PDA

View Full Version : Stones in arena!



ieme
23 september 2003, 00:55
Hallo, ja ik ben net 5 min. thuis en moet even zeggen wat ik van de show van de stones in de arena vond.
Voorprogramma: StarSailor, surfsound beetje silverchair/nirvana/no doubt achtig... Geluid SUPER SLECHT!!!!

de stones:
Show: super, mooie beelden op scherm!
Keith richards: slecht! zat dr steeds naast
Ron wood: goed, precies, heerlijke sound
Mick jagger: goed bij stem! speelde slechts 1 nummer gitaar (don't stop)
Setlist: leuk, angie, satisfaction, brown sugar, start me up
gitaren: ron wood speelde op een rickenbacker zonder bovenste hoorn (waar je normaal gitaarband aan doet zeg maar) wat is dit voor iets?
Satisfaction speelde keith op een silver met roze tele en wood op een zilver met roze strat SPONSORD BY T MOBILE
Toegift: Jumpin' jack flash, heerlijk!!

Weltrusten,
Ps, hoop mooie jongedames in het publiek! Hmmmm!!! hahaha

ieme
23 september 2003, 00:55
Morgen meer.....

ieme
23 september 2003, 00:56
ik zat trouwens op de tribune, dat mokkel uit GTST zat naast me die Victoria (isabella in de serie) was erg pikant gekleed en zag dr erg lekker uit!
WRAUW!!!!

Ditmar
23 september 2003, 01:25
Misschien is het je opgevallen dat het voorprogramma overigens Feeder was......en nee, Feeder sloeg echt helemaal nergens op in zo'n grote zaal, voor de rest is het wel een goeie band.

Stones waren goed vermaak uiteraard.

ieme
23 september 2003, 11:54
Nee was me niet opgevallen, was ook niet te horen. Die gast zei wel wij zijn bah bah bah...
Maar was niet te horen!

The_Cure
23 september 2003, 14:21
Het was errug tof

Rond een uur of 17.30 vertrokken vanuit Dordrecht, via Utrecht naar de Arena... wat een drukte zeg over een stuk waar je normaal 1 uur over doet 2 uur over gedaan.... maargoed dat mag de pret niet drukken, rondom de Arena was het een totale chaos met parkeren... wat een ongeregelde zooi is dat zeg.

Al met al om 19.45 binnen gelijk naar onze plekjes gelopen (vak 418) en ons verbaast over het feit dat het hele goede plekjes waren! Op de kaartjes stond "mogelijk beperkt zicht" maar daar was niks van waar. We zaten schuin op het podium en konden alles goed zien.

Om maar gelijk met de deur in huis te vallen.... WAT EEN KUD PUBLIEK (althans in ons vak) 3 keer bijna ruzie gehad met mensen die achter mij zaten en continu riepen "Zitten!!", -> ****** op! Gelukkig kwam het vak bij SFTD eindelijk los en kon ik zonder verwijten naar mijn hoofd geslingerd te krijgen blijven staan...
Veel "wij hebben een kaartje gewonnen"-publiek... bah bah "Nauw zeg, wij gaan naar de Rolling Stones kijken een leuk avondje uit, kerel morgen golfen?" (uitspreken met goois accent aub )

Over de show: Ik vond hem fantastisch, vooral het geluid; beter dan in de kuip en ahoy het stond tenminste een keer niet zo heel hard zodat je Mick niet als een smurf hoort zingen . Setlist was standaard maar wel met een heel mooie uitvoering van Nearness of You! De jongens waren lekker op dreef!

Setlist:

1. Brown Sugar
om iets voor negenen gingen de lichten uit en het opzwepende muziekje starte... heerlijk dat gevoel wat je dan krijg! Verbaasde mijzelf er gelijk al over hoe weinig mensen er gingen staan... Halve wege het nummer werd er op mijn schouder getikt "zou je willen gaan zitten? Mijn kinderen zien niks" -> grumbelll

2. Start Me Up
Heerlijk altijd die stilte die Keith houdt na het aanslaan van de eerste akkoorden, op het veld ging het dak er al af

3. You Got Me Rocking
Hey! Hey!

4. Dont Stop
Altijd tof om te horen, zelf vind ik het een heerlijk nummer, alleen... veel mensen in t vak konden het jammergenoeg niet. Ronnie zette een heerlijke solo neer!

