PDA

View Full Version : Peavey Bandit 112



Wacko-Dreamer
22 september 2003, 17:43
Ik ben van plan een betere/grotere gitaarversterker te gaan kopen
Ik heb nu een Peavey Blazer 158 (oud model) en ben opzich wel tevreden over peavey.
Niet te duur en toch kwaliteit (ofniet?)

Ik heb al een tijdje een oogje op de Bandit 112

http://www.peavey.com/images/fullsize/00481370.jpg

Features:
80 Watts RMS into 8 Ohms
100 Watts RMS into 4 Ohms
12 inch Sheffield® 1230 speaker
Two footswitchable channels
T-Dynamics® and presence
Three-band EQ each channel
Reverb
Modern/vintage voicing switch on Clean channel
External speaker jack
Footswitchable effects loop
High gain/modern/vintage voicing switch on Lead channel
Resonance switch

Maar aangezien ik er nog op geen heb gespeeld weet ik niet echt hoe die klinkt en of ie hard genoeg kan voor optredens

Ik heb opzich wel veel goede reacties gehoord over de versterker maar ben nog niet helemaal overtuigd.

Ik wil gewoon een goede versterker met een mooie klank voor een betaalbare prijs die goed genoeg is voor een optreden.

wat denken jullie ervan, of weten jullie misschien een betere aankoop?

Nocki
22 september 2003, 18:09
ga eens kijken bij vershjillende winkels. luistere naar way je mooi vind. en zoek de amp die bij je past. ondertussen heb je nog meer geld bij elkaar gespaard en kan je je amp 2e hands voor mionder kopen.

doe dat gewoon en staar je niet blind op het merk peavey. ook al hebben ze een aantal dingen gemaakt die leuk zijn toch kun je beter verder kijken. naar mijn mening.

nocki

Wacko-Dreamer
22 september 2003, 19:29
Ik kijk al best wel lang rond voor een versterker...
Ik denk dat ik nu liever een nieuwe koop maar een Fender is al snel te duur om maar niet over Marshall te beginnen...

weet je dan misschien een ander merk met kwaliteit en niet te hoge nieuwprijs?

en waarom mag je Peavey niet (of zie ik dat verkeerd?)

Mij gaat het niet echt om het merk peavey maar ik heb er al 1 dus weet ik ong. wat het inhoud en ik ben er best wel tevreden over
maar je kan zo'n klein ding natuurlijk niet vergelijken met een grotere

heeft iemand 'm misschien zelf of er wel eens op gespeeld...?
wie heeft er ervaring mee...?

Swan
22 september 2003, 19:31
hij is in ieder geval betrouwbaar....ze staan in veel oefenruimtes...
voor n idee van t geluid zou je in de sounds afdeling Bandieten van Barret kunnen downloaden....das met n bandit opgenomen...
t is wel n aardige amp..al heb je voor n echt vette distortion nog wel n pedaaltje nodig

Nocki
22 september 2003, 20:47
ik denk dat je nog een beetje zoekt naar je geluid. zelf vind ik peavey niet echt bijzonder klinkende amps. en als je dan een ieuwe amp koopt krijg je er nooit meer zveel voor terug. 2e hands ligt dat natuurlijk anders...
ik denk dat je een hele mooie amp kan kopen voor dat geld 2e hands. als je echt even de tijd neemt en rondkijkt hou je je geld wat langer in je zak en weet je precies at je koopt. nu koop je gewoon een nieuwe betrouwbare amp zonder poespas. maar er zijn ook zat andere amps die betrouwbaar zijn en wat beter klinken en mischien wel wat meer in huis hebben...

tis maar mijn menig. maar ik heb hee lang moeten zoeken voor ik het had vandaar...

Nocki

Wacko-Dreamer
22 september 2003, 21:12
al heb je voor n echt vette distortion nog wel n pedaaltje nodig

NP

Ibanez Sonic Distortion (SD9)
Boss Heavey Metal Distortion (HM-2)

8-)

Wacko-Dreamer
22 september 2003, 21:14
ik denk dat je nog een beetje zoekt naar je geluid. zelf vind ik peavey niet echt bijzonder klinkende amps. en als je dan een ieuwe amp koopt krijg je er nooit meer zveel voor terug. 2e hands ligt dat natuurlijk anders...
ik denk dat je een hele mooie amp kan kopen voor dat geld 2e hands. als je echt even de tijd neemt en rondkijkt hou je je geld wat langer in je zak en weet je precies at je koopt. nu koop je gewoon een nieuwe betrouwbare amp zonder poespas. maar er zijn ook zat andere amps die betrouwbaar zijn en wat beter klinken en mischien wel wat meer in huis hebben...

tis maar mijn menig. maar ik heb hee lang moeten zoeken voor ik het had vandaar...

