PDA

View Full Version : MXR M80 Bass D.I.+ Preamp.....



jojo85
22 september 2003, 15:22
ik zag op een site de MXR M80 Bass D.I.+ Preamp staan, en nu vroeg ik me af wat het precies is.. :) kun je het gebruiken als een gewoon effectpedaal??

http://www.bassguitareffects.com/images/store/full/MC_M80.jpg

Bass preamp/effects. Made by MXR. (MC.M80)
Finally, all the essentials in one tough little box!
You need a serious D.I. for playing live and laying down killer tracks. You've got to have a preamp and finely tuned EQ to add punch to your tones. And you definitely can't do without some rich, custom distortion. This one-of-a-kind pedal gives you the whole deal in a bomb-proof enclosure that will survive even the most out of control gigs-and players!

Built with the highest quality components, the M-80 can give you everything from warmth and transparency to a volcanic roar, without making you scroll through menu screens or an indecipherable manual. Engage the color switch for some sweet preset EQ, then tweak your tone with three band control. Dial in your ideal distortion with the gain knob and blend just the right amount into your clean signal, then kick it on and off at will. The adjustable noise gate pours on the sustain and cuts out hum and hiss. With XLR and parallel 1/4" outputs and a phantom power switch, you'll never have a problem delivering your choice new tones.

Gerben van Nazareth
22 september 2003, 16:32
jaja jojo85,

ik heb hem eens uitgeprobeerd, en moet zeggen dat de distortion wel heel erg distortion is. Subtiele drive zit er niet echt in, zodra je het distortionknopje een heel klein beetje opendraait klinkt je bas al heel gauw als een beschonken grasmaaier met een heleboel kapotte tandwielen. Het is maar wat je mooi vindt, maar subtiel vond ik hem niet. Het is wel een enorm geil doosje en vast een hele goeie DI, maar als je een scheurpedaaltje wilt, is er meer op de markt.

slechts mijn bescheiden mening, hopelijk geeft het een beeld...

groet
Gerb'n

Phyrexian
22 september 2003, 16:55
Deze MXR DI is een beetje hetzelfde als onderstaande SansAmp Bass Driver DI van Tech 21.

http://www.tech21nyc.com/Images/Pedals/BassDriver/b200.jpg

Zo'n DI-Preamp ding kan als 'echte' preamp gebruikt worden, maar dan moet er wel aan 'geprutst' worden om de output van zo'n pedaal sterk genoeg te maken om een poweramp te kunnen aansturen.

DI-preamp pedalen zijn ideaal om een goed signaal naar de PA te sturen (als je amp bijvoorbeeld geen XLR-out heeft), en je kan ze ook ideaal gebruiken als extra eq en overdrive. Je kan zelfs zonder amp en speakers spelen... gewoon je signaal naar de PA laten vertrekken en de PA stuurt het dan naar de monitors. Handig als je in grotere zalen speelt met goede PA ondersteuning.

Vooral over die Sansamp hoor ik veel raves op Talkbass en Harmony Central (goede overdrives zouden er ook mee mogelijk zijn, niet alleen distortion!). Zelf nog niet geprobeerd, maar ik heb een SansAmp preamp (psa-1) en de kwaliteit van tech 21 kennende zal het wel dik in orde zijn...

Zoek je enkel naar een overdrive, dan zijn er andere pedalen voor minder geld. Deze DI-Preamp dingetjes zijn vrij duur, zo rond de 250 euro meestal.

jojo85
22 september 2003, 21:19
En waar staat de afkorting DI voor (ik neem aan dat het een afkorting is)??

btw. ik zag op de site van Jim Dunlop/MXR ook staan dat Robert Trujillo, Rex Brown (Pantera) en Twiggy Ramirez (ex-Marilyn Manson) die MXR DI gebruiken.

wim60
22 september 2003, 21:41
Direct Input !! :wink: