PDA

View Full Version : geblackfacede super reverb voor 1200?



The Thumb
22 september 2003, 20:18
Ik heb de mogelijkheid een super reverb van begin seventies te kopen voor 1200. Hij is onlangs geserviced en teruggebracht naar blackface specs, zowel het circuit als het uiterlijk. E.e.a. is uitgevoerd door CMW amps, dus kwalitatief wel in orde, denk ik. Wie vindt 1200 duur, goedkoop of precies goed?

sash
22 september 2003, 20:31
Nette prijs lijkt me.
Wat voor speakers en buizen zitten erin?

Chris Winsemius
22 september 2003, 20:54
Hoi Thumb

Een v/d beter klinkende Fenders die ik de afgelopen tijd hier heb gehad , plaatspanning is wat aan de lage kant met die 5U4 ( +/- 430 Volt ) maar hij klinkt heel goed voor een geblackfacede silverface .
Alnico speakers , CTS dacht ik . MasterVolume op de achterkant .

Met m'n TweedMod en wat andere buizen ga je helemaal richting SRV :lol:

mvg ,

Chris

Al
22 september 2003, 20:56
Ik heb de mogelijkheid een super reverb van begin seventies te kopen voor 1200. Hij is onlangs geserviced en teruggebracht naar blackface specs, zowel het circuit als het uiterlijk. E.e.a. is uitgevoerd door CMW amps, dus kwalitatief wel in orde, denk ik. Wie vindt 1200 duur, goedkoop of precies goed?

Zeerrrr redelijke prijs, ook omdat ie service beurt heeft gehad.

Al

Al
22 september 2003, 20:59
Hoi Thumb

Een v/d beter klinkende Fenders die ik de afgelopen tijd hier heb gehad , plaatspanning is wat aan de lage kant met die 5U4 ( +/- 430 Volt ) maar hij klinkt heel goed voor een geblackfacede silverface .
Alnico speakers , CTS dacht ik . MasterVolume op de achterkant .

Met m'n TweedMod en wat andere buizen ga je helemaal richting SRV :lol:

mvg ,

Chris


Chris

Zou je willen uitleggen wat jouw tweed mod met SRV te maken heeft?

Al

Chris Winsemius
22 september 2003, 21:26
Zie beschrijving op m'n site , strakker laag , duidelijker midden , mooi maar niet te schel hoog .
Vele versterkers v/d grotere jongens zijn absoluut niet origineel of standaard .... dus met een standaard blackface VibroVerb of SuperReverb redt je het niet , zelfs de nieuwe '64 VibroVerb Custom met wat Cesar Diaz mods niet .

Chris

sash
22 september 2003, 21:39
Hoi Thumb

Een v/d beter klinkende Fenders die ik de afgelopen tijd hier heb gehad , plaatspanning is wat aan de lage kant met die 5U4 ( +/- 430 Volt ) maar hij klinkt heel goed voor een geblackfacede silverface .
Alnico speakers , CTS dacht ik . MasterVolume op de achterkant .

Met m'n TweedMod en wat andere buizen ga je helemaal richting SRV :lol:

mvg ,

Chris

Dan issie toch niet volledig geblackfaced zoals the thumb zegt, als er nog mastervolume op zit en een 5U4 in zit?

Chris Winsemius
22 september 2003, 22:02
Bf met MasterVolume ( het type dat geen invloed meer heeft als ie op tien staat ) , elko's nieuw en bf specs , voedings-weerstanden sf-specs ( op wens van klant voor een wat warmere sound ) .
Ruby 6L6s in de eindtrap . De 5U4 is er ingehouden voor wat meer compressie op hogere volumes .
De silverface master-volume wordt altijd verwijdert en vervangen door een beter circuit .

Voor alle duidelijkheid : op m'n site staan wat (richtlijnen voor ) veel gevraagde mods . Meestal gebeurt er nog meer zodat de klant de sound krijgt die hij wil , alles gebeurt in overleg .

