PDA

View Full Version : Wie kent Guitar Scales Method?



hellogoodbye
23 september 2003, 14:01
Kent iemand het computerprogramma Guitar Scales Method? Lijkt me eigenlijk wel interessant. Alleen... 't kost 50 dollar... Meer info vind je hier:

http://www.GuitarScalesMethod.com/

En hier is wat geblaat van de site:


Know all scales instantly....
Improvise on any chord confidently...
Play like you never played before...


Become a Master of Scales, Modes, and Improvisation with the Interactive Guitar Scales Method

If you want to develop top-class guitar scales and improvisation skills, then the Guitar Scales Method (GSM) is the tool that will make your dreams come true.

GSM is a multimedia software that teaches you, plays with you, trains and drills you with accelerated learning techniques, and takes you step by step from your current level (beginner, intermediate, or advanced) all the way to total mastery of scales, modes, and improvisation.

In fact the method is so revolutionary and effective that it only takes a few weeks before you actually develop the kind of skills most guitar players can only dream about.

Klint wwel interessant, niet...?

Nog meer...:


The Guitar Scales Method is an interactive software course that will make you a master of guitar scales, modes, and improvisation in record time:

In the first one hour of using GSM you will learn all the "secrets" for mastering scales and modes completely and effortlessly.

In the first week of using GSM you will develop better scales skills than the majority of guitarists do in their whole life. You will learn to see the fretboard with new eyes -- the eyes of a guitar scales master.

In the first month with GSM you will develop the master mindset that will change your playing forever: You will become able to play all scales and modes, in all keys, all over the fretboard, without thinking and without hesitation.

In the following months you will take your guitar skills to the level you desire -- tonal improvisation, modal improvisation, mastery of scale degrees, chord arpeggios, vertical improvisation, mastery of tonal centers and key changes, modulation strategies, scale patterns -- in short, total scales mastery over the whole fretboard.

Wel, kent iemand dit programma?

hellogoodbye
23 september 2003, 23:00
Eh... heeft echt niemand hier ooit van gehoord...?

Mithrandir
23 september 2003, 23:10
Download ff de trial zou ik zeggen, dan weet je vanzelf of het de moeite waard is.

hellogoodbye
23 september 2003, 23:21
Download ff de trial zou ik zeggen, dan weet je vanzelf of het de moeite waard is.

Nee dus, spijtig genoeg... Die trial (die ik dus al heb geprobeerd) geeft puur een intro in de materie en het programma: zodra je echt wilt gaan oefenen om te zien hoe het écht werkt, geeft 'ie niet thuis...

Guinness
24 september 2003, 09:22
Klinkt erg TellSell... :???:

taylor
24 september 2003, 16:04
je zit op internet dus waarom kijk je niet of je de crack de gehele versie kan downe ergens?

je gaat toch software kopen man.

of op nieuwgroep alt.bin.sound.utilities staat soms ook van die crap.

sander666
24 september 2003, 20:24
Zo'n programma heb ik ook nodig, (als het werkt goed werkt)
alleen net wat Taylor zegt,
Ik ga echt geen programma kopen voor €50,- dat is tegen mijn principes.
maar ja een crack heb ik ook niet kunnen vinden, en ik heb heel wat afgezocht

moretel
24 september 2003, 20:52
Bij de meeste is het half half, ik heb software met een crack maar de meeste gitaarsoftware kost niet veel en ach voor een paar tientjes , de prijs voor een CD zeg !, software die je regelmatig gebruikt kun je gerust kopen,
die principes zeggen me niet veel, loop je ook met een gitaar feedback naar buiten zonder te betalen dan ?
Als iedereen zo principieel is dan verschraalt het aanbod snel, als je financieel niet draagkrachtig bent dan is het een ander verhaal maar met principes heeft dat niet zoveel te maken, althans wat is het verhaal achter dat principe ?

hellogoodbye
24 september 2003, 21:35
Ja, ik download wel eens een crack om iets goed uit te kunnen proberen. Maar als ik het proggie dan echt gebruik, dan koop ik het. Als ik het niet echt kan uitproberen, tja, dan koop ik het niet... Ik vind 50 dollar wel een beetje veel om te gokken... Daarom vroeg ik naar ervaringen hier. Maar schijnbaar heeft niemand het programma.

Overigens (dit wordt wel erg OT) vind ik het bullshit om te zeggen: ik koop het niet want het is tegen mijn prinicpes om software van 50 dollar te kopen. Waar slaat dat op?!? Alleen maar omdat software hier en daar makkelijk te downloaden is mag je het wel jatten of zo? Net wat moretel zegt: als je bij feedback zomaar naar buiten zou kunnen lopen met leuke spullen, dan zou je dat dus gewoon doen? En bij de AH of Aldi mag je ook alles pakken als het maar makkelijk gaat? Want daar zit dus geen verschil tussen. Als je het één niet doet, waarom dan wel het ander? Ja, omdat iedereen het doet zeker... Heel zwak.