Nocki

Zijn dit nou allemaal meningen of spreek je echt uit ervaring
en noem eens wat andere versterkers die je dan wel zou aanraden

Nocki
22 september 2003, 22:25
ik heb de pgp20 preamp gehad. en met verschillende beginnende gitaristen op zoek geweest. de peavey's zijn te betalen en klinken goed. na een maand of 2 zijn ze erop uitgekeken. ik vind het geluid te steriel en het leeft niet. dit is mijn mening/ervaring.
maar zo hard wou ik het niet zeggen.

andere amps. 2e hands voor beginner/gevorderde. marshall 2e hands. voor 500 euro heb je een geweldige combo.
maar je kan ook een boogie nemen. heb je ook rond de 500 euro al. een fender. tligt eraan wat je wilt gaan spelen voor stijl. en vergeet de modeling dingen niet.

de mijn persoonlijke favoriet. de cube 30 van roland... want je wordt meestal op een podium toch wel uitversterkt...

ik kom soms voor zo weinig geld zulke leuke onbekende ampjes tegen.. gewoon verder kijken dan je neus lang is e niet gelij nieuw willen. je gitaar nieuw dat kan ik begrijpen dat iwl ik ook. maar een amp. ik heb ze ooit eens nieuw gekocht maar dat doe ik niet meer zo snel...


Nocki

Dirk_Hendrik
22 september 2003, 22:57
Sommigen op dit forum hebben een zeer uitgesproken mening over bandits. Ik denk dat ze daar gelijk in hebben daar er aanzienlijk beter spul te krijgen is... voor een aanzienlijk hoger prijsje. Ik heb mijn Bandit na een jaar of 8 pasgeleden verkocht. Niet omdattie slecht was maar omdat ik iets beters heb.... met dat prijsje dus... Get the drift. Dat betekent dus ook 8 jaar gebruikservaring. In tegenstelling tot "die dingen staan in de oefenruimte en zijn klote" achtige uitspraken.

Ik zal em zelf dus zeker anraden vanwege een goeie clean en een behoorlijk bruikbare scheur. Ik heb zelf wel de voorkeur voor de eerste serie die 2e hands goed te vinden is. Die die jij hier post is mij wat aan de schelle kant. Ik speel er in de oefenruimte echter nog steeds zonder problemen over.

cas121
23 september 2003, 14:19
ja toch in dezelfde lijnen:

ik heb m ook in de oefenruimte staan, heb zowel de nieuwe als het vorige model gebruikt, vind vooral op de hogere volumes de nieuwe erg schel, met de vorige lijk je daar minder last van te hebben..

dus sluit ik me aan bij de vorige post, probeer er een van de eerste serie te vinden.


in oefenruimtes staan ook vaak hughes en kettners, meestal attax serie, naast die amps vind ik de bandits echt veel beter

Dirk_Hendrik
23 september 2003, 14:47
Nog ff,

Erg veel mensen draaien op een Bandit de T-dynamics helemaal dicht (10%) waarmee de versterker, zeker voor zijn formaat, erg afgeknepen gaat klinken. Als hij dan, daardoor, slecht klinkt is de versterker ineens slecht. Hou die knop gewoon op 100 %

cas121
23 september 2003, 14:52
zie ik het verkeerd of is de T-dynamics niet gewoon een presence knop?
ik heb m zelf doorgaans zo op 75% staan, anders wordt ie echt veels te schel op hoge volumes..

heb ik op mn koch/engl stack nou nooit :D maar die is dan ook te zwaar om 2x per week naar het jammen te versleuren...

Harry
23 september 2003, 14:53
je kunt ook naar een winkel gaan en vertellen wat je budget is, en wat je ermee wilt gaan doen. Er zijn meer merken dan Fender, Marshall en Peavey, de kans is groot dat er leuke versterkers bij zijn van minder bekende merken. Ik kwam een Bedrock tegen, nooit van gehoord, maar toen ik erop gespeeld had was ik verkocht.......

Speeddemon
23 september 2003, 16:03
Ik sluit me HELEMAAL aan bij Dirk Hendrik.

1)Heb zelf een oudere Peavey Bandit gehad 5 jaar ofzo (met het puntige logo, maar niet met die groene randjes)
2)T-Dynamics op 100%=meer volheid/punch
3)NOOIT de bright-schakelaar aan op een Peavey apparaat
4)net zoals Dirk vond/vind ik het een prima versterker, maar heb hem weggedaan omdat ik nu iets beters (en duurders) heb; een Engl Savage 60.

Veel optredens mee gehad die Bandit, amper beschadigd geraakt, super stabiel, zeer bruikbare cleane sound voor mijn funk/soul/disco bandje. EN een van de mooiste verengalmen aan boord (bijna op Fender niveau). En ja ik speel af en toe old school surf (Challengers, Dick Dale, Apemen, Ventures), dus ik weet hoe een goeie galm moet klinken.

Ik heb een keer bij Feedback op een Bandit gespeeld toen ik een Carl Martin Delayla aan t testen was. Nou ik zweer je, zet die Delayla op een slapback echo standje, galm van Bandit vol open en je WORDT Dick Dale! (wel iets met een vette singlecoil gebruiken natuurlijk, eej!)

Daarbij, hij is nu 359 bij Feedback, maar voor 200-250 vind je ze ook 2e hands. Daar kan geen Valvestate of RockPro aan tippen!

Negative K3 fan
23 september 2003, 16:15
)NOOIT de bright-schakelaar aan op een Peavey apparaat

als ik dee bright uitlaat op mn 5150 klinkt hij als een of andere donkere jazz bak, zelfs met de bright schakelaar in klinkt hij nog vrij donker icm mijn 59 in de nek.

Wacko-Dreamer
23 september 2003, 20:37
De meningen/ervaringen liggen dus best wel verdeeld...

ff alles op een rijtje:

- Drik_Hendrik raad 'm aan vanwege mooie clean en bruikbare scheur maar liever de oude versie...
- De nieuwe versie is scheller
- Hij is erg betrouwbaar
- Voorzichtig met de T-dynamics
- nooit bright schakelaar aan?
- Goede betrouwbare versterker lang plezier van maar er zijn betere

hmmm... ik weet het nog niet helemaal zeker. als ik sommige reacties lees denk ik: Dat wordt 'm! maar bij sommige begin ik toch weer te twijfelen...
Ik ga denk ik eens kijken wat er aangeboden wordt 2e hands en dan als het kan een oude versie (toch?)
misschien kan ik beter wachten met een nieuwe te kopen totdat ik genoeg geld heb om een echt goede te kopen

reacties zijn nog steeds welkom

Ik begrijp alleen niet waarom er een nieuwere versie is als de oude beter is? wat is er voor de rest dan verschillend aan?

Speeddemon
24 september 2003, 01:27
De nieuwere heeft 2 extra switches voor 'voicing' per kanaal: modern, vintage en nog iets.

Die T-Dynamics knop is juist VET! Gewoon helemaal open zetten, en je hebt extra druk, zonder dat nou echt het volume toeneemt. Ideaal als je jezelf tijdens een optreden of repetitie meer wil voelen, zonder de rest te storen.

En ja er zijn betere amps, maar die kosten al gauw 2x zoveel (nieuw). Prijs/kwaliteit is dit echt een van de beste amps.

Nocki
24 september 2003, 08:26
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=13864
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=gitvers&md=details&id=13805

zijn er 2 waar je best mee verder zou kunnen.

ok die marshall is zeker niet alles maar veel mensen zijn er heel blij mee. ik was er ook blij mee.

NOcki

Wacko-Dreamer
24 september 2003, 15:53
zijn er 2 waar je best mee verder zou kunnen.

ok die marshall is zeker niet alles maar veel mensen zijn er heel blij mee. ik was er ook blij mee.