Geluid is wat meer dan een schemaatje :D ( niet als belediging bedoelt !!! )

Chris

SteavisSmokin
23 september 2003, 02:34
Hoi Chris, leuk je ook hier op het forum te zien. Ik ben die jongen die met john samen was op het station in Zevenaar toen jullie wat dingen ruilden. Ik vroeg me af na het lezen van deze post waarom je die mod een Tweed mod noemt -> tweed staat toch niet bekend om strak laag? daarnaast is de SRV sound toch ook totaal geen "tweed" sound? Of is die mod gebaseert op Tweed schemas die in een BF amps een andere uitwerking hebben?

grrrrrroet,
Steven

Al
23 september 2003, 03:31
Hoi Thumb

Een v/d beter klinkende Fenders die ik de afgelopen tijd hier heb gehad , plaatspanning is wat aan de lage kant met die 5U4 ( +/- 430 Volt ) maar hij klinkt heel goed voor een geblackfacede silverface .
Alnico speakers , CTS dacht ik . MasterVolume op de achterkant .

Met m'n TweedMod en wat andere buizen ga je helemaal richting SRV :lol:

mvg ,

Chris

Ik denk dat 430V een prima spanning is voor voor een 5U4 SR.

--> Het geeft ruimte voor een GZ34 of SS rect.

Als je volgens het boekje richting bfspanning wilt kan je deze zonder problemen installeren. Wel even biassen

Qua performance vind ik 430-440 een uitstekende spanning voor 6L6GC

Al

Chris Winsemius
23 september 2003, 03:41
goeie mogelijkheden maar niet de wens van die klant :D

wat is biasen ? :-D ( grapje ! )

Chris

Chris Winsemius
23 september 2003, 03:51
Hoi SteavisSmokin

Leuk je hier te "zien" !
Tweed is inderdaad niet zo strak in het laag maar de kleuring is vergelijkbaar voor het middengebied en het hoog .
Nogmaals : het is een benaming , in de states komen dat soort dingen als "tweedifying a Fender" , etc. wel vaker voor .
Op diverse albums zijn ook tweed Bassman , Dumble en andere versterkers gebruikt . Live speelde hij ook weleens met Marshalls .

Chris

Al
23 september 2003, 04:02
Zie beschrijving op m'n site , strakker laag , duidelijker midden , mooi maar niet te schel hoog .
Vele versterkers v/d grotere jongens zijn absoluut niet origineel of standaard .... dus met een standaard blackface VibroVerb of SuperReverb redt je het niet , zelfs de nieuwe '64 VibroVerb Custom met wat Cesar Diaz mods niet . Chris

Ik had gehoopt dat je SRV met tweed in verband zou brengen en daar wat gedetailleerd op in zou gaan.

Om de grotere jongen uit te hangen werkt het volgens jou dus niet met "normale blackfaces" en de diaz mods. Ik heb plotseling weer stekende last van een rookgordijn.......

Al

Chris Winsemius
23 september 2003, 11:47
Goeie morgen !

Bij SRV hoor je meestal duidelijk ( en vrij strak ) de bas-snaren wat te maken heeft met de gitaar , snaren maar ook en vooral de gebruikte versterker(s) ...... en natuurlijk de onge-evenaarde techniek van SRV .
Wat er bekend over is : EV speakers , andere uitgangstrafo's , diode-gelijkrichters i.p.v. buizen-gelijkrichters ( info op diverse internetsites en uit wat oudere gitaarbladen ) .

Misschien begrijp ik je vraagstelling niet helemaal ( wil je component-waardes weten of een beschrijving van versterker-sounds ) , excuses voor het rookgordijn .

Nog een link naar een gepost schemaatje : http://www.blueguitar.org/new/schem/fender/modnotes/bothverb.gif

mvg

Chris

Mr.Jay
23 september 2003, 14:08
Met m'n TweedMod en wat andere buizen ga je helemaal richting SRV :lol:

Chris[/quote]

Ja, leg es uit Chris, SRV speelde zelden op Tweed. Hij heeft een typisch AB763 soundje.

En een 5U4 hoort niet in zo'n SR, teveel sag vind ik en géén Blackface spec !
Ik gebruik er gewoon een GZ34 in , zet je de voltage switch toch gewoon hoger ?

JAY

Chris Winsemius
23 september 2003, 14:24
Hoi JaY

De klant wou meer compressie en warmte .
Over smaak valt natuurlijk te twisten :lol:

mvg

Chris

Mr.Jay
23 september 2003, 14:28
[quote="Chris Winsemius"]Hoi JaY

De klant wou meer compressie en warmte .
Over smaak valt natuurlijk te twisten :lol:

mmhh..> klant is koninng natuurlijk.
Maar goed dat ik géén klanten heb dan. Ik hou niet van de TWIST.