5. Angie
Ik dacht eerst aan Wild Horses toen ik Keith met zijn akoestische gitaar naar voren zag lopen, maar het bleek Angie te zijn. Eerste keer dat ik hem hoorde deze tour en het stadion zong mee

6. You Cant Always Get What You Want
Mooi uitgevoerd, en net zoals in de kuip was het publiek te enthousiast met zingen en bleef het refrein zingen terwijl Mick alweer met een nieuw couplet bezig was

7. Midnight Rambler
Erg tof! Persoonlijke favoriet van gisteravond. Keith was op dreef, ik blijf het tof vinden als halverwege het lied bijna stil komt te vallen

8. Tumbling Dice
In alle drie de concerten deze tour al gezien, jammer , vond hem ook niet heel goed uitgevoerd...

9. Nearness of You
Na de introducties pakte Keith de mic over en begon wat in zichzelf te brabbelen Hierna zei hij Let's have a little conversation; en toen wist ik het Nearness of You erg tof om hem live te zien en jammer dat hij niet wat bekender is bij de meeste in het vak... het applaus vond ik maar matig (typerend-> Papa, is dat Mick Jagger? )

10. Happy
Einde van het nummer; Ronnie was al opgestaan toen Keith nog een keer het nummer aanzette door het refrein te zingen, Ronnie sprong weer op zijn kruk rukte z'n steelstring voor zich en probeerde er wat van te maken foutje! Na zijn optreden rolde Keith bijna letterlijk over de grond om het publiek te bedanken

11. Sympathy For The Devil
Mick deed de introducties in een wit jack met een witte hoed, dit was hetzelfde pakje als dat hij aanhad tijdens Love Train in Ahoy... dus ik dacht.... *misschien*, maar het was valse hoop het bleek SFTD te zijn, Keith was meer bezig met het publiek te bespelen dan zijn gitaar

12. Little Red Rooster (b stage)
"We're gonna do a little blues for you". Mooi! dacht ik, het bleek LRR te zijn (had op Love in Vain gehoopt ) Het geluid op B-stage was in tegenstelling tot De Kuip goed
13. IORR (b-stage)
Vaste prik

14. Street Fighting Man (b-stage)
zie IORR

15. Gimme Shelter
Lisa in topvorm

16. Paint It Black
Publiekslieveling, tof uitgevoerd; alleen het intro klonk niet zoals andere keren

17. Honky Tonk Women
Het filmpje blijft leuk (heeft iemand die op zijn computer staan btw?)

18. Satisfaction
Keith pakte zijn custom-tele en toen wiste velen wel hoelaat het was, statisfaction

19. Jumpin' Jack Flash
Na Statisfaction verlieten veel mensen al de Arena , maargoed moeten hun weten... het wachten op de encore duurde langer dan normaal, het geluid vond ik bij dit nummer het minste van de avond.


Om het al een zeer toffe avond die iedere cent dubbel zo waard was

Tim

The_Cure
23 september 2003, 14:23
http://eur.news1.yimg.com/eur.yimg.com/xp/afp_photo/20030922/sge.hsx75.220903210401.photo00.default-268x384.jpg

http://home.planet.nl/~s2231gr/bow.JPG


BTW; ieme van die dames klopt zeer zeker 8) 8) 8)

ieme
24 september 2003, 01:36
Absoluut, ook vooral mooie vrouwlijke 20ers!
MJAMMIE!!

marc_o
24 september 2003, 14:15
Heb ze een aantal weken geleden gezien, en ik vond het helemaal niks, gelukkig waren de kaartjes gratis van EMI.

ieme
24 september 2003, 17:45
Heb ze een aantal weken geleden gezien, en ik vond het helemaal niks, gelukkig waren de kaartjes gratis van EMI.

Gelukkig dat smaken verschillen@!

The_Cure
24 september 2003, 17:57
Heb ze een aantal weken geleden gezien, en ik vond het helemaal niks, gelukkig waren de kaartjes gratis van EMI.

Gelukkig dat smaken verschillen@!

+1

en maandag waren ook veel mensen die een kaartje gratis hadden (->gewonnen bij staats) en ik kan je zeggen kud-publiek :razz: :wink:

ieme
24 september 2003, 17:58
En bedankt heh!

marc_o
25 september 2003, 13:50
Wat maakt het nou uit of je betaalt voor je kaartje of niet? Het optreden is echt niet beter als je wel betaalt, ik vond er persoonlijk gewoon niet veel aan, dat mag toch zeker?
Ben in 1990 of1991 ook in Parijs gaan kijken, betaald welliswaar, toen was er ook al niks aan, ja, het klonk goed, maar ze moeten gewoon kappen, het is leuk geweest.
Het enige leuke toen was dat Joe Satriani een stukje verderop ook stond te kijken..

