Ik weet niet wat voor scheur je wilt hebben, maar je zou zelfs de huidige elementen eens uit kunnen proberen....

skabouter
24 september 2003, 10:51
hij ziet er nogal slecht uit, vind ik. echt net plastic. maar kan ook door de foto komen. kijk als je hem echt lekker vind spelen enzo, dan is het het waard er een duur (goed) element in de zetten. de kwaliteit van de sound zal er zeker op voorruit gaan, het hout is niet slecht, denk ik. en die squier neckjes zijn ook niet echt slecht ofzo.

jules
24 september 2003, 10:54
ik vind de slagplaat inderdaad van een beetje dun plastic daar komt zowieso een nieuwe voor en zon seymour duncan jbjr hotrails dingetje is dat wat voor er in ?

Negative K3 fan
24 september 2003, 10:55
ja.

Maiden Michiel
24 september 2003, 10:57
Die brug lijkt wel een zelf erop gezette Kahler???

jules
24 september 2003, 10:58
mijn vader heeft hem er zelf niet opgezet, maar gewoon zo gekocht. Er staat trouwen fender op de brug.

skabouter
24 september 2003, 11:04
zo`n kahler, is die nou (double) locking en zwevend ?

Harry
24 september 2003, 11:05
hij ziet er nogal slecht uit, vind ik. echt net plastic. maar kan ook door de foto komen. kijk als je hem echt lekker vind spelen enzo, dan is het het waard er een duur (goed) element in de zetten. de kwaliteit van de sound zal er zeker op voorruit gaan, het hout is niet slecht, denk ik. en die squier neckjes zijn ook niet echt slecht ofzo.

de neck's uit die tijd waren (voor mijn gevoel) beter dan (of in ieder geval minstens zo goed als) USA strat-necks.
En dat plastic komt door de lak, dat heb je nou eenmaal met strats.
Hout is meestal wel okee.

jules
24 september 2003, 11:09
goeie vraag kskabouter maar volgens mij is het geen kahler (die bestaan toch uit twee delen? volgens mij is het wel een floating trem (denk ik)

marc_o
24 september 2003, 11:11
De tremelo is diezelfde die op de eerste Japanse Fender "superstrats" zaten, ze zaten niet op de amerikaanse. Je had rond 1987 een serie strats met hippe kleuren, veelal metallic, ook zonder slagplaat met 1 humbucker en daar zat zo'n brug op. Ze zullen er meer gemaakt hebben dan nodig en later zijn ze die op Squiers gaan zetten. Fender sloot een contract af met Floyd Rose, die zat dan in de eerste instantie op de Richie Sambora-modellen en later op nog een paar. Prima brugje voor het geld hoor.

jules
24 september 2003, 11:13
mh begint er toch steeds interessanter uit te zien wat kost zon seymour duncan JBjr elementje ongeveer ?

Guinness
24 september 2003, 12:45
Tis geen Kahler. :strat:

ieme
25 september 2003, 08:55
Ik vind het wel een leuk gitaartje zo te zien, t zijn meestal (niet altijd) wel fijne halsjes op zo'n ding ;)