PDA

View Full Version : Een brommende Roland Cube 15



Hooffie
22 september 2003, 14:49
Onlangs een Roland Cube 15 gekregen voor verjaardag....
Het punt is nu dat hij bromt als een gek en volgens mij komt dit doordat ik de verkeerde kabel erbij heb gekregen (mono) en volgens mij moet ik een stereo kabel gebruiken of. Als ik de kabel uit mijn gitaar (semi) en een btje tik op de jacket (?) er echt een knal uit komt,ligt eraan hoe je het volume hebt staan...Iemand hier ervaring mee... ik niet is mijn 1e versterkertje.

Oja Hij is in de winkel getest, niet door mij en weet niet of er toen met een mono of stero kabel werd gespeeld..
Hoor graag jullie reactie

Harry
22 september 2003, 15:02
mono kabel is prima, maar het kan aan de kwaliteit van de kabel liggen.

wietse
22 september 2003, 15:04
gitaren gebruiken normaal altijd mono jack's dus mono kabels , daar ligt het dus niet aan.
heb je de versterker wel in een geaard stopcontact?
en mischien is de aarding in je gitaar wel niet goed ,wordt het minder als je de snaren of kabel aanraakt dan is dit vast het geval.
zou de versterker ook eens met andere gitaren proberen als ie het daar niet doet dan weet je zeker dat het je gitaar is.
het wil bij sommige versterkers ook wel dat als je er dicht bij zit te spelen ze erg gaan brommen of piepen ,zeker op hoger volume dus meer afstand houden.

Hooffie
22 september 2003, 15:15
Ok monokabel is goed...Bedankt..!! :)

Maar als ik de kabel alleen in de versterker heb en niet in mijn gitaar dan is de brom ook al aanwezig en als ik dan met het volume speel wordt het toch erger, misschien toch defectkabel of versterker...

Wat betreft afstand,wat is dichtbij ik zit er volgens mij niet bovenop.?
Ga er in ieder geval een andere gitaar op uit proberen
thnks

bert k
22 september 2003, 16:30
Klinkt toch wel een beetje als een stukke kabel... Kan je niet van iemand ff een kabel lenen? Dan hoor je het verschil meteen.

BlackSun
22 september 2003, 17:04
Als ik de kabel uit mijn gitaar (semi) en een btje tik op de jacket (?) er echt een knal uit komt,ligt eraan hoe je het volume hebt staan...


Dit is normaal, heb ik ook, het is ook normaal dat als je kabel uit je gitaar haalt dat de versterker bromt(tenminste met distortion).

Komt de brom ook 'door het spelen heen'? Dus dat je de brom hoort tijdens het spelen? Ik denk dat je gewoon een geaard stopcontact moet zoeken, of dat idd de aarding in je gitaar niet goed is.

aadplagiaat
22 september 2003, 20:10
Onlangs een Roland Cube 15 gekregen voor verjaardag....
Het punt is nu dat hij bromt als een gek en volgens mij komt dit doordat ik de verkeerde kabel erbij heb gekregen (mono) en volgens mij moet ik een stereo kabel gebruiken of. Als ik de kabel uit mijn gitaar (semi) en een btje tik op de jacket (?) er echt een knal uit komt,ligt eraan hoe je het volume hebt staan...Iemand hier ervaring mee... ik niet is mijn 1e versterkertje.

Oja Hij is in de winkel getest, niet door mij en weet niet of er toen met een mono of stero kabel werd gespeeld..
Hoor graag jullie reactie

Weet je zeker dat je allebei de pluggen wel goed IN de jack hebt gestoken. Het lijkt erop dat je half kontakt maakt of zoiets. Of de kabel heeft een onderbreking waarschijnlijk vlak bij de plug (of IN de plug).

Hooffie
22 september 2003, 21:31
Probleem opgelost..
Idd defecte kabel...kon ff een andere lenen van een maatje en had toen geen gebrom meer...
Dus terug naar de winkel..!!

Bedankt voor jullie reacties