NOcki


niet overtuigend genoeg...

die bandit heeft voor sommige meer dan 5 jaar trouwe dienst gedaan en is nieuw even duur als deze 2

Wacko-Dreamer
24 september 2003, 16:54
Ik krijg ook allemaal reacties van of het wel zo verstandig is...
dat er betere aankopen zijn maar ondertussen komen ze niet met voorbeelden...
Marshall ligt gewoon niet in mn budget (van wat ik tot nu toe gezien heb)
je zit toch al snel aan de 400€ en dan nog niet eens altijd rond de 100 watt

Als er dan betere aankopen zijn kom dan ook met wat voorbeelden

Ronald
24 september 2003, 19:36
ik heb die peavy bandit 112 :)

tis best een goeie hoor , alleen de distortion is voor mij niet goed genoeg maar dat ligt er gewoon aan wat voor geluid je wil , er zit wel een switch op voor high gain,modern en vintage , das wel cool :)

clean is opzich goed volges mij , maar het klinkt nie zo gewledig door mijn gitaar volges mij.

en het klopt dat je vaak peavys ziet, het zijn gewoon goeie betrouwbare standaard versterkers :)

en de bandit is maar 400 euro dus da valt ook erg mee :)

die vent van de muziekwinkel zei dat dat de meest verkochte versterker was daar

Harry
25 september 2003, 09:57
Ik krijg ook allemaal reacties van of het wel zo verstandig is...
dat er betere aankopen zijn maar ondertussen komen ze niet met voorbeelden...
Marshall ligt gewoon niet in mn budget (van wat ik tot nu toe gezien heb)
je zit toch al snel aan de 400€ en dan nog niet eens altijd rond de 100 watt

Als er dan betere aankopen zijn kom dan ook met wat voorbeelden

je hebt geen 100 watt nodig, en zoals ik al zei, ga naar een winkel en probeer wat uit. Zelf luisteren is het beste.

Wacko-Dreamer
25 september 2003, 20:49
Ik denk dat ik nu wel overtuigd ben dat het een goede versterker is (en natuurlijk zijn er altijd wel betere) Hij is iig erg betrouwbaar zo te horen
Zodra ik genoeg geld heb bestel ik 'm en als het echt tegenvalt kan ik 'm zowiezo nog terugsturen (binnen 8 dagen ) hoorde ik van een vriend
schijnt dat dat altijd is op dingen die je besteld zonder bekeken/in je handen gehad hebt/oid.

iig bedankt voor de info

(nog steeds reacties welkom :P )

Mikeee
1 oktober 2003, 15:55
Ik las hierboven dat de nieuwe versie Bandit (met Scorpion luidspreker (http://www.peavey.com/support/spkrcomponents/speaker_usage.cfm))
http://members.lycos.nl/mbmarduk5612/Bandit112C.JPG

...scheller klinkt dan de oudere versies (met Sheffield luidsprekers)
http://members.lycos.nl/mbmarduk5612/Bandit112A.JPGhttp://members.lycos.nl/mbmarduk5612/Bandit112B.JPG

Maar het is mij niet duidelijk of dit ligt aan de gebruikers die dan zulke instellingen hanteerden of dat deze geluiden inherent waren aan de luidsprekers en een evt. gewijzigde constructie :???:
Is die schelheid storend? Weg te werken met de EQ knoppen?

Wacko-Dreamer
1 oktober 2003, 16:27
Die nieuwe vind ik trouwens wel een stuk mooier 8-)

Dirk_Hendrik
1 oktober 2003, 20:17
Het feit dat ik na jaren lang een bandit uit de 2e generatie te hebben gehad in de oefenruimte altijd aan die treble zit te draaien geeft voor mij aan dat er iets aan die versterker is gewijzigd.

Ik vind 4oo euro een hoop geld. Ik betaalde nieuw een kleine 800 gulden voor de mijne. Zou toch echt es 2e hands gaan zoeken.

Ic3gl0vE
1 oktober 2003, 21:15
Kijk eens naar een tweedehands Hughes & Kettner of Marshall. Dan heb je voor hetzelfde geld een versterker die duizend keer mooier klinkt dan zo'n bandit. Bandit's hebben totaal geen warmte in het geluid zitten en klinken zo dood als het maar kan. Veel te steriel gewoon. Dit is echter wel leuk als je er een modelingdinges zoals een V-amp of POD of Gt6 aan wilt hangen! Maar dat kost weer extra natuurlijk.

Speeddemon
1 oktober 2003, 23:58
Loop nou eens niet van die Valvestate's aan te prijzen, gleufje! Die zijn echt 10x zo steriel en fout!

2e generatie Bandit is een hele goeie allround versterker. In tegenstelling tot sommige jongere leden die graag de meest geroepen mening volgen ( :roll: ) heb ik a) die Bandit zelf bijna 5 jaar gehad, b) alle vergelijkbare amps getest.

hier wat pro's en cons van de andere:
Fender RockPro 1000: klote distortion, matig afgewerkt (Bandit is degelijker)
Marshall VS100R: klote clean, plastic jack-inputs, distortion is nie beter of slechter dan die van een Bandit. Persoonlijk vind ik de Bandit notabene veelzijdiger vanwege de gain boost en trash-knoppen.
Randall RG75: is niet 'bluesy' met een randje te krijgen. Heeft altijd al een flinke dosis overdrive in z'n overdrive kanaal.
Crate: nevermind.
Line6 Flextone II: can you say "levenloos!"?

Wacko-Dreamer
2 oktober 2003, 15:54
Het feit dat ik na jaren lang een bandit uit de 2e generatie te hebben gehad in de oefenruimte altijd aan die treble zit te draaien geeft voor mij aan dat er iets aan die versterker is gewijzigd.

Ik vind 4oo euro een hoop geld. Ik betaalde nieuw een kleine 800 gulden voor de mijne. Zou toch echt es 2e hands gaan zoeken.

360€ @ feedback (waar ik 'm ook wil bestellen)

dat is ongerekent ongeveer wel F800

RaNk
3 oktober 2003, 13:16
Tja, het blijft natuurlijk smaken verschillen. Zelf heb ik heel lang een Valvestate gehad, en er altijd veel plezier van gehad. Het ding is op den duur gaar geworden en het werd tijd voor een andere slaapkamerversterker. Het hoefde niet zo'n dure te zijn en zeker geen buizenbak aangezien die niet goed klinken op het volume dat ik hier kan gebruiken. Uiteindelijk heb ik een Peavey gekocht, ook uit de Transtube series, de 'Studio Pro 112'. Eigenlijk een prima ding om te oefenen, mooi clean en veel mogelijkheden qua gain (en een dosis meer dan mij Valvestate had). De 'Vintage' setting klinkt het lekkerst vind ik. Wel heb ik vrij snel de speaker vervangen door een Celestion. De originele speaker vind ik namelijk 'niet bijzonder goed', en doet kwalitatief onder voor de rest van deze versterker. Natuurlijk is het belachelijk dat je een versterker moet kopen om er een andere speaker in te zetten. De Celestion komt overigens uit mijn oude Valvestate en daar zit nu die 'Blue Marvel' in die origineel in de Peavey zat. De Valvestate klinkt nu echt helemaal nergens meer naar, en mijn conclusie is dus simpel: De Transtube is best een fijne versterker maar de speaker is klote. Ik weet overigens niet wat er tegenwoordig voor een speaker in zit...

*edit*
Trouwens ik had eens een stukje opgenomen om na te gaan hoe ie opgenomen zou klinken. Ik heb er een Mp3tje van gemaakt, kun je zelf oordelen hoe hij klinkt. Het is dan wel geen Bandit maar wel een amp uit dezelfde serie:

http://www.dse.nl/~rank666/Peavey%20StudioPro112%20Test.mp3

Wacko-Dreamer
3 oktober 2003, 15:33
*edit*
Trouwens ik had eens een stukje opgenomen om na te gaan hoe ie opgenomen zou klinken. Ik heb er een Mp3tje van gemaakt, kun je zelf oordelen hoe hij klinkt. Het is dan wel geen Bandit maar wel een amp uit dezelfde serie:

http://www.dse.nl/~rank666/Peavey%20StudioPro112%20Test.mp3

is dit de originele distortion ofeen pedaal?
en wat voor gitaar speel je hierop mee?

RaNk
3 oktober 2003, 15:36
Het is met de originele distortion, met de schakelaar op 'Vintage' (gain ongeveer op 3/4 geloof ik, wat ik meestal gebruik). De gain op de 'Modern' setting is nog veel meer maar ik houd niet van scooped-mid klanken. Het is ingespeeld op een Fender Strat met Dimarzio Evolution en ouwe snaren erop. Verder ook helemaal geen effecten erbij.

