PDA

View Full Version : Ibanez SZ520QM



punkydude
22 september 2003, 19:00
Heeft er iemand opmerkingen over dit gitaartje?

http://www.music-town.de/onlineshop/hersteller/ibanez/ibanezsz520qmbbl_big.jpg

Greeeeeeeeetz, Davy

jorrit
22 september 2003, 19:13
jah een opmerking......gebruik de zoekfunctie! er is al zoveel gezegd over deze gitaar!! en als je het nog niet wist, dan weet je het nu....eerst ff zoeken en dan vragen....

veel succes!

strontraper jos
22 september 2003, 20:03
ja, leuke gitaar

goeie sound, stock pickups móet je niet vervangen, erg goed bespeelbare nek, niet te dun, niet te dik, maar smaken verschillen uiteraard

enige negatieve opmerking:
de brug (chromé) en de houders van de elementen (plastic) worden snel dof, ik denk dat ik die ooit wel eens vervang door een andere brug en metalen houders. pots en switch zijn dan weer wel in orde.

eindeloze sustain en allround sound.

ik denk niet dat je beter vind voor de prijs, wel uitkijken waar je hem koopt. ik heb hem al voor minder dan vijfhonderd euro gezien, maar ook voor meer dan zeshonderd..


greetz,
jos

Akira
22 september 2003, 22:18
Ik heb hem ook al een tijdje, fijne gitaar, ik heb wel de brug humbucker laten vervangen.
In het begin wat last van snel ontstemmen, maar nadat ik het topkammetje met heeeel fijn schuurpapier gladder geschuurd heb (tip van Fred) geen last mee daarvan.
Ben alleen nooit ECHT gewend aan de inlay op de 12e fret, vergis me bij tijd en wijle nog steeds....

Akira
22 september 2003, 22:21
Oh, nog iets...bij die blauwe...die tekening in het hout zie je dus ECHT niet zo duidelijk als op al die foto's.
Je ziet het wel, maar in je huiskamer/oefenruimte ziet hij er gewoon donkerder blauw uit, met vage tekening die je kan zien.
Moet je er een vette spotlight op zetten, dan zie je het denk ik zoals je het op de foto's op het internet kan zien.
Als je echt die tekening duidelijk wil zien, moet je de amber versie ervan kopen.

Javaca
22 september 2003, 22:40
Zie liever PRS

Kasper
22 september 2003, 22:41
Super gitaartje!
Zelf heb ik de SZ320 (gewoon zwart), en vind deze mooier dan de blauwe. Ik zou zeker voor de blauwe gegaan zijn, moest het niet zo'n fel blauw zijn :-( . de 320 heeft ook die tatoo niet staan, maar in plaats daarvan mooie discrete abalone dots.
Ik was eerst bang dat ik last ging hebben van de 'dikkere' nek, maar het is alsof ik er alheel mijn leven op speel. Ik kan niet meespreken over het dof worden van de houders en zo, want ik heb hem nog geen maand. Enige minpuntje dat ik kan vinden, is dat mijn brugvolumepot wat stroef is. (zou ik hiervoor eens teruggaan naar de winkel, of niet van aantrekken als ik er niet echt last van ondervind?).

Heb de mijne gekocht in de Guitarshop in Gent, voor €425 met gigbag er bij. De SZ520 gaat daar denk ik ook buiten onder de €475.

de mijne: http://users.pandora.be/rtaw/mijnsz

good luck to you!

renier
23 september 2003, 09:50
Super gitaartje!
Zelf heb ik de SZ320 (gewoon zwart), en vind deze mooier dan de blauwe. Ik zou zeker voor de blauwe gegaan zijn, moest het niet zo'n fel blauw zijn :-( . de 320 heeft ook die tatoo niet staan, maar in plaats daarvan mooie discrete abalone dots.
de mijne: http://users.pandora.be/rtaw/mijnsz



je haalt me de woorden uit de mond!

de sz320 is veeeeel mooier,vooral die lelijke tribal op de 520 vindt ik foeilelijk.

persoonlijk zou ik de 320 wel uitrusten met zebra elementen van SD... volgens mij klinkt die met een custom 5 en een alnico pro II echt fantastisch!

punkydude
23 september 2003, 20:02
Weet er niemand als die SZ serie in een prestige model wordt gemaakt?? Ik denk van niet, maar nu heb ik het toch maar es gevraagd hé!

AART
23 september 2003, 21:11
nee, ze worden iet in prestige gemaakt, kijk anders even op www.ibanez.com

ik ben zelf ook een fan van de ibanez sz 520 qm, en als ik het geld heb..... :D

skabouter
23 september 2003, 21:20
Ik heb hem ook al een tijdje, fijne gitaar, ik heb wel de brug humbucker laten vervangen.
In het begin wat last van snel ontstemmen, maar nadat ik het topkammetje met heeeel fijn schuurpapier gladder geschuurd heb (tip van Fred) geen last mee daarvan.
Ben alleen nooit ECHT gewend aan de inlay op de 12e fret, vergis me bij tijd en wijle nog steeds....

kerel je hebt hem niet laten vervangen ! je KREEG hem vervangt :D
anders zou je het toch ook niet gedaan hebben ?

maar mijn mening. ik heb hem nu gespeeld bij fred, en akira, en dat ding is vet. speelt lekker (mooie neck joint) klinkt goed, en ziet er HEEEL geil uit. kopen die hap !

