PDA

View Full Version : les paul tv special



Sicky61
24 september 2003, 03:10
Ben al een tijdje op zoek naar de epi uitvoering van deze gitaar.Weet iemand er 1 te koop staan? http://www.gibson.com/products/gibson/lespaul/images/lpfd_wy.jpg Het maakt niet uit of er 1 of 2 elementen inzitten.Wel graag 1 met een gelijmde neck en een wraped around brug.Kleur en krassen boeit me niet.

MarshallSG
24 september 2003, 03:36
Op gitaar markt staat er eentje

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=12239

hellogoodbye
24 september 2003, 07:50
He shit... ik dacht echt ff dat er een documentaire over Les Paul op tv kwam... :cry:

wietse
24 september 2003, 08:29
He shit... ik dacht echt ff dat er een documentaire over Les Paul op tv kwam... :cry:
gelukkig ben dus niet de enigste die dat dacht.

SiNiSTRaL
24 september 2003, 09:29
He shit... ik dacht echt ff dat er een documentaire over Les Paul op tv kwam... :cry:
gelukkig ben dus niet de enigste die dat dacht.
+1

niet dak er met veel interesse naar ging kijken, maar is altijd leuk :)

bert k
24 september 2003, 09:32
Das ouwe gitaargeschiedenis :) TV special heet zo vanwege de gele kleur. Dan vielen ze beter op op de zwart-wit tv...

Negative K3 fan
24 september 2003, 09:44
dan ben ik een van de weinigen die op de voorhand al wist dat het bij TV yellow om een type/kleur ging? hm...

wietse
24 september 2003, 09:48
goh wat ben jij slim zeg....
en er staat niet tv yellow maar tv special.

Raffel
24 september 2003, 09:49
komt het op Yorin of Veronica?

Harry
24 september 2003, 09:57
die 'tv' aanduiding kende ik wel, ik wil namelijk ook zo'n gitaar. Op de beurs in Veenendaal stonden er een paar nieuwe gerelicte, voor 850 euro.
Vind ik nog wel veel geld voor een plank. Een van de gitaristen van de Bintangs heeft er een zelf laten bouwen, misschien is dat wat voor mij.

Sicky61
24 september 2003, 11:00
Op gitaar markt staat er eentje*** bedankt!***

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=12239

Sicky61
24 september 2003, 11:05
kut...375,- zonder kees.Heeft 'ie nieuw nog niet gekost.Correct me if I'm wrong.

hadv
24 september 2003, 12:02
het is dan ook Les Paul Special TV Yellow
die in Veenendaal is gewoon 1 uit de nieuwe serie, die zijn 'geaged', oftwel 'faded yellow' en 'faded cherry'
de prijs van 850 is aan de lage kant, ze gaan tussen de 950 en 1500 (maar die laatste had het niet begrepen :-D )

-robbert-
24 september 2003, 13:32
het is dan ook Les Paul Special TV Yellow
die in Veenendaal is gewoon 1 uit de nieuwe serie, die zijn 'geaged', oftwel 'faded yellow' en 'faded cherry'
de prijs van 850 is aan de lage kant, ze gaan tussen de 950 en 1500 (maar die laatste had het niet begrepen :-D )

VOOR EEN EPI??????????????/

MarshallSG
24 september 2003, 13:43
Ik denk dat hadv het over de Gibson faded serie heeft die gaan voor die prijs.

En om het beestje dus bij z'n volledige naam te noemen

De Epiphone Les Paul Special Double Cutaway in de kleur TV Yellow.

Ik geloof trouwens dat dit de gitaar is met de langste naam voor type aanduiding die ik ken this een hele mond vol

Gangbare prijs voor de epi zou ik niet weten maar die 375 lijkt me wel wat aan de hoge kant voor een tweedehandse in vergelijking met epi les paul standards

Harry
24 september 2003, 13:44
Ik denk dat hadv het over de Gibson faded serie heeft die gaan voor die prijs.

En om het beestje dus bij z'n volledige naam te noemen

De Epiphone Les Paul Special Double Cutaway in de kleur TV Yellow.

natuurlijk hadden we het over een Gibson.

Funkblaster
24 september 2003, 14:44
Volgens mij is ie van de zanger/gitarist van the Bips, ik zag hem er laatst op spelen, toffe band is dat

hadv
24 september 2003, 14:47
aanvaard mijn nederig excuus
had ik er inderdaad bij moeten zetten: Gibson en niet Epiphone

zijn mooie gitaren, ik wil er nog een hebben
maar dan niet faded, want dat vind ik niet erg mooi, maar gewoon echt oud :D

Sicky61
24 september 2003, 22:30
Volgens mij is ie van de zanger/gitarist van the Bips, ik zag hem er laatst op spelen, toffe band is dat Was het inderdaad,maar helaas al verkocht.Zouden ze nog nieuw te koop zijn?

hadv
25 september 2003, 00:12
Gibson wel, van Epi weet ik het niet
ik heb er laatst nog wel 1 ergens zien hangen, maar ik mag hangen als ik weet waar dat was
("vroeger was alles beter", "ja, vooral je geheugen")

hoofd
25 september 2003, 00:19
Lijkt een beetje op de Epi die ik heb gehad, die kleur en ook DC, zonder PRS-pooierig te worden. Was een erg lekker gitaartje, om te spelen, en zag er erg goed uit. Element (ja, 1 P90 zat erop, het was dan ook een LP DC Junior), pots, stemmechanieken en brug was helaas van baggerkwaliteit.

treblemaster
25 september 2003, 10:45
Een uit 1962 voor ruim 5000 euro ;)
http://www.oldenburger-music-station.de/LPSpecial62a.jpg

Wel erg mooi!

episua
26 september 2003, 00:28
Een uit 1962 voor ruim 5000 euro ;)
http://www.oldenburger-music-station.de/LPSpecial62a.jpg

Wel erg mooi!

