PDA

View Full Version : Gitaar op de post doen...



Stitch
22 september 2003, 11:41
wil ik dus doen, maar hoe gaat dat in zn werk? Gewoon bij postkantoor afleveren en dan doen zij de juiste frankering erop? Plus hoe kom ik aan verpakkingsmateriaal?

Harry
22 september 2003, 11:42
bellen met de TGP?

wietse
22 september 2003, 13:01
moet je hem heel erg goed inpakken met bubbeltjes plastic en in een stevige doos doen.
en dan nog heb je geen garantie dat het onbeschadigd overkomt ,ik stuur zelf niks op als ze het graag wilen hebben komen ze het maar halen.

zjanke
22 september 2003, 13:29
Standaard regel voor luchtvracht (niet dat je het door de lucht moet versturen, maar het is een goede maatstaf) is dat een pakket op elke punt of zijde een val van 3 voet (ongeveer een meter) een val moet kunnen doorstaan zonder dat de inhoud beschadigd.
Iedereen verwacht dat er met fluwelen handschoenen wordt omgegaan met postpakketten en dat een medewerker van de transporteur met jouw pakket op schoot in het vliegtuig zit, maar dat is dus niet helemaal waar :wink:
De "flightcase" (waarom zou zo'n ding zo heten?) is hier speciaal voor gemaakt en als je naar een dergelijke verpakking kijkt weet je waarom bubbeltjesplastic en karton eigenlijk niet voldoende is... :D

De regel heeft overigens te maken met de krachten die kunnen ontstaan bij een landing en het feit dat er gewoon gestapeld wordt met luchtvracht.
Een "stacktest" bestaat uit het volgende ritueel: een pakket (lees jouw gitaar) wordt neergezet op een vlakke ondergrond en daarbovenop wordt gedurende 24 uur een stapel van 6 gelijkwaardige pakketten gezet, de inhoud van het onderste pakket mag niet beschadigen. Beetje gitaar met verpakking weegt een kilo of 8-9, dus pak je gitaar maar in en zet er maar 50 kilo bovenop :D

Succes met inpakken 8-)

hadv
22 september 2003, 22:50
zjanke

ik zou wel voorzichtig zijn met dat uittesten,
stel je voor dat je het toch niet goed had ingepakt......oeps :-(

zjanke
23 september 2003, 16:39
Mijn materiaal zit dus in een goede flightcase, ik durf wel te stapelen 8-)

Ik heb door een foutje met een soortbouwliftje een kittyhawk buizenversterker een val van 2,5 meter zien maken, buiten een erg geschrokken eigenaar (niet mijn versterker) en een aantal forse krassen op de flightcase was er niets aan de hand... 8-)

Soulflyhigh
23 september 2003, 19:43
bellen met de TGP?
TPG :-D no offense

jaywalker
23 september 2003, 21:36
ik zat me laatst wat af te vragen.
Als ik nou naar Amerika op vakantie ging.
Een brakke strat van 5 euro :-D in koffer mee zou sjouwen (ff regelen met die lui van vliegveld) En dan aangekomen in Amerika: eerst vakantie houden :razz: . Dan een leuk U.S.A'er meenemen in die koffer stouwen en geen invoer rechten betalen en al die andere dure krap er over heen.
Zou dat werken?

ieme
24 september 2003, 08:23
zjanke

ik zou wel voorzichtig zijn met dat uittesten,
stel je voor dat je het toch niet goed had ingepakt......oeps :-(

HAHAHAHAHAHA!!!!

ieme
24 september 2003, 08:24
ik zat me laatst wat af te vragen.
Als ik nou naar Amerika op vakantie ging.
Een brakke strat van 5 euro :-D in koffer mee zou sjouwen (ff regelen met die lui van vliegveld) En dan aangekomen in Amerika: eerst vakantie houden :razz: . Dan een leuk U.S.A'er meenemen in die koffer stouwen en geen invoer rechten betalen en al die andere dure krap er over heen.
Zou dat werken?

Volgens mij hebben we het hier al heeeeeeeeeeeeeeeeeeel vaak over gehad!