JaY

The Thumb
23 september 2003, 18:36
Heren,

allemaal dank voor jullie reacties. De aanbieder heeft inmiddels zijn prijs verhoogd naar 1400 (hmm...).

Volgens mij heeft Chris gewoon gedaan waar zijn klant om vroeg, niet nodig om met zijn allen de jacht op Chris te openen toch? Ik denk dat de aanbieder van de amp misschien wat genuanceerder naar mij had mogen zijn wat betreft het blackfacen, blijkbaar is het dus een circuit geworden met kenmerken van blackface, maar ook met een aantal belangrijke afwijkingen.

"tweedifying a fender" kende ik nog niet, die houd ik er in..

oh ja, als ik me niet vergis is In Step bijna allemaal ingespeeld met een ´59 bassman, de connectie SRV <--> tweed bestaat dus wel degelijk...

SteavisSmokin
23 september 2003, 18:41
hey thumb, wel erg vreemd dat die gast zijn prijs verhoogd heeft. Maja...

Volgens mij is het niet de jacht op chris openen, eerder interesse waarom hij die mod de tweed mod noemt.

The Thumb
23 september 2003, 18:46
ja, die prijsverhoging bevalt mij helemaal niet, omdat we eigenlijk al accoord waren...

SteavisSmokin
23 september 2003, 19:00
Dat kan natuurlijk helemaal niet -> ben je akkoord en dan ga je je prijs verhogen. Als ik jou was zou ik er dan niet meer voor betalen dan 1200.

Chris Winsemius
23 september 2003, 19:30
Hi Thumb

Wel jammer van al het gedoe ( voor jou ) !

De klanten komen hier met hun specifieke geluids-wens , ik kijk wat er mogelijk is en overleg met de klant hierover om z'n wens te realiseren qua techniek . In dit geval had een pure Blackfacing de klant niet het gewenste resultaat gegeven . Het draait hier puur om de sound .

Tweedifying a Fender ..... had natuurlijk Tweedifying a bf or sf Fender moeten zijn . Beetje standaard ( maar nog niet "top" ) is het aanpassen v/d toonregeling naar "tweed-specs" . Hier doe ik nog een aantal extra dingen om het laag strakker te krijgen wat gewoon een veel voorkomende vraag is .

mvg

Chris

Al
24 september 2003, 02:11
Goeie morgen !

Ha Chris, ook goeie morrrrgen (inmiddels).

Hangt er bij jou ook zoveel rook? Ik zit aan momenteel een grote bier maar niet lang meer (peevee.. )


Bij SRV hoor je meestal duidelijk ( en vrij strak ) de bas-snaren wat te maken heeft met de gitaar , snaren maar ook en vooral de gebruikte versterker(s) ...... en natuurlijk de onge-evenaarde techniek van SRV .

Ok, naar het puntje

Wat er bekend over is : EV speakers , andere uitgangstrafo's , diode-gelijkrichters i.p.v. buizen-gelijkrichters ( info op diverse internetsites en uit wat oudere gitaarbladen ) . [/quote]

Zeker, ga door want misschien wordt het interessant.


Misschien begrijp ik je vraagstelling niet helemaal ( wil je component-waardes weten )

Yesssssssssssssssss. Niet alleen componentwaardes weten maar ook welke componenten. En ook de vraag van Steven waarom die "Tweed" mod van je het Ultieme SRV geluid geeft, daar waar het toch om AB763 gaat. Ook had ik je al getracht te ontlokken. Misschien wordt het dan interessant snap you? Liever geen verwijzingen naar je prijslijst, want daar staat niks.


excuses voor het rookgordijn.

> Nog een link naar een gepost schemaatje : http://www.blueguitar.org/new/schem/fender/modnotes/bothverb.gif

haha, wat goed te maken?
Ober, een grote bier

Al

Chris Winsemius
24 september 2003, 10:10
"Yesssssssssssssssss. Niet alleen componentwaardes weten maar ook welke componenten. En ook de vraag van Steven waarom die "Tweed" mod van je het Ultieme SRV geluid geeft, daar waar het toch om AB763 gaat. Ook had ik je al getracht te ontlokken. Misschien wordt het dan interessant snap you? Liever geen verwijzingen naar je prijslijst, want daar staat niks. "

Toch niet zo precies gequote :)
Gaat gewoon meer richting dat strakke .
Doe bv. een google-search met "SRV + gear + amp" en je zult wat lijsten van gebruikte versterkers zien .