Akira
23 september 2003, 21:52
Ik heb hem ook al een tijdje, fijne gitaar, ik heb wel de brug humbucker laten vervangen.
In het begin wat last van snel ontstemmen, maar nadat ik het topkammetje met heeeel fijn schuurpapier gladder geschuurd heb (tip van Fred) geen last mee daarvan.
Ben alleen nooit ECHT gewend aan de inlay op de 12e fret, vergis me bij tijd en wijle nog steeds....

kerel je hebt hem niet laten vervangen ! je KREEG hem vervangt :D
anders zou je het toch ook niet gedaan hebben ?

maar mijn mening. ik heb hem nu gespeeld bij fred, en akira, en dat ding is vet. speelt lekker (mooie neck joint) klinkt goed, en ziet er HEEEL geil uit. kopen die hap !

Dude, niet mierenneuken nu ja...ik wou hem LATEN vervangen door de humbucker van mijn BC rich warlock, maar fred is zo aardig geweest er een DiMarzio superdistortion in te zetten....nu blij? eikel....;-)

iam
23 september 2003, 22:18
Ik heb hem ook al een tijdje, fijne gitaar, ik heb wel de brug humbucker laten vervangen.
In het begin wat last van snel ontstemmen, maar nadat ik het topkammetje met heeeel fijn schuurpapier gladder geschuurd heb (tip van Fred) geen last mee daarvan.
Ben alleen nooit ECHT gewend aan de inlay op de 12e fret, vergis me bij tijd en wijle nog steeds....

kerel je hebt hem niet laten vervangen ! je KREEG hem vervangt :D
anders zou je het toch ook niet gedaan hebben ?

maar mijn mening. ik heb hem nu gespeeld bij fred, en akira, en dat ding is vet. speelt lekker (mooie neck joint) klinkt goed, en ziet er HEEEL geil uit. kopen die hap !

ik dacht dat het een neck through was :roll:

Akira
23 september 2003, 22:27
Ik heb hem ook al een tijdje, fijne gitaar, ik heb wel de brug humbucker laten vervangen.
In het begin wat last van snel ontstemmen, maar nadat ik het topkammetje met heeeel fijn schuurpapier gladder geschuurd heb (tip van Fred) geen last mee daarvan.
Ben alleen nooit ECHT gewend aan de inlay op de 12e fret, vergis me bij tijd en wijle nog steeds....

kerel je hebt hem niet laten vervangen ! je KREEG hem vervangt :D
anders zou je het toch ook niet gedaan hebben ?

maar mijn mening. ik heb hem nu gespeeld bij fred, en akira, en dat ding is vet. speelt lekker (mooie neck joint) klinkt goed, en ziet er HEEEL geil uit. kopen die hap !

ik dacht dat het een neck through was :roll:

Nope, gelijmde verbinding

iam
23 september 2003, 22:29
http://users.pandora.be/rtaw/mijnsz/kontje.jpg

dit ziet er me nogal neckthrough uit hoor :???:

Akira
23 september 2003, 22:54
http://www.axemusic.com/products/guitar/electric_guitars/electrics/ibanez_sz520qm.htm

skabouter
23 september 2003, 23:01
http://users.pandora.be/rtaw/mijnsz/kontje.jpg

dit ziet er me nogal neckthrough uit hoor :???:

je hebt wel gelijk, maar bij zo`n verbinding is het op het oog nooit te zeggen of het lijm of trough is. toch ? het kan zelf nog geschroeft zijn, als de schroeven bovenop zitten (jaja, laatst bij fred geweest, weer wat geleerd, die had zo`n gitaar)

maar het is wel een heeeeele fijne verbinding

fred dons
24 september 2003, 08:19
het is een set-in verbinding waardoor de neck een heel stuk in de body gaat (en waardoor Ibanez ook een veel mooiere hiel heeft kunnen maken)


hoe mooi ik die van mij ook vind ik doe hem toch in de uitverkoop (gisteren bij Erik van de Haar iets te veel centjes uitgegeven :lol: en ik heb al een paar soortgelijke gitaren)

voor eur 300 mag hij weg (tis de blauwe quilt) (sorry voor de spam)

iam
24 september 2003, 17:33
ik ben eigenlijk wel geinteresseerd fred!!

maar probleem is dat ik van belgie (brugge) ben

en de afstand me dus wat te veel is vreesk :cry:
(isser een gigbag bij trouwens?)

verzending is een optie, maar ik maak er toch niet graag gebruik van :-?

fred dons
24 september 2003, 17:38
ik ben zakelijk nogal veel onderweg in het zuiden van Nederland en misschien kunnen we ergens in de buurt van de grens afspreken
(ik ben topografisch niet zo sterk en heb geen idee of Brugge
ver van de grens af is :oops: )
ik kom overigens een beetje om in de gigbags dus die kan ik er wel bij doen als wilt als je echt geinterresseerd bent, laat maar weten, je kunt
anders ook een privebericht sturen

iam
24 september 2003, 17:48
fred je hebt een PM :wink: :-D

hoofd
25 september 2003, 01:16
fred en iam, zijn jullie tot een overeenkomst gekomen, of is de gitaar nog steeds available?

