PDA

View Full Version : Engl kenners Screamer 50 ????



alhambra
23 september 2003, 16:52
Wat is eigenlijk het verschil tussen de screamer met de bruine voorkant (oude model ????) en die met de zwarte voorkant.

Wat zijn de voor en nadelen van de screamer 50 ten opzichte van de thunder ???

En wat mag de screamer 50 met bruine voorkant 2ehands kosten ?

RouwGrasSlayer
25 september 2003, 20:54
Ik ben wel benieuwd naar de distorsion van de screamer
Ik heb wel eens de thunder uit geprobeerd deze vond ik toch net iets te tam.

hadv
25 september 2003, 22:33
alhambra: op bijna al je vragen: ik heb geen idee, ik heb een zwarte
de prijs: op gitaarmarkt zag ik er een voor 480 pleuri, dat is erg weinig
mijn zwarte is ook 2ehands, maar vrijwel gloednieuw, 900 voor betaald (dat is zo'n 250 onder de nieuwprijs)

rouwglasslayer: die distortion is gewoon onfatsoenlijk. je hebt, los van de reverb ( :evil: ) een hi/lo gain, een clean/lead en een volume hoog/laag (instelbaar). Daarnaast hebben Clean en een Lead een aparte Gain
De combinatie lo/clean/laag is prachtig (maar wel gevoelig voor oversturing met mijn lpc), de combinatie/hi/lead/hoog is oorverdovend :-D
ik heb er in de winkel een uur op gespeeld, met verschillende gitaren (ze hadden ff geen custom) & was verkocht (de versterker ook)
ik heb ook op de thunder gespeeld & die is idd wat tammer

Raffel
26 september 2003, 11:06
ik zou eens kijken naar de Sovereign in dat geval...

RouwGrasSlayer
26 september 2003, 11:15
Raffel in welk 'geval' zou er naar de Sovereing gekeken moeten worden :???:

marc_o
26 september 2003, 12:22
Ik denk dat Raffel de gain bedoelt, die is op de souvereign een stuk heftiger.
Het verschil in de Screamers zit 'm in het aantal geluiden. De oude screamer met bruine voorkant heeft 2 kanalen, en de nieuwe heeft 3 schakelbare sounds, clean, drive en lead. Of ie ook 2 masters heeft, weet ik niet uit mijn hoofd, die heeft de souvereign wel.

gerrekat
26 september 2003, 12:26
Volgens mij wordt het tijd voor een POWERBALL combo!

RouwGrasSlayer
26 september 2003, 12:45
tnx marc_odijk

een POWERBALL combo lijkt mij een te gek idee :lol:

zouden ze bij ENGL voor zulke ideen open staan :-D

marc_o
26 september 2003, 12:51
Wellicht, als jij met je portemonnee openstaat :D

Verder als Englfan vind ik het nog altijd vervelend dat ze geen horizontale 2*12" speakerkast hebben om een mooie handelbare halfstack te maken, tuurlijk kun je een verticale kopen en op z'n kant leggen, maar dat is dan toch net weer niet hetzelfde...

RouwGrasSlayer
26 september 2003, 12:54
dan had ik wel direct een POWERBALL top gekocht

gerrekat
26 september 2003, 13:22
Hmmm 4 x 12's roelen!!! dan maar een verotte rug!

LordRiffenstein
26 september 2003, 13:24
Wellicht, als jij met je portemonnee openstaat :D

Verder als Englfan vind ik het nog altijd vervelend dat ze geen horizontale 2*12" speakerkast hebben om een mooie handelbare halfstack te maken, tuurlijk kun je een verticale kopen en op z'n kant leggen, maar dat is dan toch net weer niet hetzelfde...

Heb het al enkele keren aan Horst Langer gevraagd maar ze zijn blijkbaar niet van plan om een horizontale 2x12 te maken :( Die Verticale 2x12 past eigenlijk bij de Screamer en Savage60 tops, helaas.

marc_o
26 september 2003, 13:33
Ik vind het toch raar, ik denk dat ze hier toch een stuk markt laten liggen.
Ook een 2*12" combo zou prima zijn, ik zou m'n souvereign wel in 2*12 willen en dan een extra cabinet met 2*12" erbij, moet je eens kijken hoe mooi dat zou zijn.


Bij Koch is dit namelijk wel bespreekbaar, ik kwam ze tegen op de beurs van frankfurt en klaagde dat de powertone er alleen in top was, maar ze konden wel een combo voor me maken. Maar had toen net de souvereign al gekocht.

Raffel
26 september 2003, 14:22
dan moeten ze de combo Miniball noemen of zo. Niet dat de naam Powerball ook voor een combo gaat gelden. Kom nou! :lol:

Speeddemon
26 september 2003, 23:27
Die Verticale 2x12 past eigenlijk bij de Screamer en Savage60 tops, helaas.
En dat heb IK dus... :)

He Raffel, ik wacht nog steeds op een animated gif van een smiley achter een Engl Savage 60 op een 2x12" cab! :razz:

Maar inderdaad, als ze die Screamer of SOuvereign nou ook eens als 2x12" combo uit zouden brengen en een horizontaal 2x12' cab; koop je allebei en neem je de ext. cab alleen mee bij echt grote optredens.

marc_o
27 september 2003, 16:52
We gaan brieven schrijven.....Beste Horst......we weten waar je kinderen op school zitten....iets in die trend, dat lijkt me wel wat..

Mitch
27 september 2003, 18:07
Was 't niet zo dat die oude screamer 3 modes had, zoals de Thunder nu ?
Clean/soft lead/hard lead.
Screamer heeft er vier.

Blijf 't nadeel vinden dat gain en eq zo gedeeld zijn, er valt net effe te weinig in te stellen. Maar ja, daar is de Sovereign natuurlijk weer voor...

RouwGrasSlayer
28 september 2003, 10:43
Als er maar genoeg mensen over de "miniball" beginnen dan gaat Horst vanzelf overstag. Dus handtekeningen verzamellen met zijn alle :razz:

marc_o
28 september 2003, 11:24
Was 't niet zo dat die oude screamer 3 modes had, zoals de Thunder nu ?
Clean/soft lead/hard lead.
Screamer heeft er vier.

Blijf 't nadeel vinden dat gain en eq zo gedeeld zijn, er valt net effe te weinig in te stellen. Maar ja, daar is de Sovereign natuurlijk weer voor...

Nee, volgens mij niet, er stond er eentje te koop een jaar geleden en kocht 'm niet omdat de eigenaar me vertelde dat het alleen clean en lead had......misschien loog hij, dat kan natuurlijk ook, of heeft ie er nooit naar gekeken.....dat kan natuurlijk ook.

Mitch
28 september 2003, 12:51
Een bruinige op Marktplaats ? :D