"Nog een link naar een gepost schemaatje : http://www.blueguitar.org/new/schem/fender/modnotes/bothverb.gif

haha, wat goed te maken? "

Had ik in het jaar '00 al gedaan :lol: , heb nog wel wat meer naar Steve gestuurd .

Koffie !

Chris

Mr.Jay
24 september 2003, 10:40
Tweed is inderdaad niet zo strak in het laag maar de kleuring is vergelijkbaar voor het middengebied en het hoog .
Nogmaals : het is een benaming , in de states komen dat soort dingen als "tweedifying a Fender" , etc. wel vaker voor .

kleiner slope-resistortje wellicht ??? ( = Tweed )

>Op diverse albums zijn ook tweed Bassman , Dumble en andere versterkers gebruikt . Live speelde hij ook weleens met Marshalls .

klopt > toen ie dus die BAGGER sound had de laatste jaren !!
Zijn "beroemdste" soudn is toch wel 1e helft 80-jaen.

JaY

Al
24 september 2003, 15:25
Heren,

allemaal dank voor jullie reacties. De aanbieder heeft inmiddels zijn prijs verhoogd naar 1400 (hmm...).

Oops..... zou hij hier lezen.....

Al

Al
24 september 2003, 15:33
Tweed is inderdaad niet zo strak in het laag maar de kleuring is vergelijkbaar voor het middengebied en het hoog .
Nogmaals : het is een benaming , in de states komen dat soort dingen als "tweedifying a Fender" , etc. wel vaker voor .

kleiner slope-resistortje wellicht ??? ( = Tweed )

>Op diverse albums zijn ook tweed Bassman , Dumble en andere versterkers gebruikt . Live speelde hij ook weleens met Marshalls .

klopt > toen ie dus die BAGGER sound had de laatste jaren !!
Zijn "beroemdste" soudn is toch wel 1e helft 80-jaen.

JaY

Ja, hij speelde op natuurlijk op vanalles. Iemand zou hem ooit met 6 DR's hebben gezien. En Twin staat er ook wel eens bij.

Ja Tweed mod, kleinere Slope. Mid .022 en evt bass ook. Presence aanleggen kan. Je zit een beetje met de CF als je die zou willen. Er is mogelijkheid dat met een Fetje te doen als je geen buis wil stelen. Zit nog in een van mijn amps maar nooit wat meegedaan verder. Met zo'n bassman topje kan je een hoop kanten op.

Al

The Thumb
11 oktober 2003, 23:08
Ik heb hem vandaag gekocht, KOLERE wat een geluid zeg! Volume op 6, eventueel wat afgezwakt door de mastervolume achterop, spelen, en voor je het weet is het drie uur later (dit is echt gebeurd). Komend van een 1x12 inch versterker is dit echt wel ff wat anders. Maar:

Een vraag voor de kenner(s): is het normaal dat de vibrato het alleen doet als de footswitch is ingeplugd?

Chris Winsemius
11 oktober 2003, 23:28
Thumb

Gefeliciteerd ! Hij is echt waanzinnig , de tremolo werkt alléén met voetschakelaar of je moet een doorgelust tulp-plugje in de aansluiting duwen .
Ps Ik had voor de zekerheid toen al een nieuwe voetschakelaar besteld omdat de oude helemaal door was .
Ik ben trouwens benieuwd wat jij van de MasterVolume vindt . De vorige eigenaar gebruikte hem aan het begin van optredens om gezeur met technici/etc. te voorkomen maar ging later lekker voluit .

Chris

SteavisSmokin
12 oktober 2003, 01:31
De vorige eigenaar gebruikte hem aan het begin van optredens om gezeur met technici/etc. te voorkomen maar ging later lekker voluit .

Haha, zo gaat het dus ALTIJD!!! Als je tijdens soundcheck hard gaat lopen ze te zeiken, ga je later tijdens optreden hard dan hoor je ze niet meer en dan vinden ze alles best......ik heb die geluidstechnici echt nooit begrepen.

The Thumb
12 oktober 2003, 11:00
De vorige eigenaar gebruikte hem aan het begin van optredens om gezeur met technici/etc. te voorkomen maar ging later lekker voluit .