Probleem is dat de meeste mensen denken dat ze er met de aanschaf van een computer wel zijn. Maar je hebt programma's nodig om die computer daadwerkelijk te gebruiken. En daar wordt geen rekening mee gehouden. Eigenlijk hebben de meeste computeraars gewoon een te dure hobby. Maar als je er geen geld voor hebt moet je gewoon een andere hobby kiezen.

Ik zou heel graag Porsches wilen verzamelen. Ga ik die dus jatten? Nee. Dus ik heb geen Porsche.

Een heleboel mensen willen graag software (want wat moeten ze anders met hun computer). Gaan ze dat dus jatten? Ja. Heel vreemd...

'Nou,' hoor ik je zeggen, 'jij hebt zeker helemaal geen illegale software op je computer!' Nou, dat klopt. Helemaal niets. Wat ik wel heb is heel veel ruimte op m'n harde schijf.

Nou, wacht ff... Nu moet ik natuurlijk wel eerlijk blijven (al zullen velen het volgende gebruiken om mij ongeloofwaardig en hypocriet te noemen, maar ja, zelfs ik ben niet perfect... :wink: ): ik heb zeggen en schrijven één illegaal programma op m'n computer. Ik had een nogal duur programma gekocht wat niet goed bleek te werken op mijn computer. Ik heb toen uiteindelijk besloten een (duurdere) versie van dat programma te downloaden: die werkte wel. Ik bedoel: er zijn grenzen. Als ik iets koop moet het wel gewoon werken. Ik wil wel waar voor mijn geld. Er komt overigens een nieuwe versie uit van dat programma die WEL moet werken op mijn systeem, dus ik ga die alsnog kopen (met een schappelijke upgrade prijs). Maar zomaar illegaal software downloaden: nee...

Het is trouwens best wel lastig om eerlijk te blijven: zowat iedereen die ik ken verklaart me voor gek dat ik geen illegale software gebruik. Ook mensen van wie je dat absoluut niet zou verwachten. M'n kinderen zeuren ook regelmatig om de nieuwste games. Het is zo ingeburgerd...
Maar aan de andere kant: als je dan ook iets koopt geniet je er veel meer van!

Okay, genoeg OT geleuter... :wink: En ik weet uit ervaring dat ik kan praten als Brugman maar illegale software gebruikers toch niet luisteren...

moretel
24 september 2003, 23:10
Edoch is er 1 uitzondering.
Ome Bill, want wat deze man bakt daar lusten de honden geen brood van alleen voor de echte hobbyist zijn er alternatieven ala linux, de prijs van een office pakketje is toch wel erg hoog en met het gemiddelde gebruik heb je genoeg aan de mogelijkheden van office 4,3 !
Kijk als bedrijf zul je er wel aan moeten maar als alle particulieren het office pakket echt aanschaffen dan gaat er nog meer geld naar die yuppen. Nee hij speelt het slim, zorg dat iedereen het gebruikt en de bedrijven nemen vanzelf zijn spullen want dat is lekker ingeburgerd.
Ik ben benieuwd of daar de komende decennia nog iets in veranderd.

De meeste software die ik heb aangeschaft is van kleine bedrijfjes afkomstig en in de concurrentie tegen microsoft wil ik die wel steunen.
en, verder is het gezien het budget van studenten wel logisch dat die een en ander illegaal aan schaffen.
Mijn kinderen spelen weinig spellen, maar kletsen als meiden wat af met MSN natuurlijk, ICQ moest al snel het veld ruimen, evenzo met netscape, alleen mijn mailprog blijft anders, ook wel handig met al die virale toestanden van vooral de laatste tijd.

Ik denk dat bij veel mensen, althans die ik ken, dit zo werkt, of je moet over een zeer goed gevulde beurs beschikken.
In principe (wat een rot woord) klopt dit niet maar ik kan dit voor mezelf moreel verantwoorden en zo zal iedereen zijn redenen hebben voor het niet betalen.

hellogoodbye
25 september 2003, 07:46
Op Windows XP na heb ik helemaal geen betaalde software van MS. Wat ik heb van MS is gratis (IE, OE, MSN, WMP). En voor de rest zijn er alternatieven: welke thuisgebruiker heeft (inderdaad) de nieuwste versie van Office nou ECHT nodig...? Ik niet: ik gebruik OpenOffice: helemaal gratis en (bijna) net zo goed.

Illegaal software gebruiken is ook vaak de makkelijkste weg. En iedereen houdt van de makkelijkste weg... Maar als je even doorzoekt zijn er echt zat gratis (freeware) alternatieven. (Niet voor alles natuurlijk, maar meer dan je denkt!)

Ik heb bepaald geen ruime beurs, maar dat maakt niet uit: wat ik niet kan betalen kan ik niet kopen. En dat geldt ook voor software.

Maar ach, dit is echt iets waarin iedereen z'n eigen weg in moet vinden: de meningen hierover zijn stevig verdeeld. Al is iedereen het erover eens dat het illegaal is. Mar dat maakt tegenwoordig niet veel indruk meer.

