PDA

View Full Version : door de bomen het bos nie meer zien



JaZz
3 augustus 2001, 20:28
Helleuh peoplez

Ik wil binnenkort beginnen met el. gitaar leren spelen, maar na ff jullie forum doorgesuffeld te hebben zie ik dat er meer bij komt kijken dan ik eerst dacht. Ik heb dus geen enkel idee hoe ik beginnen moet.

toch maar paar vragen van mijn kant:

- krijgen jullie les of leer je via boeken thuis?
- wat heb je allemaal nodig?
- waar moet je echt op letten bij deze aankopen?
- hoe lang doet een gemiddeld (gemotiveerd) persoon erover om het gitaarspel redelijko nder de knie te krijgen (hiermee bedoel ik iemand die qua talent bij de middenmoot hoort, gemiddeld dus?
- hoe lang spelen jullie al, en waarmee begon en en wat doe je nu?

Er komen vast nog wel meer vragen en als
ullie verder nog tips of opmerkingen hebben dan hoor ik ze natuurlijk erg graag.

Alvast bedankt mense (wel kewl dat er een forum alleen voor sdit soort zaken bestaat).

anoniem
3 augustus 2001, 21:56
[quote]
Op 2001-08-03 19:28, schreef JaZz:

toch maar paar vragen van mijn kant:

- krijgen jullie les of leer je via boeken thuis?
ligt er aan de enne leert zelf de ander heeft echt een leraar nodig om veder te komen.

- wat heb je allemaal nodig?

euh elek gitaar,amp.plectrum??

- waar moet je echt op letten bij deze aankopen?
bij de gitaar:is de hals recht,klink de elec gitaar akkoest goed(dus zonder amp),klinkt die goed met amp,geen barsten scheuren(vooral waar de nek is bevestigd),enz

de amp:gewoon weg klinkt hij naar behooren.

- hoe lang doet een gemiddeld (gemotiveerd) persoon erover om het gitaarspel redelijko nder de knie te krijgen (hiermee bedoel ik iemand die qua talent bij de middenmoot hoort, gemiddeld dus?

euh en paar(basis) akkoorden kunnen over pakken dat moet wel kunnen in en paar weken.

redelijk spel: 2a3jaar

goed spelen: sommige nooit :smile:,andere en jaar of 10 en meer,al ken ik gasten die binnen 3a4jaar zeer goed waren,maar die oefenden ong 8 uur per dag en meer.
- hoe lang spelen jullie al, en waarmee begon en en wat doe je nu?

vanaf me jonge jaaren omdat me pa ook en gitarist is,begon vreemd genoeg met en ukkelele of hoe heet zo'n kut ding.en jaar of 4 was ik toen ik die kreeg, met me 8 a 9 begon ik echt en beetje te spelen

met me 14e en elek nou 28jaar dus reken maar uit.

p.s ik kom uit het buitenland(spanje)dus me nederlands is niet zo goed zoals jullie al hadden gemerkt.

+ ik ben ook nog eens schrijf dyslexie :sad:

tis maar dat je het weet.

taylor
3 augustus 2001, 22:01
+ ik ben ook nog eens schrijf dyslexie

shit daar heb je het weer :smile:

ik heb ook nog eens en schrijf dyslexie,jezus wat is dat kut zeg.

taylor
3 augustus 2001, 22:01
+ ik ben ook nog eens schrijf dyslexie

shit daar heb je het weer :smile:

ik heb ook nog eens en schrijf dyslexie,jezus wat is dat kut zeg.

ekkerman
4 november 2001, 15:23
WAAR ISME BRIL ???

Ic3gl0vE
4 november 2001, 19:51
JaZz en anoniem schreven:

toch maar paar vragen van mijn kant:

- krijgen jullie les of leer je via boeken thuis?
ik leer via internet :smile: http://www.cyberfret.com en http://www.metallica-tablature.com helpen je wel aardig op weg


- wat heb je allemaal nodig?

euh elek gitaar,amp.plectrum??
SNOER!!
en een beetje talent is ook erg handig


goed spelen: tja... wat is goed? gewoon de hele dag oefenen wordt je vanzelf goed :smile:

- hoe lang spelen jullie al, en waarmee begon en en wat doe je nu?
ik speel ongeveer 1½ jaar, ik begon met een copy strat en een london city (10 watt) versterker (en een snoer :smile: ).

die copy strat gebruik ik nog, het snoer ook :razz: maar ik heb wel een andere versterker gekocht.