Timmer
4 oktober 2003, 15:30
@RaNK: als ik jouw clip zo hoor vind ik die bandit (okee studio pro dan) best wel aardig klinken, eigenlijk. Er staat nog een andere clip van jou op je website(track01?). Heb je dat ook ingespeeld en zo ja, is dat ook die Peavey? Klinkt zeker wel aardig iig.


nice playing BTW 8)

RaNk
4 oktober 2003, 20:26
Thanks :D

Dat andere stukje is niet opgenomen op de Peavey, maar op mijn ENGL Savage SE. Hierdoor klinkt die track wel lekkerder natuurlijk maar het is ook nogal een groot verschil. Een buizenbak blijft toch beter klinken (en een 4x12 maakt ook nog wel verschil met een combo uiteraard). Overigens klinkt de Peavey in het echt ook wel wat ronder als in het clipje. Het blijft een fijn versterkertje om op mijn kamer te oefenen, daar is die ENGL minder geschikt voor omdat ie een hoger volume nodig heeft om een beetje te klinken.

aadplagiaat
4 oktober 2003, 23:13
Ik heb vandaag de orginele reverbveer die geleverd was met mijn Peavey versterker weer in de cab aangesloten en ik weet meteen weer hoe nodig die accutronics ook alweer was. Er zit gewoon absoluut geen diepte in de galm van dat kleine pokke dingetje (dat veertje dan). Ik hou wel van een mooie ruimtelijke reverb en dit lijkt dus helemaal nergens op.

OK OK het is maar een Express 112, maar toch. Met mijn TS kan er toch wel een redelijk geluid uit komen. Beetje vlak, toegegeven, maar om gewoon wat aan te kloten gaat het best. Maar ja die reverb he?

Moet wat aan gedaan worden als je zoiets koopt.

Ik post dat nu hier omdat ik me herinnerde dat er al een topic over peavey was. Eigenlijk wilde ik een nieuw onderwerp beginnen, maar dat is dus eigenlijk onzin.

Uit mijn verhaal blijkt mijn mening over deze (mijn) Peavey en de transitoramps (transtube of een andere buizenfake). Ja ik heb het MP3-tje ook gehoord en daar klinkt die Bandit al even vlak als mijn eigen amp.

Best leuk gespeeld, maar het komt er niet echt lekker uit (voor op podium dan natuurlijk).

Wel vind ik hem betrouwbaar, hij doet het altijd. En eerlijk is eerlijk, die distorions die erinzitten zijn best te pruimen als je niet al te kritisch bent. Ook is het ding makkelijk te vervoeren. Geen hernia dus.

RaNk
5 oktober 2003, 10:04
Ik ben het absoluut met je eens dat het geluid een beetje 'vlak' is. Over de reverb heb ik niet veel klachten maar dat komt omdat ik ook altijd maar een heel klein beetje gebruik. Net genoeg om het geluid een beetje voller te maken. Ik had liever dat ze er standaard een betere speaker in hadden gezet. Zo veel duurder zijn die Celestions toch niet? (Hoewel, op elk onderdeel zullen ze bezuinigen indien mogelijk.)

Maar het is net wat ik zelf al aangaf, ik vind het een fijne versterker om gewoon wat mee te oefenen op lagere volumes. Voor optredens/repetities (zonder PA uiteraard) gaat de mijne trouwens ook niet hard genoeg, maar daar heb ik hem ook zeer zeker niet voor gekocht.

De versterker is trouwens ook niet echt duur, dus je weet ook wel wat je kan verwachten. Voor de prijs is het zeker niet slecht, gewoon een leuke transistoramp met een best leuke distortion en meer als voldoende gain voor alle muziekstijlen. De 'Modern' setting van de gain vind ik trouwens zwaar klote.

Ic3gl0vE
5 oktober 2003, 11:05
Loop nou eens niet van die Valvestate's aan te prijzen, gleufje! Die zijn echt 10x zo steriel en fout!

2e generatie Bandit is een hele goeie allround versterker. In tegenstelling tot sommige jongere leden die graag de meest geroepen mening volgen ( :roll: ) heb ik a) die Bandit zelf bijna 5 jaar gehad, b) alle vergelijkbare amps getest.