Ja, mijn oom heeft ook 1 uit 1960 geloof ik. Orgineel! Hij kocht 'm in 1975 toen van een man voor 800 gulden! SUPER deal toch?
Inmiddels is de waarde zo gestegen dat ie er bijna een nul achter mag zetten.

hadv
26 september 2003, 02:34
heeeeeeeeeeeeeeeeel mooi, maar die brug is om van over je nek te gaan
een wraparound
een tijd geleden bracht Gibson de Les Paul DC (zelfde contour, maar dan met gewelfd bovenblad) uit, de eerste serie had ook zo'n brug...is nix
voor het originele karakter (blablablabla euro's hier inleveren) is het wel leuk, maar je moet um in ieder geval vervangen...

5000 pleuri... beestachtig veel geld :dontgeti:

Sicky61
30 januari 2004, 21:49
Zal ik ook maar weer es melden dat ik er geen gevonden heb.
Wel een 2e hands junior die inmiddels is voorzien van echte machineheads en een EMG81.
Grappig detail is dat de standaard pick up een singlecoil soapbar is met een los kapje erover met van die oortjes eraan.
Die heb ik,bij gebrek aan een ring,over de EMG gezet.
Je kunt de EMG dus alleen horen :P

treblemaster
30 januari 2004, 22:50
Waarom heb je dat P90 element eruit gegooid als ik vragen mag?? Dat vind ik nou net het mooie aan die gitaren...het geluid van een soapbar. Of ging het je puur om het model??

Sicky61
30 januari 2004, 23:13
Ik vindt ze vooral mooi en prettig om de nek.
In de oefenruimte kwam ik er al gauw achter dat het element nix voor mij was.
Dus voor de looks gekocht 8-)

EmgMaster
31 januari 2004, 00:28
TV staat toch voor Tall&Vintage?

sash
31 januari 2004, 00:51
Ik zit ook al een tijdje te gassen voor zo'n Gibson. Zijn erg mooie gitaren met een bizar geluid.

En natuurlijk relic he :D

Sicky61
31 januari 2004, 20:44
TV staat toch voor Tall&Vintage?TV staat voor de gele kleur die het goed deed op t.v.
:seriousf:

michielv
31 januari 2004, 21:53
[quote="Sicky61"Het maakt niet uit of er 1 of 2 elementen inzitten.[/quote]

Jawel hoor, dat maakt wel uit: een Les Paul Special met 1 element heet een Les Paul Junior :razz:

Iets meer serieus: Volgens mij zag ik een tijdje terug een mooie LP jr op marktplaats staan. Alleen dan sunburst, tenzij de kleur echt heel belangrijk is?

Sicky61
31 januari 2004, 21:58
[quote="Sicky61"Het maakt niet uit of er 1 of 2 elementen inzitten.

Jawel hoor, dat maakt wel uit: een Les Paul Special met 1 element heet een Les Paul Junior :razz:

Iets meer serieus: Volgens mij zag ik een tijdje terug een mooie LP jr op marktplaats staan. Alleen dan sunburst, tenzij de kleur echt heel belangrijk is?[/quote]De kleur zal me aan m'n reet roesten eerlijk gezegd.
Mijn junior(epiphone) is mosterd'stront'bruin. :seriousf:

sickpunk
31 januari 2004, 22:03
Volgens mij is ie van de zanger/gitarist van the Bips, ik zag hem er laatst op spelen, toffe band is dat

die heeft er inderdaad 1 ja... de band is cool en de gitaar zeker ook.. maarja ik speel alleen nog maar bass:P

stewartfan
31 januari 2004, 22:46
in de glorie tijd van Herman Brood & The Wild Romance
speeldede gitarist Dany lademacher ook op zown gitaar.
ziet er leuk uit mooie gitaar ! :o
http://www.danylademacher.com/danybroodd.jpg
http://www.danylademacher.com/London6.jpg

shredneck
31 januari 2004, 23:44
het is dan ook Les Paul Special TV Yellow
die in Veenendaal is gewoon 1 uit de nieuwe serie, die zijn 'geaged', oftwel 'faded yellow' en 'faded cherry'
de prijs van 850 is aan de lage kant, ze gaan tussen de 950 en 1500 (maar die laatste had het niet begrepen :-D )


Faded en Aged zijn twee totaal andere begrippen, check gibson.com nog maar eens. Er is zelfs een afwerking met de naam Worn.

Aged wordt speciaal bewerkt door 1 persoon, check de Gary Rossington Les Paul bv.
Faded is het Highway idee qua afwerking.
Worn is een afwerking met slijtplekken, maar dan alleen op de lak, de rest is onbewerkt.

shredneck
31 januari 2004, 23:47
de faded series zijn absolute topgitaren, probeer daar eens een DC van, wat een sound man.

keef
13 februari 2004, 14:42
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=19022

http://www.lilypix.com/photos/showalbum.php?aid=1737&uuid=379

Sorry voor deze schaamteloze plug.... :lol: geinteresseerden kunnen emailen..