PDA

View Full Version : Mijn Epi Les Paul is niet meer top, heb advies nodig



riesj
23 september 2003, 16:48
Hoi,

Ik heb advies nodig voor mijn gitaar, zou je me kunnen helpen afwegen, of ik zou moeten gaan sparen voor een nieuwe gitaar of mijn gitaar weer gaan oplappen.

Inleidend stukje:
Ik heb nu al een jaar of 8 een Epiphone Les Paul en hij heeft het altijd goed gedaan. Ik ben ook zeer tevreden over de sound.
Nu heb ik laatst mijn fretten laten vlakken en recrownen, waarbij de gitaarbouwer in eerste instantie de eerste zoveel fretten zou vervangen. Uiteindenlijk heeft hij alleen gevlakt, omdat de trustrod niet genoeg aangepast kan worden. (werkt niet helemaal lekker dus)
De komende tijd kan ik weer lekker spelen, met die afgevlakte fretten speelt het ook lekkerder. Maar de volgende keer, dat mijn fretten zijn versleten, heb ik een probleem. (door die trustrod)
De gitaarbouwer kan dit probleem verhelpen door de toets aan te passen. Hier wordt mijn inlay niet mooier door :( , bovendien is het inclusief herfretten een prijzige operatie. De gitaarbouwer verwacht dat de fretten binnen 4 jaar vervangen moeten worden.

Na 8 jaar moet er een en ander worden opgelapt aan mijn gitaar (fretten vlakken is dus al gebeurd):
* Vervangen pots
* Vervangen zadels: denk niet dat dit kan op de epi brug, dus ik zal wel een nieuwe brug nodig hebben.
* Binnen vier jaar dus een pijnlijke operatie aan de toets, waarbij de inlay wordt beschadigd. (of is er een alternatief :???: )

Aan de andere kant zou ik kunnen gaan sparen voor een nieuwe Les Paul.

Dus ik vraag me bij deze af of het het waard is, om een aantal onderdelen van mijn gitaar te gaan vervangen, of dat ik maar naar een nieuwe gitaar moet gaan kijken.

Groetjes,

Dude
23 september 2003, 16:53
denk dat je gewoon pech hebt met die gitaar, normaal gaan gitaren natuurlijk veel langer mee.

probeer eens advies te halen bij www.voxhumana.nl die gasten kunnen je misschien beter helpen. misschien ook niet maar het is het proberen waard

MarshallSG
23 september 2003, 17:17
Als je gaat kijken naar een nieuwe gitaar probeer eens een Gibson SG, Ik heb zelf ook een Epi LP gehad.
Kwalitatief is de Gibson echt een flink stuk beter. Kwa klank klinkt de SG iets zwaarder als de Epi LP de Epi heeft wel meer wat van bluesier geluid van de Gibson. 2de hands kom je best vaak een SG tegen voor leuke prijsjes.

BLOK182
23 september 2003, 17:36
Of kijk eens naar een Gibson LP Studio, tweedehands zo'n 750-800 euro, ook een mooi alternatief. Pots btw zijn niezo heel duur, die kan je wel vervangen, en een brugstuk is ook niet belachelijk duur, zie www.voxhumana.nl

riesj
23 september 2003, 17:50
Die pots en een brug zijn inderdaad niet heel duur, maar alles bij elkaar opgeteld maakt weer zo'n mooi sommetje. :-(

Goed idee om een mail naar Voxhuma te sturen, thanks!


Of kijk eens naar een Gibson LP Studio, tweedehands zo'n 750-800 euro, ook een mooi alternatief
Hmm, ik ben niet zo'n fan van de studio. Blijf ik liever bij een Epi Standard :wink:


Als je gaat kijken naar een nieuwe gitaar probeer eens een Gibson SG
Hmm, zal ik eens naar kijken, al lijkt me dan een ES vetter :cool:

Thanks,

EDIT: hoe zorg je ervoor dat er bij het schrijven van een bericht smilies altijd aan staan, en je niet gewaarschuwd wordt als er gereageerd wordt :???:

Negative K3 fan
23 september 2003, 17:53
Ik zou gewoon een andere gitaar kopen! Je hebt 4 jaar tijd om te sparen (lang zet denk ik toch?) en dan koop je gewoon een nieuwe/andere/mooiere gitaar!

Ic3gl0vE
23 september 2003, 18:14
Ik ben het met Lennart eens. Een epi LP standard is zo'n 500 euro ofzo? Dat is 125 euro per jaar.. moet je wel bij elkaar kunnen sparen natuurlijk. Je kunt ook het dubbele sparen en voor een gibson LP faded gaan, ofzo...

Mitch
23 september 2003, 20:23
Ja, verpatsen en een beter merk kopen, heb je toch meer plezier van (ja, ik generalisser, maar ik spreek wel uit ervaring :D )