PDA

View Full Version : gt-3 distortion patches



wietje
21 september 2003, 23:01
heeey mensen!
ik heb al langere tijd een gt-3, maar ik krijg er geen mooie, volle, scheur uit! Ik bedoel dan een distortion als die van lagwagon, ataris, nofx, etc. misschien dat iemand wat handige patches instellingen heeft of wat trucjes om hem wat vetter te maken.
thanks!
wietje

Speeddemon
21 september 2003, 23:09
ik gebruikte destijds de Soldano pre-amp sim met heel veel mid erbij.

skabouter
21 september 2003, 23:10
die heb ik ook net nog ff getest op GT-6 (is toch hetzelfde) en die is best vet. die moet je inderdaad ook ff proberen, wietje. ik wist alleen niet dat die ook op GT-3 zat

wietje
22 september 2003, 11:11
okay, ik zal wel even proberen!
bedankt!

Ic3gl0vE
23 september 2003, 13:01
Dus... je gaat nu weer patches bouwen maar je wilt je Gt3 verkopen? Ik snap het niet...

Lacrymosa
23 september 2003, 15:39
het is mij ook nooit gelukt om een echt heel vet geluid uit mn GT-3 te halen

maar ik vin et zonde om em te verkopen, heeft teveel gekost, en levert te weinig op

Ik gebuik altijd de jazz chorus met daarvoor een overdrive/distortion,
ik had ook nog een metalzone liggen, die heb ik een keer in de distorion lus gedaan, en ik moet zeggen dat het op zch nog best goed klinkt, wel veel tweaken, maar da was mijn manier om lekker de scheuren

CheerS!!

Ic3gl0vE
23 september 2003, 17:32
Je kunt trouwens betere distortions maken door je Gt3 op de FX return van je versterker aan te sluiten en dan een distortiongeluid te maken met de Pre-amp sectie in plaats van de distortion sectie.

wietje
23 september 2003, 17:51
ik probeer, zo lang ik hem nog heb mooie patches te maken, maar als ik hem voor een goede prijs kan verkopen, dan koop ik daar een pre-amp voor en ga ik misschien een rack bouwen, maar dat ligt er dus een beetje aan wat ik voor mn gt-3 krijg en hoe ik verder in de financien zit, maar tot zolang....

skabouter
23 september 2003, 23:55
kan altijd nog, he. gewoon losse OD kopen ( 19" preamp, of stomp) en in je external zetten ofzo. maarja, dan moet je hem niet verkopen.

V!N
24 september 2003, 16:30
wietje:

tevredenheid: "ik heb al langere tijd een gt-3, maar ik krijg er geen mooie, volle, scheur uit!"

wanhoopskreet: "boss gt-3 te koop! moet er vanaf!"



Lacrymosa:

tevredenheid: "het is mij ook nooit gelukt om een echt heel vet geluid uit mn GT-3 te halen"

over de waarde: "ik vin et zonde om em te verkopen, heeft teveel gekost, en levert te weinig op"



bout:

wanhoopskreet: "Boss GT-3 te koop ! mail me, of doe prive bericht ofzo. moet dat ding kwijt.........."



-----



Goede informatie jongens, heel eerlijk en zeer bruikbaar. Hiermee doen jullie twijfelaars tussen multi-fx of enkele pedalen gekoppeld aan echte (scheurende) versterkers een groot plezier! Als die na het lezen van dit nog twijfelen ?
Aan wat voor oordeel kan je immers meer waarde hechten dan aan dat van iemand die er een in zijn bezit heeft !

Een paar kennisen van me waren nog op zoek naar iets dergelijks - onder het mom van 'dan hoef ik echt helemaal nooit meer een versterker of pedaal te kopen, alles zit erin' - maar vonden het wel veel geld ..
Tweedehands zou dan de oplossing zijn. Ik zal ze een url naar deze pagina sturen, hebben ze meteen eerlijke informatie, en niet te vergeten, nog een paar extra verkooppunten.

Ic3gl0vE
24 september 2003, 17:00
een echt leuk geluid uit een Gt3 halen is echt wel mogelijk hoor, maar je moet wèl van tweaken houden. Mijn gt3 heb ik de laatste tijd eigenlijk niet meer in gebruik (voor m'n gitaar dan), maar dat komt omdat ik in mijn band geen effecten nodig heb.

skabouter
25 september 2003, 00:38
dat tweaken geld ook voor de GT6. ik heb hem nu een jaar, en ik vind dat ik door regelmatig te tweaken mijn geluid nog steeds verbeter. ik begin dat ding steeds beter te kennen.

ook met GT-6 is het moeilijk goede sound te krijgen, maar het kan wel (met geduld, en ervaring). moet ook kunnen met GT-3 :)
ik ga alleen wel een buizen ENGL pre amp kopen voor in de Ext. net ff wat mooier........