PDA

View Full Version : "73 Twin Reverb verliest vermogen



jamar
22 september 2003, 09:38
Mijn "73 Twin Reverb verliest vermogen. Normaal is het geen probleem om boven onze knoerharde drummer uit te komen. Nu moet ik hem op 10 zetten om hem nog een beetje te horen. Normaal gesproken kan je hem niet eens op 10 zetten want dan blaast ie je pruik van je kop en je trommelvliezen naar st. Juttemis. Iemand enig idee wat er aan de hand is of kan zijn?
P.S. Ik ben en word nog niet doof (gebruik goede oordoppen met ER-15 filter). :wink:

Mr.Jay
22 september 2003, 09:44
[quote="jamar"]Mijn "73 Twin Reverb verliest vermogen. Normaal is het geen probleem om boven onze knoerharde drummer uit te komen. Nu moet ik hem op 10 zetten om hem nog een beetje te horen. Normaal gesproken kan je hem niet eens op 10 zetten want dan blaast ie je pruik van je kop en je trommelvliezen naar st. Juttemis. Iemand enig idee wat er aan de hand is of kan zijn?


Op beide kanalen trouwens zelfde resultaat ?
Eindbuisjes versleten ?

JaY

jamar
22 september 2003, 10:27
[quote=jamar]Mijn "73 Twin Reverb verliest vermogen. Normaal is het geen probleem om boven onze knoerharde drummer uit te komen. Nu moet ik hem op 10 zetten om hem nog een beetje te horen. Normaal gesproken kan je hem niet eens op 10 zetten want dan blaast ie je pruik van je kop en je trommelvliezen naar st. Juttemis. Iemand enig idee wat er aan de hand is of kan zijn?


Op beide kanalen trouwens zelfde resultaat ?
Eindbuisjes versleten ?

JaY
Beide kanalen zelfde resultaat.
Zijn vorig jaar vervangen, eindbuizen 6 mnd. geleden ( Matched kwartet Sovtek's)

Mr.Jay
22 september 2003, 11:47
>Beide kanalen zelfde resultaat.
Zijn vorig jaar vervangen, eindbuizen 6 mnd. geleden ( Matched kwartet Sovtek's)[/quote]

Filtercaps aan vervanging toe misschien , of zelfs probelemn met eentje ?
Beste is de amp vakkundig na te laten kijken, kan een storing zijn die ERGER veroorzaakt, ben je misschien duur uit op het laatst.
Niet mee doorspelen is heel verstandig.

JaY

Al
22 september 2003, 13:02
Mijn "73 Twin Reverb verliest vermogen. Normaal is het geen probleem om boven onze knoerharde drummer uit te komen. Nu moet ik hem op 10 zetten om hem nog een beetje te horen. Normaal gesproken kan je hem niet eens op 10 zetten want dan blaast ie je pruik van je kop en je trommelvliezen naar st. Juttemis. Iemand enig idee wat er aan de hand is of kan zijn?
P.S. Ik ben en word nog niet doof (gebruik goede oordoppen met ER-15 filter). :wink:


- Kunnen eindbuizen zijn. (half jaar is wel kort tenzij ze hebben staan koken)

- Een slecht preampbuisje kan ook de hele boel vernaggelen

- Elco's .... cathode bypass en filters.. denk er maar over die te laten vervangen als dat nog niet gebeurd is

- Ik kom in oude sf'en vaak slechte buisvoeten tegen waar de buizen bijna uitvallen. Dit is een serieus probleem en kan ernstige gevolgen hebben. (Niet het eerste setje nwe eindbuizen wat hierdoor verwoest wordt)

-Slecht contact in bekabeling, speakeraansluiting.

Zijn de meest voorkomende dingen.

Oppassen dus.

Al

PeeVee
22 september 2003, 14:08
Mijn "73 Twin Reverb verliest vermogen

Ik las dat je het probleem hebt op beide kanalen, en dat je eindbuizen relatief nieuw zijn. Wat Al en Jay zeggen klopt, maar ik gok op de fasedraaier, het kleine buisje dat helemaal links zit (als je er achter tegenaan kijkt), direct rechts naas de grote 6L6 buizen. Daar moet een 12AT7 in, probeer maar eens een andere. Een 12AX7 mag eventueel ook, heb je wat meer gain, om te testen is dat verder geen bezwaar.

jamar
22 september 2003, 15:33
Mijn "73 Twin Reverb verliest vermogen. Normaal is het geen probleem om boven onze knoerharde drummer uit te komen. Nu moet ik hem op 10 zetten om hem nog een beetje te horen. Normaal gesproken kan je hem niet eens op 10 zetten want dan blaast ie je pruik van je kop en je trommelvliezen naar st. Juttemis. Iemand enig idee wat er aan de hand is of kan zijn?
P.S. Ik ben en word nog niet doof (gebruik goede oordoppen met ER-15 filter). :wink:


- Kunnen eindbuizen zijn. (half jaar is wel kort tenzij ze hebben staan koken)

- Een slecht preampbuisje kan ook de hele boel vernaggelen

- Elco's .... cathode bypass en filters.. denk er maar over die te laten vervangen als dat nog niet gebeurd is

- Ik kom in oude sf'en vaak slechte buisvoeten tegen waar de buizen bijna uitvallen. Dit is een serieus probleem en kan ernstige gevolgen hebben. (Niet het eerste setje nwe eindbuizen wat hierdoor verwoest wordt)

-Slecht contact in bekabeling, speakeraansluiting.

Zijn de meest voorkomende dingen.

Oppassen dus.

Al
Alle caps zijn 1,5 jr geleden vervangen door AJ van FNS
De voortrapbuisjes zijn ook allemaal relatief nieuw maar het slechte buisvoeten verhaal snijdt hout. Het zijn van die oude Amerikaanse buisvoeten met "clamp". Ik vind de buizen er niet echt lekker inzitten en als we gespeeld hebben gaat niet iedereen er even zachtzinnig mee om. Eigenlijk moet je er toch een beetje zuinig op zijn want je hebt niet snel weer een andere Twin. Ik wilde er juist een paar nieuwe Eminence Legend 121 speakers inzetten maar zal hem nu eerst maar wegbrengen voor een checkup.
Bedankt voor de tips!