En ik vind 'principe' best wel een mooi woord! :wink:

Nou, heeft iemand nog iets te melden over Guitar Scales Method...? :wink:

sander666
25 september 2003, 13:21
Ik vind software geen €50,- waard, heel simpel.

Ja, ik download illegaal software, waarom zou je €50,- betalen voor iets wat je misschien ook wel gratis van het i-net kunt halen.
En in principe is het jatten, dat weet ik ook wel, maar aangezien er als particulier geen risico aan zit, ga ik daar vrolijk mee door.
als je bij de AH zo dingen mee kunt nemen zonder dat er een haai naar kraait, zonder stiekem te doen en zonder risico's te lopen. dan ga ik naar de AH boodschappen doen, ik wil maar zeggen, dan moeten ze de software maar beter beveiligen. een AH beveilgd zijn zaak toch ook goed. en bij software is dat wat moeilijker, maarja dat wissen ze voordat ze er aan begonnen.

muziek cd's koop ik wel, tenminste als ik fan van een band of muzikant ben.
als ik er geen fan van ben koop ik het niet, en als ik dan toch vind dat ze een goed nr. hebben, download ik het.
maakt niks uit, want ik zou dat singletje toch nooit gekocht hebben.
En dat is met dat prg. tje precies hetzelfde ik koop het toch niet, ik kan echter wel kijken ofdat ik het gratis aan kan komen.

Als ik alles volgens de regels moest doen had ik geen rooie cent meer op mijn rekening.

tja, zo zit ik nou eenmaal in elkaar.

Oke, dit moest ik even kwijt omdat jullie het niet eens waren met mijn principes (waarschijnlijk zullen jullie dat nou nog niet zijn) maar ik wou mijn kant van t verhaal even kwijt

idd. we wijken een beetje af van het onderwerp
dus back on-topic

taylor
25 september 2003, 15:43
mijn sofware is allemaal niet legaal.ook mijn xp alles

je hebt ook van die mensen die zeggen zitten trojans ect in ja so what ik heb er geen last van.

progjes zoals kazaa gebruik ik nooit(dus waar je poorten open staan),download alles via nieuwsgroep muziek,warez

het enigste wat ik gekocht heb en ook de upgrades is cubase later sx.

en 1 keer en plug-in

dat was al duur genoeg dus...

taylor
25 september 2003, 15:53
ik heb ook via astalavista ff naar zo'n crack gezocht voor guitarmethod niks gevonden zo snel maar er is vast wel ergens iets.

taylor
25 september 2003, 16:00
[quote="moretel"]die principes zeggen me niet veel, loop je ook met een gitaar feedback naar buiten zonder te betalen dan ?


ja als ik de kans krijg net als met sofware dat er verder niks gebeurd,dan steel ik die hele zaak bij elkaar :)

net als ieder ander dat zou doen.

en bv in en land als usa is ilegale sofware voor eigen gebruik toegestaan ik verkoop het niet veder dus tis maar net dat je in nederland woont.

sander666
25 september 2003, 20:17
dat zou de beste dag in mijn leven zijn, als ik feedback leeg mocht jatten zonder dat er iemand naar om keek. ehhhh ff wakker worden.

idd en ik denk (ik weet wel zeker) dat als die andere mensen die in de zaak zijn op het moment dat dat gebeurt en het zien, dat die vrolijk mee gaan doen.

Maar idd ik kan ook geen crack vinden, ik heb ook op astalavista warez google enz. gekeken maar niks gevonden.
das wel balen. ik zal nog eens verder zoeken.
Is er misschien niet nog zo'n prg.tje alleen dan bekender zodat er misschien wel makkelijker een crack van te vinden is.

Ik laat t wel horen als ik iets gevonden heb

Mzzl

moretel
25 september 2003, 20:41
idd en ik denk (ik weet wel zeker) dat als die andere mensen die in de zaak zijn op het moment dat dat gebeurt en het zien, dat die vrolijk mee gaan doen.
Mzzl

Dat heet plunderen en gebeurd wel in landen waar het allemaal wat minder gaat.
Dit soort denkbeelden geven wel aan dat beschaving een dun randje is en hebzucht een van de drijfveren der menselijkheid is, is niks mis mee zolang je het maar wel zelf betaald.

Ik behoor nl. tot een minderheid en zal aan dit soort activiteiten nooit deelnemen, is nu makkelijk gezegd maar als je een beetje hersens hebt behoor je daar weleens over na te denken.
Tip van de dag : tank benzine en rijd weg zonder te betalen , alle camera's ten spijt wordt je niet opgespoord.

hellogoodbye
25 september 2003, 22:51
Ik behoor nl. tot een minderheid en zal aan dit soort activiteiten nooit deelnemen, is nu makkelijk gezegd maar als je een beetje hersens hebt behoor je daar weleens over na te denken.
Amen to that, brother!

