PDA

View Full Version : even snel advies aub, goeie prijs??? HEBBES :)



cas121
23 september 2003, 16:25
ok, ik ben eigenlijk gitarist maar ga vanmiddag een bas kopen :) kan nooit kwaad om er zo een te hebben...

De bas die ik ga kopen is een fender precision, zo'n 70's reissue, japanner, naturel met zwarte slagplaat. bouwjaar weet ik ook niet precies (88-90 geloof ik)

de vraagprijs is ong 400, is dit een beetje netjes?

tnx Cas

Bastijn
23 september 2003, 16:30
er zijn een aantal factoren die meespelen, de staat van de bas bijvoorbeeld. Let ook vooral op de hals.
kijk anders even op ebay of marktplaats, voor vergelijkbare prijzen

frenske
23 september 2003, 16:41
Als hij in goeden doen is het een redelijke prijs voor deze bas.

cas121
23 september 2003, 16:44
hij is iig in goede staat, maar tuurlijk kijk ik eerst naar de hals/afstelling etc. heb zelf gelukkig al redelijk wat ervaring met het afstellen van gitaren en basgitaren

Bastijn
23 september 2003, 16:46
basso had laatst een japanse fender jazz op de kop getikt, ook een oude, in goede staat voor 600 euro ofzo, 400 valt mee.

frenske
23 september 2003, 17:04
Je bedoelt zeker deze:

http://members.chello.nl/~b.franssen/MP/squier.htm

Het is een japanse Squier en geen japanse Fender. Squier is een B-merk van Fender. Het schijnt dat de japanse Squier wel erg goed te zijn! In dat geval zit je met je 400 euro vrij hoog, hoewel ik bij Feedback wel eens eentje voor 499 euro zag!

dikkie dik
23 september 2003, 19:09
hij zegt toch fender, waarom zou het dan opeens een squier moeten zijn :-? . het is geen sunburst maar natural zegt ie. ook een zwarte slagplaat. dus het is die niet.

dude, voor 400 euro mag je em best kopen. maar zoals het hier al vaak genoeg gezegd is, let ff op die hals. kijk ook ff naar de toets, maybe als ie veel gebruikt is haal je er nog een kilo huidresten vanaf :P

bassopotmus
23 september 2003, 19:30
doen. Beste koop die je zult maken, check em eerst ff op speelbaarheid en neckwarp.
DOEN!

cas121
24 september 2003, 09:12
NIET NORMAAL!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :-D :-D :D :-D

ding is in MINT condition, zitten gewoon geen krassen op ofzo, heel klein beetje op de slagplaat, was van een studente die m heel weinig gebruikte

ben er wel mee in mijn nopjes zogezegd, het enige wat ik kon vinden was een heel klein kraakje in de tone potmeter, beetje contactspray en klaar..

HEy Frenske, ik schrijf toch Fender, dan bedoel ik echt niet skweeer ofzo, maar hetzal wel goed bedoeld zijn :)


Ik al van het weekend wel even wat foto's maken, toch even een beetje patsen met mn eerste bas..


Alleen weet ik nou dus niet hoe oud hij is, iig nieuwer dan ik dacht, de vorige eigenaresse had m vorig jaar van een vriend gekocht en kon me de leeftijd ook niet vertellen..

serienr p0079xx,
is dit 2000?

tot slot zat er ook nog een goeie tas bij, helaas geen koffer maar zo'n warwick rockbag, maar das toch 10 x beter dan zo'n jic unit...

en dat voor 400, mij hoor je nu niet klagen
(einde van de maand misschien weer)

liggen nu trw wel flatwound snaren op, speelt wel erg lekker maar klinkt naar mijn smaak iets te dof, dat worden dus power slinky's 55-110

cas121
24 september 2003, 09:31
als ik het goed heb is hij dus uit 93 of 2001

p + 6 cijfers = 1993
(p0079xx)

p + 6 cijfers = 2001

iemand een idee? heb niet zo'n zin om de hals eraf te schroeven om te kijkjen of daar een datum opstaat

http://community.webshots.com/user/cas_121_
betere pics na het weekend

Bastijn
24 september 2003, 13:32
ik hoorde dat je op de fender site serienummers kan linken met jaartallen. maar daar weet ik ook het fijne niet van.........

bassopotmus
24 september 2003, 17:10
just for you!





http://www.vintage-bass.com/Informations/Fender_Dating/fender_dating.html

Check even bij Japan, het is volgens mij een 1994.

www.vanafvandaag.tk
25 september 2003, 09:09
Van harte! Mooi bas voor niet te veel geld.. Hoe klinkt ie?
Ik heb tegenwoordig ook flatwounds op mijn bas, vind het erg lekker spelen na een korte gewenningsperiode. Geeft wel een unieke klank vind ik. (of je het mooi vindt is een kwestie van smaak natuurlijk)

cas121
25 september 2003, 09:10
had die site zelf ook al gevonden maar iig bedankt, aan de hand van die info is het of een 93 of een 2001, aan de staat te zien denk ik niet dat hij 10 jaar oud is, ziet er nieuw uit... vandaar dat ik gok 2001 maarja, toch maar eens naar fender mailen ofzo, bij gibson doen ze niet moeilijk over dat soort vragen..

Ja ik ben er echt wel heel blij mee, hij speelt heerlijk alleen de klank van de flatwounds is niet echt mijn ding, hou toch van een wat scheller geluid met wat meer attack, voor de rest klinkt hij gewoon zoals het hoort, een volle,warme output.. liggen van die p-bass vintage USA elementen in

Venomer
25 september 2003, 13:29
Probeer het ook eens hier:

http://www.fenderforum.com/forum.html?db=&message_area_number=21

Hier zitten veel experts die je misschien meer kunnen vertellen.
(Is wel engelstalig)

cas121
26 september 2003, 10:13
het is waarschijnlijk toch een '93, er staat "made in japan" op en het schijnt zo te zijn dat er vanaf medio '97 "crafted in japan" op staat.

iig tnx

bassopotmus
26 september 2003, 11:49
dat klopt