PDA

View Full Version : Versterkerloos optreden



Bigfoot414
22 september 2003, 21:37
Het is misschien een beetje vaag, maar onze bassist beweert dat er een PA-system bestaat waar je met 3,4 man op één versterker kan inpluggen.

Het is dan de bedoeling dat je via een mengpaneeltje de geluiden op elkaar afstemt.

Ik vroeg me af of zoiets efficiënt zou kunnen gaan werken...?

Swan
22 september 2003, 21:43
k zou er wel n pod ofzo tussengooien als gitarist zijnde

aadplagiaat
22 september 2003, 21:48
Het is misschien een beetje vaag, maar onze bassist beweert dat er een PA-system bestaat waar je met 3,4 man op één versterker kan inpluggen.

Het is dan de bedoeling dat je via een mengpaneeltje de geluiden op elkaar afstemt.

Ik vroeg me af of zoiets efficiënt zou kunnen gaan werken...?

Ligt eraan wat je efficient noemt. Zelf sta ik het principe voor dat de backline het geluid maakt en de PA versterkt dat alleen maar met een goede zaalbalans.
Zo maakt ieder zijn eigen geluid, zoals hij/zij dat wil. Dat is niet hetzelfde als met effectpedalen en een PA een "sound" cre-eren.

Met alle respect voor geluidstechnici, ik vind dat het zo hoort.

Bigfoot414
22 september 2003, 21:52
Maar het zou toch veel mooier klinken als ik er een goeie amp tussenflikker met een paar effectjes?

aadplagiaat
22 september 2003, 21:56
Maar het zou toch veel mooier klinken als ik er een goeie amp tussenflikker met een paar effectjes?

Waar gaat dit nou eigenlijk over. Wil je je gitaar rechtstreeks in een mengpaneel steken samen met anderen en de mix daarvan naar een PA sturen of ben je bezig met zoals ik al zei TOCH je eigen setup en daarvandaan via een mic of DI naar een mengtafel? Ik snap dit niet. :???:

wietse
22 september 2003, 21:57
Het is misschien een beetje vaag, maar onze bassist beweert dat er een PA-system bestaat waar je met 3,4 man op één versterker kan inpluggen.

Het is dan de bedoeling dat je via een mengpaneeltje de geluiden op elkaar afstemt.

Ik vroeg me af of zoiets efficiënt zou kunnen gaan werken...?
volgens mij kan dat op bijna elk beetje pa zelfs de goedkope.
heb nog 2 liggen (pa versterkers)met 4 inputs op alle kan je volume toon en volume afregelen per kanaal.
maar je geluid wordt wel erg kleurloos klinkt allemaal hetzelfde ,moet je met pedalen verhelpen.
kan wel handig zijn in een kleine oefenruimte lijkt mij.

wietse
22 september 2003, 22:00
Maar het zou toch veel mooier klinken als ik er een goeie amp tussenflikker met een paar effectjes?
maar dan speel je weer niet versterkerloos ,zie het trouwens wel eens bij top 40 bandjes geen versterkers, effecten ervoor en alles direct in de pa ,klinkt vaak erg levenloos.
je hebt wel veel minder gesjouw.

Dirk_Hendrik
22 september 2003, 23:00
top 40 bandjes versterkerloos:

1) Ze playbacken; zeker op TV
of
2) Ze spelen met in ear monitors en die versterker staat backstage.

wietse
23 september 2003, 06:32
top 40 bandjes versterkerloos:

1) Ze playbacken; zeker op TV
of
2) Ze spelen met in ear monitors en die versterker staat backstage.
zulke top 40 bandjes bedoel ik niet ik bedoel top 40 cover bandjes die vaak erg slecht zijn dure apparatuur hebben en 3 keer per week in disco's e.d spelen.
ze danken hun succes alleen maar aan het feit dat alles wat ze spelen bekend is wat voor de meeste dronken stappers genoeg reden is om te feesten.

Negative K3 fan
23 september 2003, 08:13
basgitaren worden toch wel eens recht in ded pa gedrukt? De basamp staat er dan alleen als monitor...

Ic3gl0vE
23 september 2003, 12:48
Gitaaramps worden ook vaak zat alleen als monitor gebruikt. Maar als je zonder versterker wilt spelen, zul je toch een pre-amp mee moeten nemen, anders is je geluid echt ruk. Je kunt ook wel gewone pedaaltjes gebruiken, maar ook dat geluid is rechtstreeks in de PA niet leuk.

Neals
23 september 2003, 14:06
Maar het zou toch veel mooier klinken als ik er een goeie amp tussenflikker met een paar effectjes?
maar dan speel je weer niet versterkerloos ,zie het trouwens wel eens bij top 40 bandjes geen versterkers, effecten ervoor en alles direct in de pa ,klinkt vaak erg levenloos.
je hebt wel veel minder gesjouw.

Dat geouwehoer ken ik, heb ik zelf ook wel uitgevoerd, maar 9 van de 10 keer klinkt het naar stront, en voorzichtig met de pre-amp (10 watt oefencombo) omdat die er wel eens teveel vermogen doorheen wilde sturen

skabouter
24 september 2003, 09:56
wat die gast zei en vroeg was toch : met zun 4en in 1 amp, en dan wel apart afstellen enzo. het lijkt mij duidelijk dat dat niet kan !
als je met zijn 4ren in amp gaat (wat wel kan, maar voor zwak signaal zorgt) kan je niet alles apart afstellen. doe je de 1 wat harder, dan is de rest natuurlijk ook harder. of je moet het zelf doen met je gitaarknoppen, maar dat is vast niet mooi

wietse
24 september 2003, 10:49
wat die gast zei en vroeg was toch : met zun 4en in 1 amp, en dan wel apart afstellen enzo. het lijkt mij duidelijk dat dat niet kan !
als je met zijn 4ren in amp gaat (wat wel kan, maar voor zwak signaal zorgt) kan je niet alles apart afstellen. doe je de 1 wat harder, dan is de rest natuurlijk ook harder. of je moet het zelf doen met je gitaarknoppen, maar dat is vast niet mooi
nog nooit een pa goed bekeken zeker?
hebben minimaal 4 kanalen met allemaal toon en volume regeling per kanaal ,en dat vraagt ie ook want dan speel je over 1 versterker de pa in dit geval.
allemaal over 1 gitaar versterker dat werkt natuurlijk niet ,een pa is daar juist wel speciaal voor bedoeld.

Javaca
24 september 2003, 13:46
Waarom niet gitaarloos optreden? :???:

MarshallSG
24 september 2003, 13:55
Was een tijdje terug op TV toch ergens kampoenschappen Air guitar spelen.

Javaca
24 september 2003, 17:53
Dat bedoel ik slimmerik! :lol: :lol:

Nicci
24 september 2003, 23:12
wat die gast zei en vroeg was toch : met zun 4en in 1 amp, en dan wel apart afstellen enzo. het lijkt mij duidelijk dat dat niet kan !
als je met zijn 4ren in amp gaat (wat wel kan, maar voor zwak signaal zorgt) kan je niet alles apart afstellen. doe je de 1 wat harder, dan is de rest natuurlijk ook harder. of je moet het zelf doen met je gitaarknoppen, maar dat is vast niet mooi

euh . . sorry, maar dit kan prima. nog niet zo lang geleden in een theater gespeeld, waar we direkt op de PA inplugden . . . een microfoon of 7 en een bas en een gitaar . . . . geen probleem. er zit dan zo'n box tussen waar ik de naam van kwijt ben.