PDA

View Full Version : [GT6] Geluid blijft schel



DeeWee
23 september 2003, 12:31
Bij het oefenen speel ik op een marshall (type unknown). De treble, bass en middle zet ik allemaal op het midden. Ook op mijn gt6 stel ik alles zo in dat het niet schel moet zijn. Maar de distortion blijft gewoon schel. Issut nou gewoon zo'n k*t bak of ligt het aan mij.

Ik heb ook al de instellingen van combo, en stack e.d. geprobeerd maar het mag niet baten. Het zooitje gaat dan eerder piepen dan dat het geluid minder schel wordt.

schwantz
23 september 2003, 12:47
gewoon blijven draaien aan de knoppen, parameters. Ik heb eerst allles uitgezet wat er uit te zetten is aan dat ding en vervolgens je patches rustig proberen op te bouwen. Zorg ervoor dat je volume instellingen okee zijn en ga dan rustig een COMS pre-amp uitzoeken (als je die wilt gebruiken), ga je equalizer instellen, en zoek een goeie distortion en ga lekker proberen gewoon. De gt-6 kan meer dan genoeg maar je moet er gewoon veel tijd in steken.
Trouwens zet em niet in de fx-loop van je amp, maar tussen je gitaar en je amp.

succes!! 8-)

Ic3gl0vE
23 september 2003, 12:56
Wat heb je voor gitaar? Zo'n GT ding kan namelijk veel goed makenin je geluid, maar een kutgitaar blijf je altijd horen...
En ik vind persoonlijk trouwens dat mijn GT3 beter klinkt als ik 'm in de return van de FX loop steek hoor, schwantz

schwantz
23 september 2003, 13:05
En ik vind persoonlijk trouwens dat mijn GT3 beter klinkt als ik 'm in de return van de FX loop steek hoor, schwantz

dat is inderdaad persoonlijk, maar we hebben het hier over distortion en die zet ik toch liever voor mijn pre-amp...

maar anyway, een goeie gitaar kan ook weleens helpen...

diengeman
23 september 2003, 14:15
je kan ook instellen op wat voor versterker je speelt, combo input, combo return, line/pa, enz. dat moet ook wel wat uitmaken. en draai je treble anders iets terug van je gt6. of schakel de bright van de gt6 uit. het kan aan vele dingen liggen. bij mij is hij op de ene versterker ook scheller dan op de andere, en met de ene gitaar ook dan de andere. geef anders je versterker wat meer bass en zet de precence op 0 en draai je tone en volumeknop iets terug van je gitaar.

Ic3gl0vE
23 september 2003, 15:01
dat is inderdaad persoonlijk, maar we hebben het hier over distortion en die zet ik toch liever voor mijn pre-amp...


Oh op die manier... Ja ik heb/had (gt3 wordt niet echt meer gebruikt..) de gitaar in de input van de Gt3 en dan de output van de gt3 op de fx return van de versterker. 2 kabels dus...

DeeWee
23 september 2003, 17:20
kspeel op een les paul.... Hoe zit het trouwens met de volume. Je hebt achterop die gt6 een level zitten en je patch level. Ook je versterker volume kan je natuurlijk aanpassen. Was beter? Versterker harder? Lijkt me trouwens wel. Ik ga gewoon maar kloten met dat ding en kom er hopelijk wel uit.

Thanks

Ic3gl0vE
23 september 2003, 17:30
als je aan dat level knoppie achterop je gt draait gaat de output van het pedaal omhoog. Je moet dit zo instellen dat een cleane patch gewoon clean blijft. Doe je dit niet, dan wordt je geluid erg lelijk.

skabouter
23 september 2003, 23:49
ik speel met mijn GT-6 altijd in de return (nouja, ook wel eens thuis in de input gewoon) en ik vind mijn OD niet schel.
misschien dat je amp gewoon schel is vanzichzelf, dat kan. over mijn jcm800 klinkt ie scheller (maar wel veel beter) dan over mijn Peavey Renown.

een tip tegen schelheid (doe ik zelf zo): gooi wat compressie in je sound. dat haalt ook wat weg. is allemaal in te stellen, ik heb over alles (behalve clean) wat comp.

je zegt dat je gewoon in de input van je amp zit, met je Eq`s op 12.00u. doe er anders iets minder treble in (10.00u) dat kan ook helpen.

nog iets: ik weet niet op welk element van je gitaar je meestal speelt. maar het is een feit dat je neck pick-up warm klinkt, en je bridge pu schel (in welke configuratie dan ook)

probeer dit maar eens uit, en laat horen hoe het gaat. maar niet zeuren dat het aan dat ding ligt, dat ding geeft prima geluid. nou is dat smaak (en helemaal tevreden ben ik zelf ook niet) maar je kan geen verwijt maken over de schelheid van het geluid. dat ligt aan jezelf (of andere actoren)

skabouter
23 september 2003, 23:52
je kan ook instellen op wat voor versterker je speelt, combo input, combo return, line/pa, enz. dat moet ook wel wat uitmaken. en draai je treble anders iets terug van je gt6. of schakel de bright van de gt6 uit. het kan aan vele dingen liggen. bij mij is hij op de ene versterker ook scheller dan op de andere, en met de ene gitaar ook dan de andere. geef anders je versterker wat meer bass en zet de precence op 0 en draai je tone en volumeknop iets terug van je gitaar.

ik merk trouwens echt geen verschil in die instellingen. hoogstens als je via kopfoon speelt, en dat ook insteld.
maar ik heb een stack, en een combo, en een oefencombo. maar het maakt echt geen fuck uit wat je insteld, vind ik. vaak klinkt iets niet standaards ook nog beter

wat trouwens wel raar is: ik speel nu over die stack EN de combo En de practise amp (jaja, hoop snoeren, A/B`s enzovoor. oja, en alles stereo, prachtig :) )

maar wat stel ik dan in als output ?? :D :D

diengeman
24 september 2003, 14:39
ik hoor toch wel verschil. het 1 klinkt iets zwaarder en het ander iets strakker, enz. er is niet heel veel verschil, maar je hoort het wel. ik vind dat het wel een fuck uitmaakt.