En die minderheid is, vrees ik, nog kleiner dan je voor mogelijk houdt...

taylor
26 september 2003, 16:38
sjezus hey.

jullie zijn wel erg netjes das niet echt rock & roll.

je moet ook fouten begaan in je leven.

niet dat ik van alles jat helemaal niet maar jullie vinden sofware al erg

ik ga xp echt niet kopen als ik het kan downe voor niks en niemand doet daar wat tegen.das ook niet mijn fout

sander666
26 september 2003, 18:30
Jullie zijn een echt voorbeeld voor de mensheid en hebben nog goede normen en waarden.

gelukkig zijn die bij minder (de normen en waarden), want ik zou me geen leven voor kunnen stellen waar ik niks fout in mag doen.
ik kick op dingen die eigenlijk nie mogen want dan blijft het leven nog een beetje spannend.
en dan heb ik het niet over van die grote criminele activiteiten maar over die kleine dingetjes.

niet zo'n goed voorbeeld maar bv. : crossen op brommertjes en op motors over die zandpaden voordat je 16 bent is gaaf, en vooral al ben je gespot door de politie. (adraline) maar als je 16 bent en je brommer rijbewijs hebt dan is er niks meer aan.
Ik wil maar zeggen als iets eigenlijk niet mag is het veel leuker.
het wordt natuurlijk anders al wordt het gevaarlijk voor andere mensen enzo

en jullie zeggen dat als je een prg gekocht hebt dat je er dan veel meer van geniet.
Ik geniet er echter van dat ik een prg. gratis heb. heb je zoiets van lekker puhh in de winkel kost het 50 euro en ik heb het gratis.

Of een telefoontje gekocht hebt voor de helft van de prijs (is misschien wel gejat) maar je hebt wel zoiets van, yes schilt me toch weer zoveel honderde euro's

hellogoodbye
26 september 2003, 23:03
Hm, er lopen hier meer pubers rond dan ik dacht... :wink:

taylor
27 september 2003, 09:44
nee ff serieus.

dat van rock & roll dat was en grapje.

maar vind je echt dat het niet kan om sofware te downe???

ik bedoel is het niet de fout van de gene die het er op zet?? zoals ik al zei in de usa is dat toegestaan voor eigen gebruik,in nederland niet.

daarom kun je het niet vergelijken(vind ik) met zoiets als tanken en weggaan zonder te betalen.

taylor
27 september 2003, 09:47
en trouwens "echt" gratis is software niet ik betaal 50 euro in de maand aan @home.

sander666
29 september 2003, 18:13
Maar ff over dat programma, ik heb die demo ook gedownload.
en ik denk dat het wel werkt omdat je toch konstant in die toonladders aan het spelen bent dus ze op een gegeven moment kunt dromen.
en thuis doe je dat niet zomaar, tenminste ikke niet omdat ik geen mee jam akkoorden heb. en hij gebruikt ook een hoop hulpmiddelen om je bv. in het voren te laten denken ed.
en je ontwikkelt je eigen natuurlijk ook heel veel in het soleren opzich.
en verder zit er een groot stuk theorie bij die naar mijn mening duidelijk omschreven is.

dus ik ben er niet zo bang voor dat het niet gaat werken.

Groeten

hellogoodbye
29 september 2003, 19:25
Maar ff over dat programma, ik heb die demo ook gedownload.
en ik denk dat het wel werkt omdat je toch konstant in die toonladders aan het spelen bent dus ze op een gegeven moment kunt dromen.
en thuis doe je dat niet zomaar, tenminste ikke niet omdat ik geen mee jam akkoorden heb. en hij gebruikt ook een hoop hulpmiddelen om je bv. in het voren te laten denken ed.
en je ontwikkelt je eigen natuurlijk ook heel veel in het soleren opzich.
en verder zit er een groot stuk theorie bij die naar mijn mening duidelijk omschreven is.

dus ik ben er niet zo bang voor dat het niet gaat werken.

Groeten
Ja, ik denk ook meer en meer dat het wel een interessant programma is... En doordat het interactief is en je een duidelijke ontwikkeling op het scherm krijgt te zien, kan het goed werken naast het 'gewone' oefenen. Want da's lastig vol te houden zonder een band om in te spelen. Sowieso wil ik wel graag leren hoe het nou precies zit met al die 'idiote jazz'-akkoorden: hoe je daar nou goed overheen kunt soleren.

Het lijkt me ook wel aardig om zonder na te denken meteen de juiste patterns op de juiste frets te kunnen plaatsen. Die patterns kan ik me wel aanleren, maar het wordt lastiger om te onthouden in welke scale je zit en waar je je precies bevindt binnen die scale (zodat je ook weet welke noten je beter wel en niet kan spelen bij bepaalde akkoorden). En zo. Als je begrijpt wat ik bedoel.
Ook het makkelijk kunnen meejammen met (nogal cheesy) muziek op willekeurige akkoorden of schema's die je zelf invoegt is wel leuk.

