PDA

View Full Version : Tonedraaiknoppen geen invloed op brugelement.



Fatality
21 september 2003, 23:42
Ik heb een tweede handse mexicaanse fender strat, maar als ik aan de tone knopjes draai merk ik geen verschil in toon als ik op het brugelement speel.
Als ik op het middelste element (naam?) speel kan ik met het onderste toneknopje de tone veranderen. En als ik op mijn nekelement speel lukt dit met de bovenste tone.

Hoor ik de tone bij het brugelement niet te kunnen veranderen?

sash
21 september 2003, 23:56
Klopt. Brugelement heeft geen toonregeling op Strats.

Ik heb m'n switch wel zo gesoldeerd dat ik m'n onderste toonknop ook werkt op het brug element.
Kwestie van jumper cabletje van de aansluiting van die toonpot op de switch naar het enige open aansluitingsgevalletje op de switch aan de pickupkant solderen.

Anders Destium
21 september 2003, 23:56
Het lijkt erop alsof je brugelement niet is aangesloten op een tone-potmeter. Dit kun je zelf verhelpen, maar het is hoe dan ook de vraag in hoeverre je de tone-knop gebruikt (eigen ervaring). Verreweg de meeste gitaren klinken het beste met de tone vol open, zo voorkom je een doffe en ongedefinieerde klank :)

Dude
22 september 2003, 00:51
volledig mee eens !

ALLES OP 10 ! ! ! !

Kjiratsiekoedel
22 september 2003, 07:57
hmmmm, ik draai mijn nek-tone helemaal of voor 3/4 dicht voor een mooi rond geluid

Mr.Jay
22 september 2003, 13:08
hmmmm, ik draai mijn nek-tone helemaal of voor 3/4 dicht voor een mooi rond geluid

Kijk, iemand die er méér gevoel voor heeft.
Als je die vol.pots en tonepots op je gitaar NIET gebruikt, ben je beetje dom bezig > je kunt zo legio méér sounds uit dezelfde gitaar halen.
MITS >> je goeie tooncaps monteert en MITS je volumepots hebt waarbij je géén hoog verliest ( kwestie van cappie erover ).

Je kunt dan ook je overdrive mooi aanlaten staan ( scheelt heel wat trappen ), en het clean tot distorted met je vol.pot op je gitaar regelen.

Je kunt met je tonepot op je STRAT een soort LesPaulsoundje creeëren > zet schakelaar in stand Neck/MID > draai je de tone ( .05 of .1 cap ) volledig dicht van alleen je halsp.u. > en klaar > Humbuckersoundje.

JaY.

Maiden Michiel
22 september 2003, 13:25
volledig mee eens !

ALLES OP 10 ! ! ! !

Check!!!!!!

Mr.Jay
22 september 2003, 16:35
volledig mee eens !
ALLES OP 10 ! ! ! !
Check!!!!!!

Parels voor de zwijnen hiero !! :evil:

JaY

marc_o
22 september 2003, 16:35
Ik gebruik ook nooit mijn toneknoppen, sterker nog, op 4 gitaren heb ik er niet eens 1, persoonlijk vind ik het afbreuk doen aan het geluid.

Experience
22 september 2003, 16:58
jup alles op 10:).. geluid van mn stratje word toch aardig dof met een toneknop dicht...

jaywalker
22 september 2003, 17:10
waardeloos ding die tone-knop.
als ik een dof geluid wil horen ga ik wel naar een fout gothic (heb hik :lol: ) bandje

BLOK182
22 september 2003, 17:31
Ik gebruik alleen mijn volumepots vrij vaak, voor van die crunchy/semioverstuurde soundjes, maar toonpots staan bij mij bijna altijd open, soms voor een dikke sound mun neckpot dicht.

sash
22 september 2003, 18:00
Ik gebruik alleen mijn volumepots vrij vaak, voor van die crunchy/semioverstuurde soundjes, maar toonpots staan bij mij bijna altijd open, soms voor een dikke sound mun neckpot dicht.

Daar hebben ze fuzz voor uitgevonden :)