PDA

View Full Version : Gitaar kopen en belasting naaien....



Neals
22 september 2003, 22:32
Het idee als volgt:

Een bandlid van mijn band heeft een eigen label die ingeschreven staat bij de kamer van koophandel....

Giften zijn aftrekbaar

Het idee is als volgt:

Die jongen contracteert ons als uitvoerende band op zijn label, vervolgens investeert hij in ons door middel van gear (wat we hem buiten het bedrijf terug betalen uiteraard) zodat we BTW kunnen omzeilen?

bert k
22 september 2003, 22:51
Geen probleem, hij kan het als label wel waarmaken dat hij gitaren in de boekhouding heeft staan, hij hoeft jullie niet eens te boeken. Alleen zijn die instrumenten niet officieel je eigendom, maar ze zijn van het label. Als dat geen probleem is, have a go!
(Heb het zelf ook wel gedaan.)

Neals
22 september 2003, 23:20
Geen probleem, hij kan het als label wel waarmaken dat hij gitaren in de boekhouding heeft staan, hij hoeft jullie niet eens te boeken. Alleen zijn die instrumenten niet officieel je eigendom, maar ze zijn van het label. Als dat geen probleem is, have a go!
(Heb het zelf ook wel gedaan.)

Dat instrument word een gift, soort relatiegeschenk is mijn idee

willem1940
23 september 2003, 01:28
Werkt vermoedelijk goed zolang als alle betrokkenen elkaar kunnen vertrouwen.

The Mule
23 september 2003, 07:33
Geen probleem, hij kan het als label wel waarmaken dat hij gitaren in de boekhouding heeft staan, hij hoeft jullie niet eens te boeken. Alleen zijn die instrumenten niet officieel je eigendom, maar ze zijn van het label. Als dat geen probleem is, have a go!
(Heb het zelf ook wel gedaan.)

Dat instrument word een gift, soort relatiegeschenk is mijn idee

Hou er rekening mee dat:
- de belastingdienst niet gek is en ook wel eens op controle uitgaat,
- een platenlabel dat zijn uitvoerende artiesten instrumenten verstrekt bij wijze van relatiegeschenk een erg doorzichtige constructie is,
- relatiegeschenken aan een maximumwaarde vastzitten willen ze belastingvrij verstrekt mogen worden.

Frankiefrank2
23 september 2003, 08:09
Waarom belasting omzeilen????
Eigelijk steel je dan van nederland.
DUS OOK VAN MIJ.
Stel nou dat iedereen dat doet met alles wat ze kopen.
die btw is er niet voor niets hoor.
Kijk import belasting vind ik wel overdreven maar gewone niet.
AL is het wel veel eigelijk.

FNaRK
23 september 2003, 08:47
Waarom belasting omzeilen????
Eigelijk steel je dan van nederland.
DUS OOK VAN MIJ.
Stel nou dat iedereen dat doet met alles wat ze kopen.
die btw is er niet voor niets hoor.
Kijk import belasting vind ik wel overdreven maar gewone niet.
AL is het wel veel eigelijk.


Jezus man...doe es normaal :evil:

Lacrymosa
23 september 2003, 09:16
Zolang de constructie legaal is, is er toch nix aan de hand

en wat dan nog, lekker belangrijk als je de belasting naait, net of ze iets nuttigs doen met dat geld

www.middelvinger.net

CheerS!!

Frankiefrank2
23 september 2003, 09:41
Ja dat is waar de constructie is legaal misschien.
Maar toch vind ik het niet helemaal goed.
Ik zou het misschien ook doen als ik de kans heb hoor.
Maar ik zou het niet opzoeken. En ze doen wel degelijk wat nuttigs met dat geld.
Zo kunnen ze bv subsidie geven voor festivals en NIET commerciele radio zenders die nog wel goeie muziek uitzenden. En ze moeten daar al zoveel op bezuinigen dat ik het in deze toestand van de economie wel zou overwegen maar er wel eerst 2 keer bij nadenken.
Maar ik geef je wel gelijk dat het een mooie aanbieding is.

En misschien was dat van het stelen wel wat overdreven. Mij excuus daarvoor.

Groeten

Dude
23 september 2003, 10:15
Waarom belasting omzeilen????
Eigelijk steel je dan van nederland.
DUS OOK VAN MIJ.
Stel nou dat iedereen dat doet met alles wat ze kopen.
die btw is er niet voor niets hoor.
Kijk import belasting vind ik wel overdreven maar gewone niet.
AL is het wel veel eigelijk.


Jezus man...doe es normaal :evil:

inderdaad zeg.... frankiefrank jij moraal ridder... who gives a fuck ! jij geeft nooit net ietsje teveel op bij de jaarlijkse blauwe envlope feest dagen ? jij omzeilt nooit iets om goedkoper uit te zijn ? lul niet zo stom man !

Neals
23 september 2003, 13:21
Waarom belasting omzeilen????
Eigelijk steel je dan van nederland.
DUS OOK VAN MIJ.
Stel nou dat iedereen dat doet met alles wat ze kopen.
die btw is er niet voor niets hoor.
Kijk import belasting vind ik wel overdreven maar gewone niet.
AL is het wel veel eigelijk.