Ik ga 'm misschien toch kopen. 75% zeker weten. Dus nog 25% te gaan... :wink: Het enige wat me nog weerhoudt is het feit dat ik nog steeds niemand ken die het programma een tijdje heeft gebruikt en kan beamen dat het ook echt werkt... De info op die site is namelijk wel erg te wow...

Maar ach, een simpel spel kost al 50 euro. Dus zo'n program als dit waar je uren en uren mee vooruit kan...

Ja, ik zit nu op 80% zeker weten.. :wink:

Is er hier iemand met geld teveel die het wel eens wil uitproberen...? 8-)

sander666
30 september 2003, 09:48
Ik begrijp wat je bedoelt, en dat is ook precies de reden waarom ik ook zo'n programma nodig heb.

Ik vind het alleen raar dat als je over google zoekt ofzo, nergens user reviews of ratings kunt vinden.

Maarja, je leert er zozo een hoop van omdat je toch konstant in die scales bezig bent, misschien niet zoveel als hun zeggen en misschien wel net zoveel als hun zeggen.
Ik ben al tevreden al leer ik 3/4 van wat hun zeggen, over nog eens een langere tijd.

Ik zit er alleen een beetje mee, dat ik een laptop moet kopen als ik dat prg. serieus ga gebruiken. want ik denk dat de andere 4 gezinsleden er niet zo blij mee zijn als ik iedere keer heel mijn gear mee naar beneden sjauw en nog eens de computer in pik.
Die laptop kan ik dan ook nog wel voor andere dingen gebruiken hoor, dus dat is het probleem niet, maar toch anders had ik hem niet PERSEE nodig gehad

en ik heb me er al bij neergelegd dat als ik dat prg. wil dat ik het dan ook moet kopen, ik kan het namelijk nergens gratis vinden.
en het is net wat die vent zegt als je er al geen €50,- voor over hebt om dat prg. te kopen hou je de training dan ook wel vol.
en op die €300,- van een laptop kan nog best €50,- voor dat prg. tje.

dus ik zit er nog hevig over te denken
en ben nog hevig aan het zoeken naar een cheap ass laptopje.

taylor
30 september 2003, 11:49
je kunt misschien ook 2 lessen nemen bij en goeie gitarist voor 50 euro.

ja, ik weet niet tis misschien een alternatief.


zelf ben ik nooit zo gek geweest van boeken of software,ik ken ook en toetsenist die op die manier theorie en spel wou aan leren(via sofware) hij begrijpt er echt geen ene reet van eigenlijk.


niet dat dat erg is maar echt veder is die niet gekomen.

basisachtige dingen kon die wel maar hij wou dan net dat stapje veder.

ik denk zelf gewoon dat je veel meer hebt aan 2 uur intensief bij en leraar zitten dan 10 uur achter die sofware of en boek.

delphiro
30 september 2003, 13:27
wat een argumenten om iets niet te kopen! Erg typisch.

Ik schrijf zelf software en weet hoeveel tijd en energie het kost om iets te ontwikkelen. Als je daarvoor kiest mag je er best geld voor vragen. Kraken mag dan erg interessant zijn maar het blijft originele diefstal en zou je niet moeten doen.

Zelf heb ik er voor gekozen om alles wat ik programmeer open source (dus gratis) te maken omdat je dan eerder gelijkgestemden vind die samen het programma beter maken maar die argumenten voor het gebruik van illegale software vind ik echt kul.

Wacht maar tot TCPA er is, dan zullen jullie moeten betalen of aan de open source moeten :) Ik geef het nog een paar jaar (en nee, TCPA kun je niet kraken (hardwarematig op je CPU))

Als je het progsel nuttig vind koop het dan.

sander666
1 oktober 2003, 09:58
Tuurlijk mag je daar geld voor vragen als je zo'n prg. gemaakt hebt.

Ik geef slechts mijn mening hoe ik tegen die zaken aan kijk.
het is niet om jullie te overtuigen, dat lukt toch niet.

ps. ik maak ook muziek en ik weet hoeveel tijd en moeite daar in zit, en toch kopieer ik af en toe nog een cd'tje. :wink:
Ik ken ook genoeg programmeurs, die thuis nog 3x zoveel illegale software hebben liggen als mij.

en nog even over dat prg.

Ik denk dat als je die €50,- aan gitaarlessen besteedt je 2,5 uur les hebt
terwijl je als je dat prg. bv. 3 maanden doet heb je ong. 39 uur er in zitten. dus ik denk toch wel dat je dan iets beter met die toonladders kunt om gaan. en het zou kunnen dat je dan iets niet snapt (omdat je niks aan de pc kunt vragen) maarja daar heb je dan nog altijd het gitaarforum voor.
Ik heb nog nooit softwarematig les gehad. Ik moet het dus ook nog ervaren.
maar ik durf dat gokje denk ik best te wagen.

Groete

hellogoodbye
1 oktober 2003, 10:39
maar ik durf dat gokje denk ik best te wagen.