Ditmar
25 september 2003, 14:45
Absoluut, ook vooral mooie vrouwlijke 20ers!
MJAMMIE!!

Waar dan, ik heb niks gezien wat ik de moeite waard vond......

misschien kijk ik gewoon wat jonger dan jullie (te veel eind tieners begin twintig ofzo)

ieme
25 september 2003, 15:54
Absoluut, ook vooral mooie vrouwlijke 20ers!
MJAMMIE!!

Waar dan, ik heb niks gezien wat ik de moeite waard vond......

misschien kijk ik gewoon wat jonger dan jullie (te veel eind tieners begin twintig ofzo)

Nou ik heb ze wel gezien!

Mithrandir
25 september 2003, 16:08
U zat naast Victoria Koblenko :o Men, dan had ik niks meer van dat concert gezien dunkt mij, al zat die rare vriend van 'r waarschijnlijk aan de andere kant.

http://www.glamago.com/vip/vic275/images/photos/session3/pic20-V-L.jpg

*zwijmel :roll:

oh, die foto mag ik eigenlijk hier niet neerzetten van Glamago, haal hem straks wel weer weg.

ieme
25 september 2003, 16:10
Leuke foto maar maandag was ze toch echt een stuk schaarser gekleed!

Mithrandir
25 september 2003, 16:16
:o

En jij hebt geen foto's genomen?

ieme
25 september 2003, 16:16
Neej stom heh!

The_Cure
25 september 2003, 20:40
maar ze moeten gewoon kappen, het is leuk geweest.

*zucht

deze kreet wordt altijd door de media geroepen als de Stones weer gaan touren... persoonlijk vind ik dat echt zeer triest... kijk eens verder dan je neus lang is dan zie je dat de Stones op 50/60-jarige leeftijd nog steeds garant staan voor een avond top entertainment, ze hebben er weer zin in de feel is terug, en zoals Mick poosje terug zei: "Ik zie mij dit over een jaar of tien nog doen", dit bevestigt nog maar eens dat ze er weer plezier in hebben, en ga nu niet gelijk beginnen 'ze doen het voor het geld' want dat is ook bullshit, ze hebben aan de concerten vanaf de Steel Wheels tour tot de Bridges to Babylon tour meer dan 1 miljard dollar verdient (dit is inclusief fanartikelen ed.) En waarom zouden zulke grootheden moeten stoppen? Omdat ze te oud zijn? Omdat ze niet goed meer zijn? Oud zijn vind ik geen reden om te stoppen als je lichamelijk nog ok bent, en als je ze niet goed meer vindt dan kijk je waarschijnlijk met andere ogen dan ik, ok keith zit er soms naast, ronnie staat soms te slapen, mick z'n stem houd het niet meer zo goed als vroeger (maar houdt wel in de gaten ze zijn meer dan een jaar op pad, ze hebben meer dan 110 shows gedaan en ik zie nog maar weinigen dat evenaren om op 60-jarige leeftijd nog op die wijze te performen en het publiek op te zwepen).

ieme
25 september 2003, 22:10
maar ze moeten gewoon kappen, het is leuk geweest.

*zucht

deze kreet wordt altijd door de media geroepen als de Stones weer gaan touren... persoonlijk vind ik dat echt zeer triest... kijk eens verder dan je neus lang is dan zie je dat de Stones op 50/60-jarige leeftijd nog steeds garant staan voor een avond top entertainment, ze hebben er weer zin in de feel is terug, en zoals Mick poosje terug zei: "Ik zie mij dit over een jaar of tien nog doen", dit bevestigt nog maar eens dat ze er weer plezier in hebben, en ga nu niet gelijk beginnen 'ze doen het voor het geld' want dat is ook bullshit, ze hebben aan de concerten vanaf de Steel Wheels tour tot de Bridges to Babylon tour meer dan 1 miljard dollar verdient (dit is inclusief fanartikelen ed.) En waarom zouden zulke grootheden moeten stoppen? Omdat ze te oud zijn? Omdat ze niet goed meer zijn? Oud zijn vind ik geen reden om te stoppen als je lichamelijk nog ok bent, en als je ze niet goed meer vindt dan kijk je waarschijnlijk met andere ogen dan ik, ok keith zit er soms naast, ronnie staat soms te slapen, mick z'n stem houd het niet meer zo goed als vroeger (maar houdt wel in de gaten ze zijn meer dan een jaar op pad, ze hebben meer dan 110 shows gedaan en ik zie nog maar weinigen dat evenaren om op 60-jarige leeftijd nog op die wijze te performen en het publiek op te zwepen).