Nederland steelt ook van mij met die flitspalen en mij in de cel te gooien

bert k
23 september 2003, 13:22
Lees de krant eens, frankiefrank, dan zie je wat er met dat belastinggeld gebeurt. ALLES wordt wegbezuinigd! Behalve de salarissen van topmanagers

Javaca
23 september 2003, 14:13
Al dat moralistische gedoe... :evil:

Ik weet zeker dat jullie ook niet kankeren als je een belastingvrije Lp/PRS/'56 strat in je handen houdt ipv een goedkoop stuk triplex waarover je wel belasting betaald. :lol: :D :-D

Frankiefrank2
23 september 2003, 14:36
OKe, misschien sanp ik het niet helemaal.
Maar dat komt omdat ik er niet mee bezig ben.
En dat komt weer omdat ik nog maar 16 ben.
Daarom weet ik niet veel van dat soort zaken, en vertel ik
jullie wat ik er van denk, en met de kennis die ik nu van belasting heb
is dat wat ik verteld heb. Snappie??
En verder weet ik ook wel dat die nieuwe
albert heijn gast 10 miljoen per jaar vangt. Maar dat is een andere zaak.
En als je te hard rijd vind ik dat in de meeste gevallen terecht dat
je een boete krijgt. Aleen vind ik ze wel behoorlijk hoog.
Misschien denk je daar anders totdat je een keer een ongeluk hebt gezien.

Dus dat was mijn message.
en als jullie het er niet mee eens zijn wil ik daar best over discuseren maar wel aardig blijven he? :razz:

Javaca
23 september 2003, 14:59
als jij 16 bent betaal je dus bijna geen belasting
wat zeur je dan over stelen van jouw?

Harry
23 september 2003, 15:52
Nederland steelt ook van mij met die flitspalen en mij in de cel te gooien

maar zeg nou zelf, sommige mensen kun je beter binnen houden :razz:

Neals
23 september 2003, 16:40
Harry hou je er buiten (tenzij je nog een buitenkans weet om een mooie gitaar bemachtigen :D )

Harry
23 september 2003, 17:01
Harry hou je er buiten (tenzij je nog een buitenkans weet om een mooie gitaar bemachtigen :D )

mmm, misschien via een belastingtechnische constructie?





blijkt wel weer dat veel friezen een min of meer criminele inslag hebben :D

Frankiefrank2
23 september 2003, 17:31
als jij 16 bent betaal je dus bijna geen belasting
wat zeur je dan over stelen van jouw?

Zoals ik al zei, dat stelen was overdreven en daarvoor had ik ook excuses gemaakt. Maar als ik de hele zomervakantie hard werk voor een nieuwe gitaar en een boss gt6 en ik betaal over mijn salaris bijna 300 euro belasting vind ik het wel minder als iemand dat eventjes in zn zak steekt. Maar zoals je weet geeft de overheid subsidie
aan verenigingen en andere dingen. En ik ben het met je eens dat ze veel geld beter kunnen uitgeven. Maar als ze ietsverkeerd uitgeven wil niet zeggen dat iedereen de belasting moet naaien, zonder belasting is er gewoon nix. Dan is het iedereen voor zichzelf, wegen worden niet onderhouden, neals kan niet meer te hard rijden en goedkoope gitaren kopen.
(Nu komt er een extreem voorbeeld)
Scholen gaan er armoedig uit zien, leerlingen hebben geen zin meer om naar een vieze school te gaan er komen geen goed opgeleide mensen meer, en jij krijgt hierdoor geen aow uitkering meer zover kan je zoeken.
Ik weet heus wel dat ze veel geld verkeerd uitgeven zoals betuwelijnen en andere dingen. Maar al het geld is nodig. Misschien krijgt deze site ook wel subsidie. En ik snap ook wel dat het natuurlijk heel aantrekkelijk is om een gitaar veel goedkoper te kopen.
Verder vind ik dat er in deze topic een beetje en vijandige sfeer is.
Dat vind ik niet zo prettig. Iedereen is hier voor zijn lol, ik wilde alleen maar wat zeggen om iets duidelijk te maken, en niet om iemand persoonlijk aan te vallen. (behalve dat eerste bericht dan maar ik was heel eventjes boos ik hoop dat mijn excuus daarvoor aangekomen is)

groeten Frank

Neals
23 september 2003, 17:49
Zoals ik al zei, dat stelen was overdreven en daarvoor had ik ook excuses gemaakt. Maar als ik de hele zomervakantie hard werk voor een nieuwe gitaar en een boss gt6 en ik betaal over mijn salaris bijna 300 euro belasting vind ik het wel minder als iemand dat eventjes in zn zak steekt. Maar zoals je weet geeft de overheid subsidie


Ach, zal ik het je sterker vertellen...
Ik ga een gitaar kopen en laten we zeggen ik heb 1000 euro bruto heb verdient...
Allereerst gaat er 33,3 procent richting belastingdienst en andere instellingen
heb ik het true bedrag van 666 euro over...
Stel ik koop daar een true BC Rich voor, wat bij dit voorbeeld het beste staat, dan gaat daar van 20% is 133,20 naar de belasting

Uiteindelijk gaat er 466,20 naar de belasting

Neals
23 september 2003, 17:49
t bedrag is misschien wel wat overdreven, maar er gaat meer naar die klojo's dan je denkt....