Begrijp ik hieruit dat je het proggie gaat kopen...?

taylor
1 oktober 2003, 11:18
ik weet bijna zeker als je 2,5 uur bij een goeie leraar zit het beter begrijpt dan met welke sofware of boek dan ook.

het gaat er niet alleen om dan je iets goed kunt spelen dat kun je altijd thuis zelf oefenen het begrijpen van iets is net zo belangrijk.

zoals en keer hier topic was van ik ken nu alle ladders spelen maar wat ken ik er nu mee? daar schiet je eigenlijk niks mee op.

ik geloof dat hellogoodbye jazzakkoorden wou leren(en ook melodie)

het probleem is dat sofware jou nooit zou vertellen wat het vershil is tussen bv en amin7+5 en c#13 om maar iets te noemen.

maar ik zeg NIET van koop geen software als je dat echt wil hebben vind ik 50 euro niks begrijp me niet verkeerd!

dus ik zou het gewoon kopen,ik vraag me alleen af of dat is wat jou veder helpt.

hellogoodbye
1 oktober 2003, 14:21
ik geloof dat hellogoodbye jazzakkoorden wou leren(en ook melodie)
Nou, wat ik eigenlijk wil is, zonder na te denken (of beter gezegd: zonder al te lang na te denken en te moeten zoeken) meteen in elke toonsoort over elk akkoord kunnen soleren.

Ik heb nu een tijdje de basispatterns geoefend, maar heb toch moeite om mezelf aan te leren erop te letten in welke toonsoort ik dan speel. Bovendien weet ik niet goed welke scales ik bij welke akkoorden nou wel of niet kan spelen. Ja, ik ken de basis wel, maar als er in een akkoordenschema opeens een 'vreemd' akkoord langskomt (vreemd in de zin van niet thuishorend in de eigenlijke toonsoort van het nummer) dan zou ik niet weten wat te moeten doen. En al helemaal niet als de akkoorden op zich ook nog 'ingewikkeld' worden (vandaar de term jazz-akkoorden...) Op zich zit ik meer in de (alternatieve) rock-hoek, maar kennis over de meer ingewikkelde zaken is nooit weg!

Het gaat dus om de ontwikkeling van m'm kennis van het fretboard (meteen weten wat waar zit) én hoe die kennis juist toe te passen. Dat vergt gewoon veel oefening. Nu kan ik zo'n beetje alle benodigde info wel van het internet plukken, maar ik weet niet precies waar en ook niet wat ik eerst moet lezen en wat wel of niet van belang is. Het programma GSM neemt je, als ik het goed begrijp, aan het handje mee en laat je door veel te spelen alles leren: zowel het fretboard op zich, alswel de theorie en hoe die toe te passen in de praktijk. En dat met een duidelijk plan en een overzichtelijke 'voortgangsindicatie'. Als ik gewoon wat om me zelf blijf oefenen kom ik er gewoon niet. In ieder geval niet zo snel. En ik heb een hevige aversie van leraren dus da's lastig les nemen... :wink:

Zo, da's de achtergrond van m'n vraag...

taylor
1 oktober 2003, 18:37
hmm na zo'n verhaal zou ik zeggen echt ga op les.

de wil is er wel denk ik ,misschien vind je het ook wel eng om voor iemand te spelen misschien??

maar nogmaals als je denkt het progje helpt jou veder. kan ,weet ik niet das niet te zeggen ,dus koop het is.

of ga anders in en band spelen naast die sofware.

ik heb zelf wel verschillende progjes guitarbook geloof ik en nog wat van die dingen.

de ladders die daar in staan klopen wel maar ik kan je vertellen dat niet 1 gitarist ze zo speelt.

als je bv en c majeur neemt dan zou je kunnen zeggen speel vanaf de a snaar c d e f g a b c tot de g snaar.

maar wie speelt zo en ladder?op en neer niemand,dat is mijn probleem met software of en boek.

taylor
1 oktober 2003, 18:40
ik bedoel eigenlijk niemand maakt zo een solo of melodie met bv die c majeur.

sander666
1 oktober 2003, 20:27
Ik denk dat ik het wel ga kopen,
maar ik ga eerst op mijn gemak rond kijken voor een laptop, want ik wil natuurlijk zo'n goed (aktueel) mogelijke laptop voor het geld dat ik ervoor wil uitgeven.
dus zo gauw ik een mooi laptopje gevonden heb ga ik het prog kopen
Ik weet niet of jij nog zo lang kan wachten, als je het volhoudt laat ik in ieder geval wel even weten of het prog. een beetje zinvol is.

sander666
1 oktober 2003, 20:43
Nou ik zit dus op les, en het klopt wat jij zegt. (ik heb btw ook een goede leraar)
je leert er de theorie heel goed, maar het toepassen is anders. dat moet je namelijk doen door veel te oefenen. en ik wil net zoals hellogoodbye het fretboard gewoon goed beheersen en goed weten waarin ik speel.
dus zal ik hier veel uren in moeten stoppen, en zo'n prg. is ten eerste al een goed motivatie (het is niet erg om te doen) terwijl je als je zo een beetje gaat pielen je ook vaak in dezelfde ladders blijft hangen en het niet zo leuk is omdat je bij zo'n prg. veel meer verschillende dingen krijgt en er echt diep op in gaat.
en doordat je toch een 1/2 uur per dag aan het pielen bent wordt je zozo ook een heel stuk beter in het soleren op zich
en ik zit ook in een bandje maar ja dan oefen je net iets te weinig in de ladders. en ook vaak in dezelfde.