IDD RESPECT!!!!

marc_o
26 september 2003, 10:49
Nou, dat aspect kan ik inderdaad erg waarderen, ik zou ook doorgaan, waarom niet? Het lijkt me ook erg vreemd iets op te geven waar zoveel mensen van houden en wat je dan het grootste deel van je leven erg succesvol mee bent geweest, ik kan dat alleen maar waarderen...ik vond het gewoon niet erg mooi wat ze deden, en dat is dan weer een smaakverhaal....en face it, ze hebben echt al meer dan 20 jaar geen echt goede plaat meer gemaakt, en waarom zingt Keith eigenlijk???? Aaargh, dat was erg vervelend om aan te horen, Jagger doet het meer dan goed, vooral gezien de leeftijd.

ieme
26 september 2003, 11:26
, en waarom zingt Keith eigenlijk???? Aaargh, dat was erg vervelend om aan te horen, Jagger doet het meer dan goed, vooral gezien de leeftijd.

Ja dat snap ik ook niet, keith zingt niet goed! (lees SLECHT)
Maar ja, dat nummer I Wanna Hold You doet ie wel leuk maar de rest isa niet goed, en ik vind hem ook niet zo daverend gitaar spelen, die Ron Wood is eigenlijk veel beter...

Harry
26 september 2003, 11:35
@ the Cure: heb je het nou over omzet over over verdiensten?

The_Cure
26 september 2003, 16:15
, en waarom zingt Keith eigenlijk???? Aaargh, dat was erg vervelend om aan te horen, Jagger doet het meer dan goed, vooral gezien de leeftijd.

Ja dat snap ik ook niet, keith zingt niet goed! (lees SLECHT)
Maar ja, dat nummer I Wanna Hold You doet ie wel leuk maar de rest isa niet goed, en ik vind hem ook niet zo daverend gitaar spelen, die Ron Wood is eigenlijk veel beter...

Als Keith gaat zingen gaan de meeste of bier halen of naar de wc, is altijd wel een grappig gezicht. Maar zo bar en bar slecht vind ik het niet vooral Happy vind ik een aardig nummer (met Ronnie op Steel Guitar); het mooiste is dat hij altijd super blij is als hij mag zingen :D Vlak voordat hij gaat zingen brabbelt hij ook altijd wat tegen het publiek, mooiste uitspraak van hem is nog wel:

"Hi, it's good to be here!! Well, it's good to be anywhere, ey!!"

En over dat ze 20jaar geen goede plaat meer hebben uitgebracht ben ik met je eens, na tattoo you zijn de albums wel ingezakt kwa niveau; maar toch op de recentere albums staan nog wel een flink aantal zeker geen slechte nummers; ik noem: Saint of Me, Flip the Switch, Out of Control, Don't Stop, Love is Strong, You Got me Rocking enz. Op het laatste verzamelalbum (van de Stones zijn er in de loop van de tijd teveel van dat soort albums uitgekomen) staan een stuk of vier nieuwe nummers waarvan Don't Stop nog het beste is, de andere nummers lijken stuk voor stuk veels te veel op nummers van het laatste solo-album (:kots: kut album) van Mick, hieraan kan je zien dat Mick bij het schrijven van de nummers een flinke vinger in de pap heeft gehad wat erg jammer is natuurlijk... Ze moeten met het aankomende nieuwe studio-album (eerst komt er weer een live-album van de afgelopen tour) terug gaan naar hun beste periode, gewoon het 'rauwe' moet terugkomen in de nummers de 'bluesy feel' dat zou ikzelf fantastisch vinden maar de kans lijkt mij klein hoe jammer het ook is... de commercie dwingt hun ertoe (hoe groot je ook bent) om een album af te leveren dat voor meer mensen (buiten de fans) aan te horen is en dat dit ten koste gaat van de kwaliteit maakt dan niet meer uit... t is a shame maar je doet er niks aan :-? Maargoed ik wacht het album eerst af voordat ik een oordeel ga vellen :)



@ the Cure: heb je het nou over omzet over over verdiensten?

Zoek ik even op [edit: opgezocht: omzet, sorry als iemand iets anders dacht dan dat ik bedoelde]