PDA

View Full Version : Gitaarversteker - Stereoboxen



Chroxy
23 september 2003, 16:00
Ik speel sinds kort in een band gitaar.. maar mijn versterker gaat me soms niet hard genoeg (ik heb een zoom fire-30)..

Mijn broertje is een soort van dj voor feestjes en heeft dus 2 2x12 inch boxen, mengpaneel, dubbele cd speler en een versterker..

is het dus mogelijk om op een of andere manier een kabel te leggen van mijn versterker naar zijn versterker en boxen.. zo ja.. hoe doe ik dat..?

Negative K3 fan
23 september 2003, 16:10
nee dat werktn neit, tenzij je versterker mict, of je een V-amp, pod oid koopt.

Ic3gl0vE
23 september 2003, 17:29
Je kunt jouw versterker via de line out op het mengpaneel aansluiten en zo de boel door versterken via de installatie van je broer. Klinkt waarschijnlijk wel een beetje vlak, maar je hebt wel een stuk meer power

willem1940
23 september 2003, 18:16
Kijk maar wel uit of die luidsprekerboxen van die stereo-versterker niet opgeblazen raken door gitaargeweld; lang niet alle luidsprekers zijn geschikt voor af en toe optredende volle belasting met 1 toon.

Echte gitaar-geschikte luidsprekers hebben meestal een vrij stugge "conus", zo heet het brede tril-gedeelte.

Ic3gl0vE
23 september 2003, 18:23
Die speakers waar Chroxy het over heeft zullen wel PA speakers zijn. Als dat een beetje fatsoenlijke dingen zijn moeten ze het wel kunnen hebben hoor.

gerjo1980
24 september 2003, 14:29
als je via de output van de gitaarversterker, inplugt op je mengpaneel, zal je waarschijnlijk een superdunne distortion uit de pa boxen krijgen. Klinkt voor geen meter.

Kan je beter, zoals eerder gezegd, een goede instrumentenmicrofoon voor je versterker plaatsen en deze op het mengpaneel aansluiten. Krijg je ook meteen een vollere toon en, als alles goed staat afgesteld het geluid wat je uit de gitaarversterker, maar dan ookk via de pa boxen.

Ic3gl0vE
24 september 2003, 15:22
Als je een microfoon wilt gaat kopen kun je ook naar een tweedehands V-amp2 kijken... dat is namelijk goedkoper dan bijvoorbeeld een shure sm57

Mr.Bluesbreaker
21 oktober 2003, 16:10
Das wel erg omslachtig, waarom niet gewoon een degelijke (echte) gitaarversterker? 50/60 watt transistor is genoeg voor een oefenruimte. Misschien een 2ehands valvestate 65r? Iets van 300 euro misschien, maar beetje matige reverb. Voor nog iets minder heb je zo'n fender studio 85 ding, alleen die scheurt iets minder. Waarom gaan klooien met zo'n dj-installatie? :o