The Mule
24 september 2003, 08:13
Goeie mentaliteit in dit topic :-? Iedereen maar klagen dat de overheid zo slecht bezig is, maar het is zo simpel: in een democratisch systeem krijgt ‘het volk’ de regering die het verdient (wat niet wil zeggen dat ik Balkellende op die stoel gestemd heb!)

Een constructie kan legaal zijn, maar als hij wordt misbruikt (bv. door iemand die alleen maar vriendje is van de labeleigenaar, maar verder niets) is het gewoon ordinaire fraude. En nogmaals: ze zijn niet helemaal gestoord bij de belastingdienst.

Het is eigenlijk te gek voor woorden dat daar nog op gewezen moet worden, maar het salaris van de nieuwe Ahold topman wordt niet door de overheid bepaald of betaalt, maar door de raad van commissarissen én de consument die massaal naar de Appie blijft gaan omdat dat zo lekker vertrouwd is. De kritiek is natuurlijk terecht, maar alleen vanwege de voorbeeldfunctie die van het management zou moeten uitgaan. Je kan het niet maken om een manager een recordsalaris te geven met standaard superbonussen of het nou goed of slecht gaat, terwijl de ‘gewone’ werknemers zelfs moeten vrezen voor hun baantje omdat het zo slecht zou gaan met het bedrijf…

StoneCourt
24 september 2003, 10:48
Ik zou eerst maar eens controleren wat voor soort giften aftrekbaar is. Volgens zijn daar de nodige grenzen aan gesteld en het zou zomaar kunnen dat gear daar niet onder valt, of vanwege het prijskaartje dat aan die gift hangt of vanwege de aard van de zaak die wordt gegeven.

Raffel
25 september 2003, 15:39
als jij 16 bent betaal je dus bijna geen belasting
wat zeur je dan over stelen van jouw?

Zoals ik al zei, dat stelen was overdreven en daarvoor had ik ook excuses gemaakt. Maar als ik de hele zomervakantie hard werk voor een nieuwe gitaar en een boss gt6 en ik betaal over mijn salaris bijna 300 euro belasting vind ik het wel minder als iemand dat eventjes in zn zak steekt. Maar zoals je weet geeft de overheid subsidie
aan verenigingen en andere dingen. En ik ben het met je eens dat ze veel geld beter kunnen uitgeven. Maar als ze ietsverkeerd uitgeven wil niet zeggen dat iedereen de belasting moet naaien, zonder belasting is er gewoon nix. Dan is het iedereen voor zichzelf, wegen worden niet onderhouden, neals kan niet meer te hard rijden en goedkoope gitaren kopen.
(Nu komt er een extreem voorbeeld)
Scholen gaan er armoedig uit zien, leerlingen hebben geen zin meer om naar een vieze school te gaan er komen geen goed opgeleide mensen meer, en jij krijgt hierdoor geen aow uitkering meer zover kan je zoeken.
Ik weet heus wel dat ze veel geld verkeerd uitgeven zoals betuwelijnen en andere dingen. Maar al het geld is nodig. Misschien krijgt deze site ook wel subsidie. En ik snap ook wel dat het natuurlijk heel aantrekkelijk is om een gitaar veel goedkoper te kopen.
Verder vind ik dat er in deze topic een beetje en vijandige sfeer is.
Dat vind ik niet zo prettig. Iedereen is hier voor zijn lol, ik wilde alleen maar wat zeggen om iets duidelijk te maken, en niet om iemand persoonlijk aan te vallen. (behalve dat eerste bericht dan maar ik was heel eventjes boos ik hoop dat mijn excuus daarvoor aangekomen is)

groeten Frank

Dus we moeten eigenlijk allemaal gaan roken, zuipen en dure instrumenten en zooi kopen, om de overheid te spekken? Ik ben misschien de enige hoor, maar ik betaal ieder jaar meer belasting. Dat die lui in Den Haag op de verkeerde dingen bezuinigen, kan ik ook nix aan doen.

Javaca
25 september 2003, 15:51
Zalm rookt ook... :cry:

Van onze centen :evil:

bert k
25 september 2003, 16:58
Zalm rookt ook... :cry:

:
Gerookte Zalm :cool:

alhambra
25 september 2003, 17:00
Hmmmmmmmmm waar werk ik ook alweer
damn gisteren wist ik het nog....


O ja ik weet het weer BIJ DE BELASTINGDIENST !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

























Maar geen nood ik heb geen ambities en hou zeker niet van rukkers die een ander verlinken :-D :-D


Whoooeeeehahahahahaaaaaaaa ambities ................................ bij de belastingdienst

YEAH RIGHT

Kut had ik maar doorgeleerd dan had ik nu een echte baan.

Javaca
25 september 2003, 19:17
Zalm rookt ook... :cry:

:
Gerookte Zalm :cool:

Bedankt Bert ! :-D