hellogoodbye
1 oktober 2003, 23:02
Ik denk dat ik het wel ga kopen,
maar ik ga eerst op mijn gemak rond kijken voor een laptop, want ik wil natuurlijk zo'n goed (aktueel) mogelijke laptop voor het geld dat ik ervoor wil uitgeven.
dus zo gauw ik een mooi laptopje gevonden heb ga ik het prog kopen
Ik weet niet of jij nog zo lang kan wachten, als je het volhoudt laat ik in ieder geval wel even weten of het prog. een beetje zinvol is.


Nou ik zit dus op les, en het klopt wat jij zegt. (ik heb btw ook een goede leraar)
je leert er de theorie heel goed, maar het toepassen is anders. dat moet je namelijk doen door veel te oefenen. en ik wil net zoals hellogoodbye het fretboard gewoon goed beheersen en goed weten waarin ik speel.
dus zal ik hier veel uren in moeten stoppen, en zo'n prg. is ten eerste al een goed motivatie (het is niet erg om te doen) terwijl je als je zo een beetje gaat pielen je ook vaak in dezelfde ladders blijft hangen en het niet zo leuk is omdat je bij zo'n prg. veel meer verschillende dingen krijgt en er echt diep op in gaat.
en doordat je toch een 1/2 uur per dag aan het pielen bent wordt je zozo ook een heel stuk beter in het soleren op zich
en ik zit ook in een bandje maar ja dan oefen je net iets te weinig in de ladders. en ook vaak in dezelfde.
Da's mooi! En ik ben het helemaal met je eens over dat blijven hangen...

Maar eh... schiet je wel een beetje op met die laptop?!? :wink: Ik weet niet of ik zo lang kan wachten.

Trouwens... kende je het programma al voordat ik erover begon...? Straks valt het nogal tegen en zit je daar met je prog en laptop.. Allemaal mijn schuld... Ben je erg groot...? :D O ja... ik woon dus in Zuid-Chili... :D

sander666
2 oktober 2003, 20:13
Ik heb overal connecties zitten zelfs in zuid chili, dus pas maar op ja :x

nee, geintje ik kende dit prg niet voordat jij erover begon, maar dat maakt niet uit, ik heb het helemaal uit mijn eigen beslist. jullie hebben mij niet beinvloed, alleen de demo heeft mij beinvloed, dus als het niet goed is kan mister guitar scales ook maar beter in zuid chili gaan wonen :wink:

Groeten

sander666
18 oktober 2003, 10:15
hallo,

Ik krijg mijn laptop maandag binnen..
dus dan ga ik guitar scales method meteen bestellen.
en dan kijken we wel of dat ut iets is.

Ik laat het wel horen

Groete

hellogoodbye
18 oktober 2003, 14:53
hallo,

Ik krijg mijn laptop maandag binnen..
dus dan ga ik guitar scales method meteen bestellen.
en dan kijken we wel of dat ut iets is.

Ik laat het wel horen

Groete
Héééé! Ik ben benieuwd! :)

sander666
20 oktober 2003, 19:45
Hallo,

Ik heb een tegenvaller, want ik zou vandaag die laptop binnen krijgen, maar in plaats van een laptop heb ik 8 zakken bloem gekregen ben ff opgelicht voor €400,- door een NEP k*t postbode is een lang verhaal, maar dat bespaar ik jullie ik moet dus op zoek naar een andere, want ik koop er nog wel een anders heeft die nep postbode mij helemaal te pakken dan straf ik mezelf ook nog.

Groeten

hellogoodbye
20 oktober 2003, 21:24
Shit man! Je zit toch niet te geinen!?!? Da's zwaar klote, zeg... 'k Heb met je te doen, echt waar!
Had je 'm via Marktplaats of zo geregeld...? Laat maar zitten als je 't niet wilt vertellen, hoor...

Zwaar kloten. :evil:

Sterkte...

sander666
21 oktober 2003, 19:35
dank je,

Ik had het idd via marktplaats gedaan.
en onder rembours op laten sturen,
als dat ook werkelijk gebeurd was,
was het namelijk ook een klein risico geweest.

ik had er nog nooit van gehoord dat er tegenwoordig ook valse postbodes zijn die gewoon formulieren enzo hebben.
die richting had ik nie uitgekeken.

omdat mijn zusje die het pakket had aangenomen, had gezien dat het een licht getinte man was. en die kameraad van mij werkt bij de tpg en die wist toevallig dat er in deze regio helemaal geen licht getinte mannen werkte. dus toen zijn we alles nagelopen en kwamen we erachter dat het een vals pakketje was.