Groet,
een geinteresseerde ;)

jorrit
25 september 2003, 12:34
nee hoor...als het neck through is dan laat de fabriek dat meestal wel goed zien. dit is gewoon gelijmd maar ze hebben de hiel erg mooi afgeschuurd.....god ik wil die gitaar toch nog steeds erg graag hebben...

fred dons
26 september 2003, 08:48
de gitaar is nog steeds beschikbaar

Fred

fred dons
26 september 2003, 14:10
en hij is net verkocht :-D

skabouter
26 september 2003, 17:31
nee hoor...als het neck through is dan laat de fabriek dat meestal wel goed zien. dit is gewoon gelijmd maar ze hebben de hiel erg mooi afgeschuurd.....god ik wil die gitaar toch nog steeds erg graag hebben...

welnee joh. ken je de RIC 4003 ? zo necktru als mijn oma, en toch is het nergens aan te zien. ook achterkant niet.

Fred, toch blijft het zonde..................twas een mooi ding

jorrit
28 september 2003, 12:05
ric 4003? rickenbacker? dat zijn geen gitaren man dus dat telt niet! ;)

Soulflyhigh
28 september 2003, 12:23
Om ff terug te komen op die Ibanez. Ik vind het een prachtgitaar! Ik heb er gister op gespeeld en ik vind het niet echt mijn ding. Ik die die RG wizard nekken toch stukken fijner. :-?

Javaca
28 september 2003, 17:33
nee hoor...als het neck through is dan laat de fabriek dat meestal wel goed zien. dit is gewoon gelijmd maar ze hebben de hiel erg mooi afgeschuurd.....god ik wil die gitaar toch nog steeds erg graag hebben...

welnee joh. ken je de RIC 4003 ? zo necktru als mijn oma, en toch is het nergens aan te zien. ook achterkant niet.

Fred, toch blijft het zonde..................twas een mooi ding
Dat zie je wel...
Het ult. gitaarboek, Tony bacon. :o maar

jorrit
29 september 2003, 10:55
haha dank u.....

skabouter
29 september 2003, 11:20
volgens mij bedoelde Javaca dat je het bij de RIC4003 wel kan zien. toch ? :roll:

tja, ik zie het niet, hoor :)

maar zoveel gitaren zijn er ook niet necktru. trouwens, er zijn van die 4003 ook gitaren. precies hetzelfde. ik vraag me dan nu af of die wel necktru hebben, net als de basversie. gaak ff opzoeken

Javaca
29 september 2003, 13:40
volgens mij bedoelde Javaca dat je het bij de RIC4003 wel kan zien. toch ? :roll:

tja, ik zie het niet, hoor :)

maar zoveel gitaren zijn er ook niet necktru. trouwens, er zijn van die 4003 ook gitaren. precies hetzelfde. ik vraag me dan nu af of die wel necktru hebben, net als de basversie. gaak ff opzoeken

Klopt Skabouter maar ik bedoel inderdaad de bas-versie. McCartney gebruikte er zo-een.

In dat boek van Bacon is het heel duidelijk te zien op de rug van de sunburst-versie.

jorrit
29 september 2003, 14:15
hehe een rickenbacker met 6 gitaarsnaren is nog geen gitaar....das een koekepan met snaren....

neckthrough koekenpannen zijn wel gaaf trouwens...

Javaca
29 september 2003, 14:53
hehe een rickenbacker met 6 gitaarsnaren is nog geen gitaar....das een koekepan met snaren....

neckthrough koekenpannen zijn wel gaaf trouwens...

Je bent in de war met hun eerste, dat is een plank uit een schutting.

skabouter
29 september 2003, 16:54
haha, das die frying pan. die ziet er niet uit, nee

maar javaca, over die bas. je bedoelt waarschijnlijk de fireglo, want sunburst zijn geen rics van. maar daar kan je het inderdaad zien ja, sorry, was ik even vergeten.......

maar bij de Zwart witte kan je het niet zien. ik had die voornamelijk in mijn hoofd (die vind ik het mooist)

Javaca
29 september 2003, 20:00
haha, das die frying pan. die ziet er niet uit, nee

maar javaca, over die bas. je bedoelt waarschijnlijk de fireglo, want sunburst zijn geen rics van. maar daar kan je het inderdaad zien ja, sorry, was ik even vergeten.......

maar bij de Zwart witte kan je het niet zien. ik had die voornamelijk in mijn hoofd (die vind ik het mooist)

Ja ik bedoelde de fireglo. Ik noem dat altijd gewoon sunburst. (elke gek heb z'n gebrek...)

Gave site heb je trouwens die MP3's zijn gaaf vooral dat Super Mario nummer is erg origineel. Als jullie nogeens in de buurt van Utrecht spelen... mail alsjeblieft even.