Haha, zo gaat het dus ALTIJD!!! Als je tijdens soundcheck hard gaat lopen ze te zeiken, ga je later tijdens optreden hard dan hoor je ze niet meer en dan vinden ze alles best......ik heb die geluidstechnici echt nooit begrepen.

Ja, dit klinkt erg herkenbaar...

Chris, over je mastervolume mod, ik kan hem nu alleen nog beoordelen bij huiskamergebruik. Mijn eerste indruk is dat je hem goed kunt gebruiken als je hem niet verder dan 1/3 terugdraait, daarna wordt de invloed op je toon erg groot. Eea moet nog even met band worden uitgeprobeerd natuurlijk.

Al
12 oktober 2003, 22:26
Ik ben trouwens benieuwd wat jij van de MasterVolume vindt . De vorige eigenaar gebruikte hem aan het begin van optredens om gezeur met technici/etc. te voorkomen maar ging later lekker voluit . Chris

Chris

Over welke soort master volume heb je het? De post PI? zo ja de welke? Die met de dubbele pot?

Al

Al
22 oktober 2003, 17:11
Chris, over je mastervolume mod, ik kan hem nu alleen nog beoordelen bij huiskamergebruik. Mijn eerste indruk is dat je hem goed kunt gebruiken als je hem niet verder dan 1/3 terugdraait, daarna wordt de invloed op je toon erg groot. Eea moet nog even met band worden uitgeprobeerd natuurlijk.

Weet jij welk type Master dat is (Chris antwoordt niet) en op wat voor manier het je toon beïnvloedt?

Hoe bevalt hij verder?
Nog meer mods of verder origineel?

Al

Chris Winsemius
22 oktober 2003, 17:33
Chris heeft een beetje druk .......

Beetje zoals bij Matchless

Chris

Mr.Jay
22 oktober 2003, 21:51
Chris heeft een beetje druk .......

Beetje zoals bij Matchless
Chris


Zijn die niet failliet gegaan ?
JaY

Chris Winsemius
22 oktober 2003, 22:40
aantal mensen zijn verder gegaan , Samspon ( eigenaar/ontwerper )doet nu BadCat en nog een ander merk , Matchless is weer op de amrkt , Zinky is eerst naar Fender gegaan en daarna voor zich zelf begonnen

Chris

PeeVee
22 oktober 2003, 23:28
Wat voor MV?!?!

The Thumb
23 oktober 2003, 14:24
Zijn die niet failliet gegaan ?
JaY

Jay, verklaar je nader, dit komt erg suggestief over...

Al, de technische kant van de mod heeft Chris mij wel uitgelegd, ben echter technisch te ongeschoold om hem hier te kunnen herhalen.

Verdere mods: blackface muv rectifier tube (verzoek vorige eigenaar), ik denk dat ik dat zo maar even laat, de GZ34 bevalt mij wel.

Afgezien van het gewicht ben ik errug tevreden met de versterker, heb nu een paar keer opgetreden en dat ding klinkt echt goed.

En off topic: PeeVee, is 1980 nu ook al vintage (zie gitaarmarkt) :wink:

PeeVee
10 januari 2004, 13:22
En off topic: PeeVee, is 1980 nu ook al vintage (zie gitaarmarkt) :wink:

Eeeh... ja... kijk maar naar dit forum: Vintage Versterkers (5/m 1983)... Zoals Peter Koelewijn het al bezong: je wordt ouder pappa geef het maar toe want je bent wel snel maar ook eerder moe je wordt ouder pappa! (goed nummer trouwens).

Ik geloof dat we 20 jaar wordt aanhouden als Vintage grens maarre... hoezo... wat had ik voor moois uit 1980 te koop dan?!?! Weet het al niet maar...

Happy Soldering!

Al
11 januari 2004, 00:49
Ik geloof dat we 20 jaar wordt aanhouden als Vintage grens maarre... hoezo... wat had ik voor moois uit 1980 te koop dan?!?! Weet het al niet maar... Happy Soldering!

Ik ben de schuldige --> die 20 jaar heb ik maar uit de lucht gegrepen bij het starten van dit Forum. Er was behoefte aan een indicatie. Beschouw het vooral als rekbaar, 200 jaar is ook prima net zoals een 2003 Deluxe reverb RI.

Al