PDA

View Full Version : Tweedehands versterkers



Moonchild
4 februari 2002, 22:08
wat vinden jullie van dees?
proberen?? of links laten liggen?

500 euro

Trace Elliot Super Tramp Twin gitaarversterker

-100 Watt RMS combo
-Drie kanaals buizen voorversterker
-2x12 inch Celestion speakers

De versterker is in goede staat; weinig voor optredens gebruikt.

Moonchild
4 februari 2002, 22:17
En dit dan voor 360 euro??

Crate G120C XL. 120 Watt stereo versterker met 2 x 12" Celestion speakers. Professionele versterker met een zeer mooi 'bruin'Vintage geluid.

Moonchild
4 februari 2002, 22:25
en dittem? :grin:

voor 350 euro?

Laney LC50 Buizencombo 50 watt
6 buizen, 2 kanaals, clean/drive
Inc. footswitch
Absoluut nieuwstaat, ook de buizen.
Nieuw was deze Fl 1800,-

anoniem
4 februari 2002, 22:46
Die Super Tramp Twin lijkt me een goeie versterker, heb er goeie dingen over gelezen. Maar over het algemeen zou ik eerst gewoon kijken welke versterker je wilt hebben en er dan pas 2e hands naar gaan zoeken, dus niet een versterker kopen omdat ie goedkoop wordt aangeboden!

Geert

PeArLjAm
4 februari 2002, 22:47
Ik zou voor de laney gaan.

Frusciante
5 februari 2002, 14:03
tja de trace elliot zal ik je niet aanraden, ten eerste ben ik niet zo erreg te spreken over het merk op zich, (ok, de bas amps zijn goed) maar een 100 watt BUIZEN combo gaat erreg hard. en zeker als je een beetje een lekker geluid wil hebben. op het podium zal ie iets beter tot zijn recht komen. die crate is volgens mij geen buizen amp, is 120 watt, maar die kan dus wel aardig klinken op kamerniveau. ik zal deze ook niet aanschaffen als buizenliefhebber. de laney ziet er wel rooskleuriger uit alleen heb ik er geen ervaring mee. misschien de moeite waard. check eerst ff wat recenties of bel wat music stores af. tis inderdaad een goede stap om eerst jouw toon te definieren alvorens op deze schijnbare koopjes af te gaan. hope this helps. laterz

Moonchild
5 februari 2002, 18:28
kewl thx voor de info jongens, ik ga denk k binnenkort maar eens wat versterkers proberen.

btw, volgens mij is de trace elliot een halve buizen (?) dus soort van valvestate achtig iets (?)

Moonchild
5 februari 2002, 18:29
waar staat RMS eigenlijk voor?

Chiel
6 februari 2002, 14:55
Zo effe terug in de schoolbanken.

RMS = Root Main Square.

Dat is de vierkantswortel uit de weet ik veel wattes (school is al weer een tijdje geleden). Het heeft er in ieder geval mee te maken dat RMS het vermogen is dat gedurende(praktisch) onbepaalde tijd gegarandeerd weergegeven kan worden.
Compleet iets anders als bijv. PMPO vermogen wat vaak op PC-speakertjes wordt aangeduid. Dat is het vermogen wat gedurende 10ms (0,01 seconde) weergegeven kan worden. Indien langer; speakertje kapottos. 80W PMPO staat gelijk aan ong. 3W RMS.

Kortom, RMS vermogen is je echte vermogen en tevens je enige referentie. Alle fabrikanten gebruiken nl. weer andere maatstaven om bijv. het max. vermogen aan te duiden. Bij de één is dat het vermogen wat gedurende 10 minuten ongehinderd weergegeven kan worden bij de ander is dat over 30 minuten genomen.
RMS vermogen is een standaard en zo kun je dus pas echt versterkers onderling vergelijken op vermogen.

(niet helemaal waar, want je hebt ook nog zoiets als dB's enzo maar daar ga ik niemand mee vermoeien).

Greets, Chiel

Moonchild
6 februari 2002, 21:06
Ahhhh verduidelijkend :smile:

many thx

Ibanez2001
21 mei 2002, 13:35
In ieder geval niet die Crate, ik zou voor die Trace Elliot gaan.

Lacrymosa
21 mei 2002, 15:16
Volgens mij kan je het beste gaan voor die Laney, dat is volgens mij de enige die nog enigsinds zn waarde blijft houden.

CheerS!!