Het is ook niet slim van mij om het zo te doen, maar hij werkte gewoon zo goed op mijn vertrouwen. en via rembours kun je nog justituele hulp inschakelen al is er sprake van fraude dwz vals afz. adres ofzo.
en kunnen ze het werkelijke adres achterhalen dmv het rekening nr.

Groete

sander666
5 januari 2004, 10:07
Hallo,

Ik weet niet of jullie nog op dit topic kijken, maar ik wou even kwijt dat ik het prg. nog steeds wil kopen.
Ik heb het alleen nog niet gedaan, omdat toen ik ging bestellen.
het nogal tegen viel met de prijs, en de bestelwijze.

Ik moet namelijk het geld overmaken gezien ik geen creditcard heb. Dan komt er dus nog iets van €20,- bij voor verwerkingskosten (wat je dus bij creditcard niet hebt) en nog eens btw
dus zit je gauw op iets van €85,- en als je besteld gaan er nog eens 2 weken overheen (bij creditcard heb je het al binnen 5 min.)
en je moet het geld dus dan ook in dollars overmaken en ik weet niet hoe dat werkt met die rekeningsnummers.
en bovendien maak ik niet zo graag geld over op een voor mij onbekend bedrijf,
gezien wat er mij is voorgevallen.

Dus vandaar dat ik het prog. nog niet in huis heb.

Groete

teajay
6 januari 2008, 01:19
Ik heb dit programmaatje gedownload, en ik ben al zo'n 6 uur vrijwillig bezig geweest met scales, iets wat ik zonder nooit had kunnen opbrengen.

Je leert hiermee doodeenvoudig alle modi van de diatonische toonladder. Je leert ze toe te passen overal op je fretboard. Je leert welke akkoorden (ook 'rare jazz-akkoorden') en progressies bij bepaalde toonladders horen en hoe je met behulp van die toonladders het beste kunt improviseren (en dus ook componeren).

De bedoeling is dat alles wat je leert een soort van tweede natuur wordt. Ik geloof in ieder geval dat de tijd die je hier aan besteedt, niet onnuttig is voor je gitaarspel. Het is in ieder geval een stuk goedkoper dan dure gitaarlessen. Het beste is natuurlijk een combinatie van beide. Ikzelf ben in ieder geval behoorlijk tevreden, ik snap nu al zoveel meer!

Ja, dit topic is al 5 jaar oud, maar goed, beter recyclen dan nieuwe troep maken..

sofa
6 januari 2008, 10:23
Ik heb dit programmaatje gedownload, en ik ben al zo'n 6 uur vrijwillig bezig geweest met scales, iets wat ik zonder nooit had kunnen opbrengen.

Ja, dit topic is al 5 jaar oud, maar goed, beter recyclen dan nieuwe troep maken..

Nieuwsgierig geworden heb ik de trial ook maares gedownload. Ziet er idd wel aardig uit. Maakt ladders oefenen in elk geval een stuk aangenamer en zinvoller dan uit een boekje of zo. Ga de pro versie denk ik ook maar aanschaffen. Met de huidige dollarprijs valt het ook nog wel mee.

-=JEROEN=-
6 januari 2008, 12:55
Voor de liefhebbers zonder credit card enzo:

http://www.gitaarnet.nl/forum/private.php?do=newpm&userid=10721

http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon12.gif

Bloodline
6 januari 2008, 22:06
SUBJECTS: Scales · Modes · Degrees · Chords · Arpeggios · Parent scales · Modal analysis · Tonal centers · Tonal improvisation · Modal improvisation · Chord tone improvisation · Chromatic improvisation · Tune improvisation · Random chord improvisation · Scale patterns · Play-along training · Instant scale recognition · Ionian, Dorian, Phrygian, Lydian, Mixolydian, Aeolian, Locrian mode mastery exercises · Fingering training · The six-fret secret · Fretboard projections · Scale fragments · Scale grids ·


super vaag :D!

duckman
9 januari 2008, 16:50
ik hem het vandaag ook besteld, leek me ook wel ene goed programma.Vanavond er maar eens mee aan de slag gaan.

teajay
16 januari 2008, 00:26
Dat six fretten geheim; in een gebied van 6 fretten blijven en toch in elke toonsoort en modus improviseren.

RullyRulez
16 januari 2008, 17:59
Het lijkt mij eigenlijk ook wel wat (nu voor nog geen 50 dollar) naast mijn gitaarlessen die ik al heb.

Maar ik heb toch 2 redenen waarom ik twijfel :

- ik speel nog geen 1.5 jaar gitaar, misschien is het wat te vroeg voor mij....
- Het lijkt dat het programme niet ondersteund wordt door Windows Vista....

Tja

Guitarvinnie
27 januari 2008, 18:40
Als jullie van dit soort programmatjes zoeken moet je eens kijken op de website http://guitartrade.blogspot.com
Op deze site staan ook veel boeken en backing tracks voor gitaar en basgitaar.

Enough stuff to last a life time.

Gr. vinnie