Ik heb de bandit zelf naast een aantal andere versterkers, waaronder een paar valvestate's, getest en ik vond de bandit gewoon echt klote. Dat die versterker voor jou werkte, ok, heel mooi, er zal ook vast wel een reden zijn dat die versterker zo veel verkocht wordt. Ik vind het gewoon een kutding en dat is mijn eigen mening.

JV
5 oktober 2003, 12:07
ik heb de nieuwste generatie ook getest voor in onze bandruimte. we hebben hem naast avt's en fenders gehad.

het zijn uiteindelijk 2 fender princeton's geworden. zowel de peavey als de marshalls klonken gewoon een stuk minder levendig, vooral op hoog volume. en inderdaad, de peavey was enorm schel bij zowat elke instelling. (op hoger volume)

ik kon hem (en de marshall) iig niet zo tweaken dat er voor mij een lekker geluid uitkwam. bij de fender was dit zo gebeurd. dat is dus ook mijn aanrader. heerlijk clean, maar niet echt high gain scheur, wel goede blues/rockscheur. alleen had je daar al pedalen voor zag ik.

maar je moet het echt zelf eens beoordelen, bij feedback hebben ze meestal alledrie wel op voorraad om te testen.

Dirk_Hendrik
5 oktober 2003, 20:06
Aad,
Watvoor galmveer zit er dan ik jouw peavey (van origine dus)? Mijn bandit had vanuit de fabriek een accutronics dus zou dat niet het eerste tweakpunt zijn.

Dirk_Hendrik
5 oktober 2003, 20:14
Ik heb de bandit zelf naast een aantal andere versterkers, waaronder een paar valvestate's, getest en ik vond de bandit gewoon echt klote. Dat die versterker voor jou werkte, ok, heel mooi, er zal ook vast wel een reden zijn dat die versterker zo veel verkocht wordt. Ik vind het gewoon een kutding en dat is mijn eigen.

OK,
Het verschil met een groot aantal anderen in dit topic is dat jij "getest" hebt en daarop een mening baseert en de anderen (jerenlange) ervaring met het apparaat hebben. Ik weet bijvoorbeeld bijna zeker dat je geen reet van de t-dynamics knop snapte en toch je mening geeft.

Verder, of het je eigen mening is of niet, het is niet gewoon een kutding. Noem dat niet gewoon want ik vind dat niet gewoon dus is het niet gewoon. Jij vind dat. [/b]

Ic3gl0vE
5 oktober 2003, 20:44
Noem dat niet gewoon want ik vind dat niet gewoon dus is het niet gewoon. Jij vind dat. [/b]

Hoef je niet meteen arrogant te worden... ik zeg toch ook duidelijk dat ik dat VIND man.

Dirk_Hendrik
6 oktober 2003, 09:37
Jep.
En ik zeg dat je het woordje "gewoon" nogal vreemd gebruikt.

aadplagiaat
6 oktober 2003, 21:49
Aad,
Watvoor galmveer zit er dan ik jouw peavey (van origine dus)? Mijn bandit had vanuit de fabriek een accutronics dus zou dat niet het eerste tweakpunt zijn.

http://members.chello.nl/aad.sieraad/reverbveer.jpg

De voorste is de orginele. Die heeft, zoals je kunt zien (denk ik) maar 1 veer die halverwege verlengd wordt. Ik had wel al eerder van dat soort barrels gehoord maar nog nooit echt gezien :-D .

Die accutronics heeft er twee, zoals het hoort. Nou jah eigenlijk vier :razz: maar die staan serie/parallel :-D

Het verschil in geluid laat zich raden. :cool:

Dirk_Hendrik
7 oktober 2003, 09:57
Aad,

Pas op met opmerkingen als verlengd en dubbele veer. Dat accutronics galmveren alstijd uit twee delen bestaan is expres gedaan. De twee veren zitten qua draairichting tegen elkaar in gedraaid. Dit voorkomt torodiale resonanties.

aadplagiaat
7 oktober 2003, 19:39
Aad,

Pas op met opmerkingen als verlengd en dubbele veer. Dat accutronics galmveren alstijd uit twee delen bestaan is expres gedaan. De twee veren zitten qua draairichting tegen elkaar in gedraaid. Dit voorkomt torodiale resonanties.

OK dan, dank je maar blijft het feit datd de orginele veer voor geen meter klinkt. :(